{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
564 visninger | Oprettet:

Øv øv øv Tessio {{forumTopicSubject}}

Vi havde en rigtig kedelig oplevelse her for et par dage siden. Var ude at lufte Tessio, og han gik som så mange gange før løs for at løbe på eng & mark.

Pludselig kunne man bare se at han ændrede fokus, og væk var han. Han løb igennen en gårdsplads og en have mere, og endte midt ude på en større vej. Heldigvis dog uden større skade og jeg fik ham indfanget.
Men han var fuldstændig umulig at få kontakt til desværre.

Det sker mere og mere at han pludselig løber afsted. Det kan være en cyklist, et egern, en hunds gøen i det fjerne, og så er han ikke til at få kontakt til men løber bare afsted.

Kan det trænes væk, eller skal jeg håbe på "lømmelalder" og det forsvinder ?

Det er lidt kedeligt at jeg ikke længere er tryg ved at have ham løs.

Jacob


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv øv øv Tessio
  • #1   26. jul 2008 Skal lige siges at han normalt ("når han gider") lystrer helt perfekt. Kommer ved fløjte og indkald. Kan sidde plads og gå pænt plads i snor m.v.


  • #3   27. jul 2008 Jeg tror også den lange line må på - just in case. Det holder jo ikke at han farer rundt ude på vejene, og med en lang line, har han stadig masser af plads til at boltre sig, uden at det er farligt.

    Det skal nok komme, men de er altså ikke så skide modtagelige når de er teenagere smiley


  • #4   27. jul 2008 Så ryger linen på i de næste par måneder, så ser vi hvordan det går. smiley

    Jacob


  • Mai A
    Mai A Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 7
    #5   28. jul 2008 Hvor gammel er han? Er bare interesseret da vores bernerpå 6 måneder også løber fri, han kan dog høre endnu:-)

  • #6   28. jul 2008 Han er fra april sidste år, så cirka 15 måneder.

  • #7   28. jul 2008 Ej, han skulle vel ikke være barn af Tertzos Tippy? For så er ham og Sabelle kuldsøskende!

  • #8   28. jul 2008 Det er jeg ret sikker på han er ja (søn af Tippy :)).
    Han hed Tertzos Shawn - Tessio er et navn vi har givet ham.

    Et dejligt kuld - og han vinker til sin søster smiley

    Jacob


  • #9   28. jul 2008 " Er ikke særlig tryg ved fremmede, og de skal helst virke helt uinteresserede. Hvis de bare går hen mod hende og bukker sig ned, går hun væk. "

    Det er fuldstændig det samme med Tessio smiley Han skal lige se folk an, og vil helst ikke hilse i første omgang.


  • #10   28. jul 2008 Hvor spøjst smiley Sabelle er stamtavlenavnet, vi fik lov at vælge ud af tøsenavnene. Vi har også gået til træning med en af deres andre søstre, Tertzos Sheila smiley Hun var den lille med en hel masse energi!

    Har I mødt nogle andre søskende?


  • #11   29. jul 2008 Nej vi er ikke løbet ind i andre fra det kuld, men generelt er det mit indtryk at Tertzo har været et rigtig godt valg. Alle dem jeg har talt emd har ihvertfald været glade for den kennel. Det er jo betryggende.

  • #12   30. jul 2008 Ja, vi har også mødt en del der kendte til Ina, dog kendte de hende som 'den lilla dame' smiley Og de har allesammen været positive. Men man kan jo også fornemme det, når man ser de andre hunde.

    Du har ikke snakket medd hende? Vi skrev til hende da det var deres 6 mrds fødselsdag og spurgte om vi måtte komme ned, men vi fik aldrig svar. Men jeg mener så også hun måske havde hvalpe dér, så det kan jo sagtens være grunden.


Kommentér på:
Øv øv øv Tessio

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce