{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.078 visninger | Oprettet:

Træning {{forumTopicSubject}}

Hej tollerejere.
jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvordan i arbejder med jeres hunde.
Jeg går selv meget op i arbejdet med Dana og har haft rigtig god hjælp til at komme i gang med hundearbejdet fra hendes tidigere ejer. Det der gør at jeg er så glad for det, skyldes bla. at hun brænder for det! Til trods for at Dana har rundet de 8 år er hun stadig en af dem der er hurtigst fremme til dummyen når der er blevet sagt.... apport!

Selv arbejder jeg mere målrettet med Dana hver 2. eller hver 3. dag. Jeg kan mærke på hende at motivationen bliver mindre hvis der kræves noget hver dag. Dette skyldes nok at hun er ved at blive ældre. Det vi træner at til stadighed at vedligeholde og finpudse lydigheden, indkald, plads, og dirigering. Dana kan også rondere og gå sik-sak og springe. Sjove ting man kan putte ind under gåturen når man passerer et sted hvor man må ha hunden uden snor. Vi træner også jagtarbejde i form af frit søg, og markeringer på land og vand og gerne med vildt ind imellem. Vi er så heldige at vi kan træne en gang fast om ugen med nogle andre tollere i Vallensbæk som også træner jagtarbejdet og dette er virkelig inspirerende og motiverende.

Jeg vil bare gerne høre lidt om hvordan nogle af jer andre arbejder med jeres tollere. Lidt om metoder og eventuelt de problemer man kan støde ind i i arbejdet. Og jeg vil også meget gerne høre noget om erfaring med at gå på prøver med jeres tollere da vi meget gerne selv vil til en markprøve med Dana. (Dana har været på markprøve med tidligere ejer)

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Træning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce