Hjælp ang. min lille 8 mrd Boston T.!! {{forumTopicSubject}}
Hjælp hjælp hjælp..
Jeg har købt min dejlige lille Boston Terrie Clemens, af en DKK avler i påsken 2008.
Clemens er Medlem af DKK og er alt er som det skal være.
Vi købte ham da han var 4 mrd gammel..
Efter 2 måneder hos os begyndte han at slikke sig til blods på potterne og rundt om munden, vi to så til vores dyrelæge og fik taget en masse afførrings prøver osv..
Avleren blev kontaktet og de kente ikke til nået allergi i deres kul eller moren..
Så da der ikke var nået at se i afførrings prøverne.. blev jeg desperat.. ringede igen til Avleren og denne gang sage hun at Clemens far havde svær gras allergi!!!
Det fik vi jo ikke af vide da vi købte ham..
Når men efet vi fik styr på dette problem langt om længe, begyndte Clemens at blive halt på venstre bagben...
Vi to igen til dyrelægen, og efter en gang scanning af bennet og en masse smerte stillende og penselin kure, fik vi af vide at kans knæ og sener og led på begge bag ben var ødelagte, fra fødslen....
Men at venstre er værst lige pt, då det for vi så opereret og har selvfølgelig kontaktet avleren inden.
De sage at de nok skulle betale for operationen op til ca 15000 kr.. så vi for ham jo opereret i go tro...
Så skal vi til dyrelægen og ha taget stingene ud ca 1 uge efter, og desværre er hans knæ/ led osv blevet revet op pga overbelastning.. så ugen efter skal han under kniven igen, men bare en større omgang en først!!
Nu Har jeg jo så kontaktet avleren igen og nu vil de enten ha deres hand hund tilbage og jeg for hans værdig igen, eller de vil kun betale 5000 kr, Og jeg har pt betalt 10700 kr for venstre ben, og har lige fået af vide at inden for ca 6 mrd, skal højre knæ ha samme tur!!!
Da jeg så fortalte avleren at det var jeg absolut ikke tilfreds med, begyndte avlerens mand at ringe mig op og svindede mig til og sage at der ikke var nået i vejen med deres hundhund ( clemens mor ) eller nongle fra det kul eller hans far, så det måtte være os der var skyld i Clemens Knæ osv.. og at jeg var en dyremishandler!!
Min dyrelæge har skrevet på sort og hvidt at det er avlsbetinget og at der er intet vi har kunne gøre galt..
Hva skal jeg gøre???
Er der nongle der kender til ligne sager osv, vil jeg meget gerne høre fra jer.
Eller ved hvordan reglerne er.
Jeg har på kontrakt 2 års garanti på ham.
Mange hilsner en meget fortvivlet hunde ejer.
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.017
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.216
nej, hvor har jeg ondt af jeres hund og jer - håber det bedste
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.630
Hvis du vil have alle pengene tilbage, har de krav på at få hunden retur :o(
Prøv at kontakte dkk´s jurist og hør omkring dine rettigheder..
sep 2005
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 12 Emner: 641 Svar: 9.595
Du skal kontakte DKK i morgen og fortælle dem hvordan landet ligger, de skal hjælpe dig, og gør det også.
Kan godt se hans ører ikke ser gode ud på billederne, puhada det må klø i det små ører...
- sikke mange ting han er gået igennem, og slet ikke er ældre, det bette pus...
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 37
feb 2006
normalt kan opdrætter ikke tvinges til at tilbagebetale mere end købsprisen - MEDMINDRE at opdrætter har handlet i ond tro og det det vil jeg da ved den søde grød mede at denne opdrætter har, så kan han tvinges til at betale for udgifterne. Jeg håber han kommer til at betale en uhyrlion i erstatning, så kan idioten vel lære det
jeg bliver sgu så sur
men som der bliver skrevet, så ring til DKK's jurist. eller endnu bedre, så send hende en mail - så for du alt med og skal ikke hænge og vente i timer på at komme igennem
mar 2007
feb 2006
feb 2006
mar 2007
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.968
allergi og løse knæskaller??
Og bevidst avl på en syg hund - allergi er en arvelig sygdom...
Kontakt juristen - de kan hjælpe dig med at køre en sag mod den uansvarlige opdrætter
Tænk at avle på en hund med allergi - pu ha!!!
Snak evt med DKKs dyrlæge - Peter von Rosen Vange om det...
Har selv kørt en lign sag og vundet - sig til hvis du får brug for hjælp.
Det er virkelig vigtigt at stoppe uansvarlig avl
Dog må man sige at en Boston er en lille race og at man pga mindre genetisk materiale at vælge imellem - men det der lyder helt vildt.
Er din hund ikke sygeforsikret?
Kan kun anbefale det : )
mar 2008
Men lige meget om jeg for mine penge tilbage eller ej, aflevere jeg ham ALDRIG tilbage eller fortryder mit køb, han er min lille baby og vil gøre alt hva der står i min magt for at han for et så normalt liv som muligt.. for de sidste ca 2 måneder har været et smerte helved for ham.. han er jo vind og skæv af al den morfin og antibiotika og hva han ellers bliver proppet med.. han skal ind og ha taget stingene ud på mandag, så denne gang krydser jeg alt hva jeg har for at det er lykkes denne gang.. KÆMPE TAK TIL JER ALLE FOR AT I TAGER TID TIL MIT INLÆG!
okt 2006
Følger: 66 Følgere: 62 Hunde: 7 Emner: 274 Svar: 4.722
Kirsten Frikov
Dansk Kennel Klub
Parkvej 1
2680 Solrød Strand
kifr@dansk-kennel-klub.dk
og husk på at det skal være hunden du gør det her for-ikke dig selv!......overvej om det er værdigt og humant at trække ham igennem alle de operationer før du går videre.....han kan jo ikke selv sige stop.
feb 2006
mar 2007
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 94 Svar: 3.107
Platugler - Det er ikke helt rigtigt med den skrøne der. Vi har for ca. 6 mdr. siden haft en sag med en DdB opdrætter, der blev pålagt at betale købsprisen minus kr. 1.500 tilbage til en hvalpekøber. DKKs begrundelse for at køber ikke fik de sidste 1.500 også, var at hunden ikke var afleveret retur til opdrætter.
feb 2006
nov 2006
feb 2006
"Marianne: det er en gammel skrøne at opdrætter kan har krav på at få hunden tilbage "
Altså det er en skrøne at opdrætter kan kræve at få hunden tilbage, for at udbatale pengene - Det kan han IKKE. Han skal tilbagebetale pengene for hunden op køber beholder hunden og herre gud om man så ikke lige får de sidste 1500 kr på en hund der koster 14.000 - det er vist ikke det store problem
og jeg har skam været på både opdrætteruddannelsen og overbygningen og der var det, det samme der blev sagt
feb 2006
Et omleveringskrav kan kun gøres gældende, hvis der er tale om et artsbestemt køb(genuskøb), men ikke ved specieskøb, dvs køb af en individuel bestemt genstand.
køb af en hvalp anses som et specieskøb
nov 2006
feb 2006
nov 2006
mar 2008
mar 2008
mar 2008
Med alle oplysninger som jeg også har skrevet her plus lidt mere ... så nu må vi se om der sker nået
okt 2006
din veninde har sikkert en kontrakt hvor der står hvad hendes garanti IKKE dækker...når din ikke er penslet ud, så dækker den faktisk alt hvad du kan gøre opdrætter ansvarlig for.......
nov 2006
Hvis du skal køre sag gennem DKK, så nytter det ikke at du ringer til opdrætter - han/hun vil måske nægte at have lovet dig/sagt nogle ting, også er det påstand mod påstand.
Jeg syntes du gør det helt rigtige, du har forsøgt at få en aftale med opdrætter, hvilket ikke har været muligt. Nu er Kirsten Frikov kontaktet, også skal du IKKE kontakte opdrætter før du har fået svar fra hende.
Held og lykke med det...... Og forresten, jeg syntes da det er synd for både dig og din hund, at den er så hårdt ramt. God bedring med den.
mar 2008
nov 2006
okt 2006
sørg for at du ikke smider for meget info ud på nettet...man ved aldrig hvad folk kan finde på at bruge imod én i sådan en sag!...hold dig til skriftlig kontakt udelukkende mellem dig selv, dkk og opdrætter...
mar 2008
mar 2008
sep 2005
Følger: 26 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 142
Det er mig der har skrevet i det andet indlæg og jeg sviner dig IKKE til men påpeger at man skal se sagen fra flere sider. Jeg har ingen anelse om hvem din opdrætter er udover det du har sagt og jeg har aldrig mødt hende, hørt om hende, snakket med hende ligesom jeg overhovedet ikke kender nogen, der har boston terrier.
Jeg skrev heller ikke at dyrlægen ikke nødvendigvis ikke kunne se om en lidelse var arvelig, jeg skrev at du overhovedet ikke var kommet med en reel diagnose på hvad der er galt med hundens bagben. Kender man den diagnose kan man jo langt nemmere vurdere sagen.
Samtidig påpegede jeg - og det fastholder jeg, at der altid er MINIMUM tre sider af samme sag. Din, min og sandheden. Der vil ALTID være ting som tolkes og opfattes anderledes afhængigt af om man er helt upartisk, anden opdrætter, dyrlæge, selve opdrætteren eller hvalpekøberen. Med et fint ord hedder det perception og er kort sagt at opfatte samme ting på forskellig måde.
Og jo, når man starter med at nævne opdrætteren med navn og bopæl hvorefter man øser ud med alskens dårligdomme om vedkommende så mener jeg at det er at svine til. Jeg ved heller ikke om du har fortalt opdrætteren om denne tråd så hun har mulighed for at svare på dine angreb? Det ville da være minimum at kræve af anstændig opførsel når man har skrevet sådan et indlæg.
En sag kan lynhurtig blive meget skruet op - især hvis man kun ser den fra en side og det eneste jeg forsøger er at få folk til at indse at der kan være andre måder at beskue sagen på end lige din.
Mht. allergi så skrev jeg at MIN dyrlæge havde sagt at hunde under 1 år sjældent fik allergi fordi det normalt er minimum ½ år om at udvikles. Jeg skrev IKKE at din ikke havde det og ej heller at det ikke var muligt ,men at jeg ville kigge på mange andre ting end bare allergi-teste. F.eks er en boston terrier da en rimelig energisk hund ud fra hvad jeg har oplevet og det kunne jo være stress-eksem eller andet - det ses som oftest ved at hunden slikker sine poter manisk.
Jeg synes du skal vente og høre hvad DKK's jurist svarer dig og så få en aftale sammen med opdrætteren PERSONLIGT som I begge og IKKE MINDST HUNDEN kan være tjent med.
Igen - held og lykke med din hund.
mar 2008
Lidt info om min basse.
Har snakked med DKK og Basses avler har meldt sig ud af DKK lige efter jeg har købt ham!!!!
Så det bliver svært at få nået ud af denne sag..
Så alt det hun havde fortalt om at hun havde kontaktet DKKs jurist, og at de kun skulle betale 5000 kr tilbage eller jeg kunne aflevere min basse tilbage og få hans beløb retur. Passer slet ikke.. DKK siger de slet ikke har snakked med hende osv.. Så nu Lovede DKK at Diriktøren for DKK ville ringe til os imorgen og høre om hele sagen, og se om de kunne hjælpe mig..
Basse er stadig en anelse halt efter 2 operationer, men håber at han bliver helt normalt gående igen, og at det højre knæ kan vente nonngle år før det skal samme tur iegennem..
ØV til hele dette forløb.. stolede virkeligt på dem, da jeg købte ham.
okt 2006
håber på det bedste for alle parter....
Hjælp ang. min lille 8 mrd Boston T.!!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside