BARF-Gruppen

BARF-Gruppen

Medlemmer: 361
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
674 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Ondt i maven! Ondt i maven!

Ja, Tjapse har vældig ondt i maven her til morgen.
Det startede med, at han hele tiden satte sig ned, og så lidt ynkelig ud.
Så gik vi lidt ud, og han fik da også skidt et par gange, med nogle små hårde pølser. Han fik nemlig ben i går!

Inden vi når ind, har han også kastet op to gange, lidt benstumper, lidt græs og en masse galde.
Han er tydelig utilpas, og vil "ingenting".
Vi går op, og kort efter kaster han op igen.

Nu prøver han at finde ro til at sove, og jeg ser tiden an...

Han fik som sagt ben i går, og der er også kommet lidt benstumper op i opkastet, så jeg tror, at det er derfor mavnen gør avs.
Jeg er selvfølgelig meget obs på mavedrejning, men så skulle han ikke kaste op, og han virke heller ikke særlig udspilet.

Øv, for en start på dagen! smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ondt i maven!
  • #1   14. aug 2008 Øv, for en træls start på dagen. Jeg vil vove at sige, at det er naturligt den kaster op hvis den ikke kan fordøje benene. Men det der så undrer mig er, at den ikke kan fordøje benene, hvis dens ph-værdi er nede på barf-niveau..

Nogen kloge hoveder, der har et bud?

• #2   14. aug 2008 Annette, jeg ville give ham en masse olie..
    Både igennem munden og op i numsen som kan opbløde den forstoppelse han lyder til at have.

Mavedrejning ville jeg ikke være nervøs for. Det er slet ikke samme symptomer..

God bedring med det lille pus.

• #4   14. aug 2008 Taj for jeres gode råd.
    Hvilke olie ville i bruge til at løsne op?

Lige nu prøver jeg at se tiden an, men han prøver at sove, men vandrer rundt og kan ikke finde ro.

Han kan godt have lidt problemer med at fordøje ben, og derfor får han også altid lidt kallun samme dag, for at hjælpe maven.
    Men han har åbenbart fået ondt alligevel (går ud fra at det er derfor, men ved det jo ikke...)

• #5   14. aug 2008 Christa N: Jeg er enig med dig mht. kallunen, men det forklarer ikke hvordan problemet er opstået. Har du et bud?

• #6   14. aug 2008 Giver du rene ben, eller er der også kød?

Hvis du oplever din hund ikke fordøjer ben som den burde, kan du prøve at afhjælpe det med at give æblecider eddike i forbindelse med benene. Det styrker forbrændingen :o)

• #7   14. aug 2008 Famøse: ja, det bruger jeg allerede, og synes også det virker positivt.

Jeg giver ben med kød på, fx. lammeben og okseben fra Barfcentret.

• #9   14. aug 2008 Måske er der ikke nok kød på for lige din hund Annette.

Du kunne give lidt ekstra kød ved siden af eller noget grønt. Måske lidt indmad.

Det er noget jeg selv gør da jeg mange gange synes der mangler kød på de ben vi kan få fat i.

• #10   14. aug 2008 Hmm, jeg overvejer om jeg skal give ham smertestillende. Har noget Metacam.
    Men vil helst ikke bare give det, uden at være helt sikker på, hvad jeg giver det mod.
    og hvis han evt. skal til dyrlægen senere, skal han jo også helst kunne vurdere hunden,og dermed dens smerte.

• #11   14. aug 2008 Christa N: Takker. Så blev jeg det klogere smiley
    Annette: Jeg ville også holde mig fra det smertestillende. Derudover ville jeg give den en fastedag. Det er det bedste til at tømme maven. Derefter ville jeg give ham en god gang kallun..

Kommentér på:
Ondt i maven!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce