Ondt i maven! Ondt i maven!
Ja, Tjapse har vældig ondt i maven her til morgen.
Det startede med, at han hele tiden satte sig ned, og så lidt ynkelig ud.
Så gik vi lidt ud, og han fik da også skidt et par gange, med nogle små hårde pølser. Han fik nemlig ben i går!
Inden vi når ind, har han også kastet op to gange, lidt benstumper, lidt græs og en masse galde.
Han er tydelig utilpas, og vil "ingenting".
Vi går op, og kort efter kaster han op igen.
Nu prøver han at finde ro til at sove, og jeg ser tiden an...
Han fik som sagt ben i går, og der er også kommet lidt benstumper op i opkastet, så jeg tror, at det er derfor mavnen gør avs.
Jeg er selvfølgelig meget obs på mavedrejning, men så skulle han ikke kaste op, og han virke heller ikke særlig udspilet.
Øv, for en start på dagen!
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 284
Nogen kloge hoveder, der har et bud?
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 28 Emner: 123 Svar: 5.518
Både igennem munden og op i numsen som kan opbløde den forstoppelse han lyder til at have.
Mavedrejning ville jeg ikke være nervøs for. Det er slet ikke samme symptomer..
God bedring med det lille pus.
jul 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 90 Svar: 689
Hvilke olie ville i bruge til at løsne op?
Lige nu prøver jeg at se tiden an, men han prøver at sove, men vandrer rundt og kan ikke finde ro.
Han kan godt have lidt problemer med at fordøje ben, og derfor får han også altid lidt kallun samme dag, for at hjælpe maven.
Men han har åbenbart fået ondt alligevel (går ud fra at det er derfor, men ved det jo ikke...)
apr 2008
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Hvis du oplever din hund ikke fordøjer ben som den burde, kan du prøve at afhjælpe det med at give æblecider eddike i forbindelse med benene. Det styrker forbrændingen :o)
jul 2007
Jeg giver ben med kød på, fx. lammeben og okseben fra Barfcentret.
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Du kunne give lidt ekstra kød ved siden af eller noget grønt. Måske lidt indmad.
Det er noget jeg selv gør da jeg mange gange synes der mangler kød på de ben vi kan få fat i.
jul 2007
Men vil helst ikke bare give det, uden at være helt sikker på, hvad jeg giver det mod.
og hvis han evt. skal til dyrlægen senere, skal han jo også helst kunne vurdere hunden,og dermed dens smerte.
apr 2008
Annette: Jeg ville også holde mig fra det smertestillende. Derudover ville jeg give den en fastedag. Det er det bedste til at tømme maven. Derefter ville jeg give ham en god gang kallun..
Ondt i maven!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside