Vores bedste venner

Vores bedste venner

Medlemmer: 1.168
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
1.017 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

hvalpefoder kontra voksen foder hvalpefoder kontra voksen foder

Nu har vi jo 2 hvalpe Maggie på 8 måneder og lille Simba på ca. 6mdr. og bruger derfor hvalpefoder. så er jeg kommet til at tænke over, hvad precis er det der gør hvalpefoder så vigtigt(bare rolig fortsætter selvfølgelig) og nu sidder i jo altid en masse kloge hoveder på den anden side af skærmen ;-). er der nogle der kan fortælle mig hvad forskellen er. er der mere fedt og kalk i eller er det vitaminer??? er bare nysgerrig og gider ikke at nærlæse på poserne, da det alligevel ikke er samme mærke vi bruger til hundene

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.
  • Rengøring 1.590 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophæng af gardinskinne i soveværelse 800 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.000 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og reoler 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvalpefoder kontra voksen foder
  • #1   14. aug 2008 Må jeg li kigge lidt med her.

• #2   14. aug 2008 Ja det er vigtigt at der er det rigtige forhold mellem protein og fedt, som der er i hvalpeforder, da de jo skal vokse og danne deres klogler til et sundt liv.

• #3   14. aug 2008 Iben R
    ok vores den ene er jo så en muskelhund og hun får large breed (staves) for ikke at vokse for hurtigt, har fået at vide at hun skal have det til hun bliver 1½år (pga HD-hun har det ikke, men ligger til racen). den lille får bare almindeligt hvalpefoder og Zeus på 4år får optidog (fra lidl) Vi giver alle en børnevitamin hver dag

• #4   14. aug 2008 hva foder fodre du med???

• #5   14. aug 2008 ´Maggie får hills large breed.
    Zeus får Optidog (lidl)
    Simba får bare pedigree hvalpefoder.
    De får alle fiskeolie på maden, hvidløgspulver og en børne multivitamin (tyggetabelet) Det skulle da være ok ikke??

• #6   14. aug 2008 Steen A. J

Nu lyder det til at du angriber os alle sammen.....

Mine hvalpe er altid blevet fodret op på RC og får det pågældende foder der er passende derfra :o)

Men holder kun med dig i at hundes maver ikke er indrettet til menneskevitaminer......det burde jo ikke være nødvændigt med extra, hvis an bruger et rigtig og godt foder :o)

• #7   14. aug 2008 Sten A J
    Jeg giver skam mine hunde hvad jeg mener er be´dst for dem Maggie er vi blevet anbefalet det foder fra hils af dyrlægen og beder også kun om folks erfaringer. skriver ligesom fordi det intereserer mig. tænkte bare på hvorfor det var så vigtigt at de får netop hvalpefoder. af ren nysgerrighed.
    vidste ikke at de ikke måtte få menneskevitaminer. Hvorfor ikke, ´man tilsætter da de selvsamme vitaminer til andre dyrs foder????? vidste ikke at der fantes vitaminer i flere varianter, jeg er kun bekendt med at der findes flere slags B vitaminer, men de alle er jo vigtige

• #8   14. aug 2008 Sten A
    det er da heller ikke fordi vi giver foder vi ikke ved hvad indeholder, mener bare ikke at det kan sammenlignes når det er forskellige mærker. Desuden har jeg ikke lige sækkene nu for har foderspande til vores foder for det holder sig frisk. Har bare gået og tænkt over forskellen...

• #9   14. aug 2008 Iben R
    ok, men vitaminerne er da nemme at stoppe med >;-) gjorde det bare for at gøre det bedste for hundene ikke andet...

Kommentér på:
hvalpefoder kontra voksen foder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce