{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
976 visninger | Oprettet:

Det bedste jeg har gjort.... {{forumTopicSubject}}

for mine hunde mht til foder er, at være skiftet til Barf. Det er en fornøjelse, at se hvor de stortrives på det foder, og intet bliver levnet.

Canto har jo en enkelt gang knurret, hvis de andre dyr bare har kigget på hans mad, og jeg har rådspurgt mig hos min træner, hvad jeg kan gøre for at forhindre dette da jeg ikke ønsker denne adfærd.

Jeg er blevet rådet til, at fodre ham, hvor han er alene og kan nyde sin mad i ro og mag - ellers skulle vi tage drastiske metoder i brug (ved ikke hvilke...)

Så nu får Canto sin mad i et rum alene, og han slapper helt af, og kan bruge laaaaaang tid på at fortære sin mad, og han har normalt slugt maden.

Det er også sjovt at observere hvor godt de optager føden, og hvor lidt de skal af med igen.
På tørkost skulle Athene skide 1 x dagligt og Canto gjorde det gerne et par gange på alle vores ture, nu gør han det 1 x dagligt og Athene har gjort det hver anden dag, men til gengæld så tisser de helt enormt, og de drikker mindre end de plejer.

Mine hunde er livet helt vildt op, og de elsker deres mad - det er SÅ dejligt at observere.


/ Trine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det bedste jeg har gjort....
  • #2   16. aug 2008 Tom - hvad så med de hunde der ikke kan fungere på det rå?? ; )

    Trine - Det er superskønt når man finder det der fungerer for ens hund(e), man har det bare så godt med sig selv =D


  • #3   16. aug 2008 Tom...

    Det er to hunde der stortrives....


    Charlotte...

    Mine spiser alt, og Canto er også begyndt at spise selve benene - før hen når han fik kødben spiste han lige alt kødet og gnavede lidt på benet, og så var det slut, men nu bliver ben knust. I går fik de hjorteben, og han skal have 2,2 kg dagligt 5 % af sin kropsvægt til han bliver18 mdr. Og det kæmpe hjorteben var væk til mindste krumme...


    Nina...

    Ja det er fantastisk at se hvor glade de er, men de har nu aldrig være kede af deres tørfoder - Canto har på et tidspunkt haft noget allergiagtigt kløen lige da vi fik ham hjem og han kom på et andet foder end det han var vatn til fra opdrætteren, men da vi skiftede tilbage var der intet.

    Men jeg spiser jo også selv godt, så det skal mine hunde da også...



  • #4   16. aug 2008 Har lige et tillægsspørgsmål - sidder og læser i en pjece: Sådan plejer du din hvalp... udgivet af Hill´s og støder på et sted hvor de skriver om foder man bør undgå, og her kommer vindruer, løg og hvidløg så ind...

    Der er jo rigtig mange der giver deres hunde hvidløg for at holde flåter fra hunden, men giver i kun i form af gradulat eller giver i rå hvidløg. Begge mine er plaget voldsomt at flåter da vi har meget vildt gående på vores grund (ikke indhegnet) så jeg vil gerne have gode råd til at holde de kræ på afstand...

    På forhånd tak!


  • #6   16. aug 2008 Det er rigtigt at store møngder hvidløg ikke er godt for hunden, men lidt en gang imellem er bare med til at holde lopper og flåter væk.
    Jeg bruger det selv i pulverform, ca 5 g ialt pr dag, (en hund på 20 og en på 40 kg) det er lidt mindre end den mængde der står i min foderplan, men mine tøser gider ikke spise hvis der er for meget hvidløg på.

    Jeg ved også at der er nogle der gir deres hun 2-3 fed om ugen, (ca 35 kg hund)


  • #7   16. aug 2008 Jeg har også blendet et par fed hvidløg i deres grøntsager, og de spiser det med største velbehag, men vil jo ikke give det hvis de kan blive syge af det...

    Kirsten...

    Ja det er skønt at se den appetit de får - jeg føler mig nærmest lykkelig når jeg betrager mine dyr når de spiser...


  • #8   20. aug 2008 For store mængder hvidløg kan give anæmi = blodmangel hos hunde. Det skal man lige være opmærksom på ...

    Jeg giver selv et enkelt drys eller to på Kia's mad 4-5 gange i ugen ...


Kommentér på:
Det bedste jeg har gjort....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce