{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.422 visninger | Oprettet:

Bider. {{forumTopicSubject}}

Hej alle derude smiley

Vi har to mopse, og pigen som vi har fået for ikke så længe siden, har bidt lige siden vi fik hende. når hun bliver meget glad, bider hun så hårdt, at det næsten kan bløde.
Vi har både sagt nej, rigtig hårdt til hende for at få hende til at forstå det, men det hjælper ikke, og vi har taget fat i nakkeskindet på hende, men det hjælper heller ikke. hun forstår det bare ikke.
opdrætteren har haft mange mopse på samme tid, og har derfor valgt at have Oda, hendes bror og mor sammen ude i haven hele hendes 'barndom' - og derfor er hun ikke ikke rigtig blevet opdraget af andet end hunde. nogen der ved hvordan man kan få hende til at holde op med det? hun bider også gerne i sofaen og det forstår hun heller ikke at hun ikke må, og bider meget hårdt i Albert, og det er også synd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bider.
  • #1   22. aug 2008 For det første er jeg lidt ked af at læse i tager hende i nakkeskindet. Det synes jeg ikke man bør... Det gør ondt på hunden og hun forstår ikke hvorfor i påføre hende smerte, da hun ikke bider for at være ond. Det kan skabe mistilid mellem jer......

    Det jeg ville forsøge hvis jeg var jer, er at pive høj og vende jer om hver gang hun bider jer. Det ville en hund gøre når ikke de gider mere. Og så ser hun at hun får slet ikke noget ud af at bide, ved at i afbryder legen.
    Dernæst kan i rooooose hende til skyerne når hun holder op.
    Når hun bider i sofaen så distraher hende med noget legetøj og vis hende at det er langt sjovere end at bide.

    Ved ikke hvor meget i træner med hende, men i bør træne NEJ-øvelsen, så hun forstår nej. Det forstår en hund ikke før den får det lært. Hvis ikke i har lært hende NEJ, kan i lige så godt råbe leverpostegmad af hende, det vil have samme virkning....

    Rigtig meget held og lykke med jeres lille guld klump.


  • #2   22. aug 2008 Jamen det har skam heller ikke været sådan som du sikkert tror, kunne aldrig finde på at gøre mine hunde ondt smiley
    Vi har kun lige taget lidt fat i det, og ikke så det har gjort ondt eller noget, altså ikke hevet i det.

    Og det med at lære hende og forstå et nej, gør vi skam også smiley helt sikkert, fordi det synes vi at alle hunde skal forstå. men det er som om hun slet ikke kan forstå noget som helst, medmindre det er noget som en hund 'siger' til hende. hun bed her sidst, og så prøvede jeg at gø sådan lidt, og så lod hun vær?

    men tusind tak Camilla, vi vil bare gerne have hun ikke bider og så ville hun være helt perfekt smiley


  • #3   22. aug 2008 Ja self vil i det smiley
    Men jeg vil stadig sige at i skal droppe det med at tage hende i nakkeskinet....

    Ved ikke hvordan i øver nej?
    Men prøv at tage en godbid i hånden, flad hånd foran hende og sige Ja. Lad hende tage godbiden. Sig ja en 3-4 gange. Næste gang siger i Nej, og lukker hånden når hun forsøger at tage den. Sid lidt. Læg den væk. Tag en ny, sig ja og lad hende tage den... fortsæt sådan i et ujævnt mønster.... Det er en måde at lære hende nej på. Når hun ikke længere forsøger at tage den godbid i siger nej til, så har hun forstået det.
    Så kan i gøre det sværer for hende.. men det ku vi snakke om til den tid smiley


  • #4   22. aug 2008 Har vi heller aldrig gjort på Albert, fordi bryder mig ikke om det. har bare fået af vide at man skal gøre det ved en hund, når de gør noget de ikke må. men vi har aldrig rigtig kunne få os til det, tror vi har gjort det 2 gange, og det var ikke noget med at rive i hende og sådan.

    men det tror jeg vi vil prøve smiley Fordi det er jo også træls for hende at skulle få skæld ud, fordi hun ikke forstår det. synes det har været en lidt skidt måde at opdrette hendes hunde på, så de ikke bliver opdraget af mennesker.


  • #5   22. aug 2008 Jah det er det da. Hvalpe har meget behov for kontakt til mennesker, når det kræves af dem at de skal leve i vores verden.
    Men jeg vil dog sige at hvalpe alligevel bider selvom de har haft kontakt til mennesker. Det er meget forskelligt.
    Men prøv den nej øvelse, skriv når i kan den, så kan jeg fortælle om andre derfra.....

    Rigtig god arbejdslyst...


  • #6   22. aug 2008 Med fare for at nogle bliver forargede, så har jeg en lille erfaring fra min fætter, som også havde en hund der bed meget hårdt. En dag da den gjorde det, satte min fætter sig ned og bed hunden igen, og siden har hunden aldrig gjort det..
    Jeg ku aldrig drømme om det selv, men der er da nogle der bruger denne metode..


  • #7   22. aug 2008 Ja, selvfølgelig. det er klart, men hun bider hele tiden og utrolig hårdt og kan ikke forstå når man siger nej til det. hun reagere kun når man gø'r af hende, som jeg så kun har gjort en gang, fordi vi skulle se om det var noget hun reagerede på. men det jo klart når hun er opdraget af hunde. men jo tak, vi prøver det af så smiley Og tak for rådet.

  • #8   22. aug 2008 nej hun vil ikke forstå Nej, før hun har lært det... Så bare igang med den øvelse, de vil også kunne bruges til mange andre ting....

    Og ja jeg må sige at jeg ville bestemt ikke bide min hund.. Men det er vist så en smagssag...


  • #9   22. aug 2008 Bide min hund?
    hov du har vidst misforstået mig, jeg kunne aldrig nogensinde finde på at bide mine hunde, jeg har kun gø'et af hende en gang?
    For at se hvordan hun reagerede.
    men bide hende, aldrig smiley

    men ja, vi begynder på det smiley


  • #10   22. aug 2008 Sara, læs indlæget fra Jon..... smiley
    Jeg tror ikke du bider din hund......


  • #11   22. aug 2008 nååår, hov - det så jeg slet ikke smiley
    hehe. men tror vi vil starte med bare at prøve at lære hende, nej. - Fordi kunne ikke lige få mig selv til at gøre min hund ondt.

    men det er rigtigt hvad du siger Jon, der er nogen der gør det.


  • #12   22. aug 2008 Elvis kan også når han bliver overgearet bide og bide for hårdt.
    Til tider er hans øre næsten tilbage som om, han er "gal" .
    Så gider jeg ikke lege med ham mere, og siger også NEJ.
    Men når han er i det gear høre han slet ikke- så jeg må også tage fat i hans nakkeskind og kigge ham i øjnene og sige meget bestemt NEJ.
    Først der stopper han.
    Bryder mig da hellere ikke om, at tage fat i ham, men han kender godt ja og nej og er ligeglad når han er nået dertil.
    Tager jo hellere ikke hårdt fat i ham.
    Men nogen gange siger jeg bare et skingert Av eller ligende, så stopper han som regelt også...


  • #13   22. aug 2008 Nanette: Ja, fordi det er jo heller ikke sådan du tager fat i Elvis og river ham rundt eller tager hårdt fat i nakken på ham. men for lige fortalt ham det face to face, at nu er det slut. eller hvad man kan sige. er det ikke rigtigt?
    men det er bare det Oda skal lære, fordi hun forstår det bare ikke.


  • #14   22. aug 2008 Nanette, hvad med bare at vende ryggen til ham og gå i stedet for?
    Det er meget truende adfærd det du gør. At tage fat i ham, stå ned over ham, og se ham direkte ind i øjnene, det er noget af det mest truende du kan gøre... Det vil bare resultere i en hund der er bange for dig, som ikke stoler på dig, om som ser dig som en dårlig leder.....


  • #15   22. aug 2008 Jamen det er også rigtigt Camilla, fordi man må jo heller ikke kigge en hund direkte i øjene, men vil bare prøve det som du skrev smiley

  • #16   22. aug 2008 Nej øvelsen er en af de rareste øvelser en hund kan lære. Den kan VIRKELIG bruges til meget! Men hvis det er hun bider i jer eller sofaen, så sig ikke blot nej, men giv hende noget andet at bide i og når hun godtager den nye ting at bide i, så ros hende, så hun er klar over, hvad der er forkert og hvad der tilgengæld er i orden.

    Husk altid at i træning er positiv forstærkning meget bedre at arbejde med i forhold til straf. Via positiv forstærkning viser du jo også hunden, at du er en god og rar leder, som hunden derved får lyst til at lære af.
    Straf skaber kun frygt, som jo ikke leder til et godt samarbejde. Træning skal jo også være noget hunden elsker. Så ros, ros, ros og atter ros - og så en lækker godbid! smiley

    Og husk at i nej øvelsen er det vigtigt, at du ikke bare råber NEJ NEJ NEJ ned i hovedet på din hund, da det er en straf. Bare et kort og bestemt nej er godt.

    Håber du kan bruge rådene til noget smiley Held og lykke med det lille vidunder!


  • #17   22. aug 2008 Og ja, det med at pive højt som en hund, når hun bider jer i fingrene er en god ting, for det er hundesprog og betyder, at nu er grænsen nået.

  • #18   22. aug 2008 Pernille, har du nogensinde set en mopsetæve lufte hendes unger med munden i nakkeskindet????
    Og det bruges kun til helt små hundehvalpe, når de bliver større kommer der jo langt flere muskler og sener til og så kan man forudsage skader. Prøv at spørge din dyrlæge hvad han/hun synes om det. Jeg tror bestemt ikke de vil anbefalde dig det!

    Og grunden til at Gucci slikker dig i hovedet og munden efter sådan en omgang skæld ud, er fordi hun er blevet bange/forskrækket og vil gøre dig god igen. Hun underkaster sig for dig......
    Dette er i min bog IKKE god lederskab!

    Og ja self kan du i en hygge stund kigge din hund i øjnene. Hvis ikke du kan det så er der noget galt. Men at skulle tage de metoder i brug du beskriver er for mig dårlig lederskab og afmagt fordi man ikke har bedre redskaber...

    Hvordan ville du ha det hvis du blev hevet i håret med et fast greb (men uden at dit hår ryger af) mens du fik skæld ud af chefen eller kæresten?? Ville det styrke jeres forhold??


  • #19   22. aug 2008 Hun undskylder ikke for sin opførsel, for sådan tænker hunde slet ikke..... Hun prøver bare at få dig god igen. Det er det eneste hun tænker på!

    Men ja du har helt ret i at vi opdrager forskelligt og at din metode er gammel..... Men gammel er ikke altid godt... Der er jo en grund til vi som mennesker rykker os, vi lærer og erfare nye ting. Finder ud af de fejl man har begået i fortiden.
    Fordi børn førhen fik tæsk og overlevede gør det i min bog ikke ok.
    Og at din grund lyder, "jeg har aldrig hørt om børn eller hunde der har taget skade" siger godt nok en del om dig da.... For så har du vist ikke dine øjne og øre åbne smiley

    Jeg vil råde dig til at prøve at læse nogle bøger om nymoderne hunde opdragelse og så se om ikke du skifter mening om den måde du holder hund på.
    Dette er ikke ment surt, for jeg kan jo være ligeglad med hvordan du opdrager din hund. Men det er ment som en hjælp .Vi skal lærer så længe vi lever jo, og kun gennem vækst og udvikling vil vi kunne vokse og rykke os.

    Se venligst hvor jeg smiler smiley :) smiley


  • #20   22. aug 2008 Jeg må indrømme at min erfaring med hunde opdragelse ligger meget op af Pernilles... Ikke at jeg (som Pernille heller ikke gør) tæsker min hund, men nogen gange - yderst sjældent- bliver nødt til at sige fra på en "hårdere" måde end et alvorligt nej!

    Hunden prøver ofte gennem hele sit liv at prøve os af, at overtage magten, og nogen gange så voldsomt at man også må ty til - for nogen- voldsomme metoder.

    Selvfølgelig har jeg haft utrolig dårlig samvittighed, når jeg de få gange har været nødt til at sætte Tyson på plads med et greb i nakkeskindet. Jeg har også et par gange bidt ham i øret (det gør hunde-mor også i hendes opdragelse), fordi han simpelthen prøvede at tage magten over mig. Selv om en mops er en forholdsvis lille hund, skal den bestemt ikke have lov at styre hele huset...

    Camilla, du skriver at gammelt ikke altid er godt, men nyt er heller ikke altid godt. "Gammelt" har været forsket og afprøvet mange flere gange end "nyt", der er rettet til i det "gamle" og pludselig er det "nyt", selv om det har været brugt i mange år, nu bare med moderationer!!
    Det nye er f.eks. at sende sin hund til psykolog, det er i mine øjne da fuldstændig latterligt, man gør en hund til noget menneskeligt, tåbeligt!!
    Man skal altså nogen gange passe lidt på med at sammenligne sin hund med sig selv. Jeg synes det er en tåbelig sammenligning du kommer med mht at blive trukket i håret, det kan du slet ikke stille op imod hinanden...


  • #21   25. aug 2008 Camilla : Jeg har skam prøvet at vende ryggen til Elvis, men er sådan oppe og køre som jeg beskrev før, så hopper han på mig bagfra og bider mig i håret feks - skal lige siges at det er når vi leger på gulvet eller i sofaen nogen gange.
    Siger jeg nej igen bestemt, kan han finde på at bide mig i armen, for at få det sidste ord og gør ondt..
    Så derfor må jeg tage fat i ham for han forstår det og opdager nu er legen slut.
    Pernille : Som dig mener jeg jo også, at det ikke er voldsomt at tage fat i Elvis og kigge ham i øjnene.
    For han slikker også mig bagefter, og er da efter min mening også for at sige han ved han var forkert på den.
    Han er ikke bange for mig, og render ALTID efter mig og skal ligge og putte hos mig osv. - så tror næppe det har skadet vores "forhold"...
    Men når man har prøvet alt, som at vende ryggen til, at gå fra ham og det bare ikke virker må man jo prøve sig frem.....
    For som Jeanette skriver, prøver hunden kræfter af og gør Elvis også.
    Den prøver at rykke magt balancen derhjemme nogen gange......
    Er jo hellere ikke fordi det er HVER dag man tager fat i ham.. - er sjældent, men er da sket nogen gange..


  • #22   25. aug 2008 Puha, en hel masse beskeder der er kommet herinde. tusind tak for jeres råd, vil prøve dem af smiley
    vi elsker vores to mopse, og det eneste der lige skal gøres på plads er hun ikke skal bide, fordi hun bider utrolig hårdt og det duer ikke hun bliver ved med det, fordi det er over for alle hun møder, fordi hun bliver så overgearet, fordi hun vil snakke og lege. men tak for alle de fine råd smiley


  • #23   25. aug 2008 Nanette, så må du fjerne dig fysisk fra ham så han ikke kan bide dig i armen eller håret........ Det er som med børn, selvom folk ikke vil høre om de sammenligninger. Hvis barnet slår dig i hovedet, så fjern dig i stedet for at sid i skud vide........

    Og nu i holder så meget på at hundene siger undskyld fordi de ved de har gjort noget galt... Så lad et eksperiment... Prøv at se sur ud og skæld dem ud, over ingen ting.... Og se om ikke også de slikker jer....

    Hunde gør aldrig noget for at være ond, for at de er sure over at blive forladte eller andet. De gør ting de finder gode og spændende, selv dårlig adfærd.
    Når de kysser og slikker i mundvig er det kun fordi det er dæmpende signaler. De vil ha jer til at være gode igen..... Det er ikk fordi de har skyldsfølelse- det kan hunde ikke ha pga sådan som deres hjerne er bygget. Det er ikke muligt....

    Så afprøv det. Prøv at kom hurtig hen foran hunden bøj jer over dem, se sure ud som i gør ved skæld ud, og så se hvordan hunden opføre sig.....


  • #24   25. aug 2008 Jeg siger ikke du skal skælde hende ud. Men lave kropssproget som når i gør det..... Afprøv det en gang, og så vil i se det ikke handler om hun har dårlig samvittighed. Hunde har ikke fronttal lapper som os mennesker og kan defor ikke havde de følelser. Det er noget mennesker tillægger dem....

  • #25   25. aug 2008 hunde høre alligevel ikke efter hvad vi siger... De aflæser vores kropssprog.... som oftes.... ikke at de er døve, men de bruger andre instinkter smiley

  • #26   25. aug 2008 Camilla>> altså jeg holder nu stadig på at de i menneske øjne siger undskyld, selvfølgelig har de ikke skyldfølelse, men gør man som du beskriver så vil enhver normal hund "undskylde". Ikke fordi den ved hvad den har gjort forkert, men ved at du viser at den har gjort noget forkert. Så det er i bund og grund flueknepperi at diskutere om hunden siger undskyld eller ej...

  • #27   25. aug 2008 men hvis ikke de føler skyld, hvorfor sku de så "sige undskyld" ???

    Det er dæmpende signaler. Intet andet.....
    Det samme som smasken... Det er ikke fordi de sidder og er sultne smiley


  • #28   26. aug 2008 nu er vi vist ude en stor gang flueknepperi...

    Jeg er ked af at skuffe dig, men jeg kender godt til de forskellige dæmpende signaler en hund kan sende til andre (hunde som mennesker) og de ting de kan gøre for at dæmpe sig selv.

    Jeg synes at det virker lidt som om du tror der ikke er andre som kender til hundeadfærd... Bær over med mig, hvis jeg tager fejl...


  • #29   26. aug 2008 men nu vi er igang med mennesker vs hunde...

    Er det ikke også et "dæmpende signal" fra dig, hvis du siger undskyld??

    Jeg er meget imod at give dyr menneskelige følelser, men nogen gange må man skære det ud i pap, for at vi som mennesker kan forklare andre hvad det er vores dyr gør...

    Vores hunde bruger de signaler som de har lært og dem som de er født med, da de i sagens natur ikke har mulighed for at bruge det talte sprog som vi mennesker kan. Ergo, hvis en hund kunne tale, når den får skæld ud, ville den sige undskyld, da det i mine øjne er det talte sprogs dæmpende signal.


  • #30   26. aug 2008 Ork jo der er folk der kender til hundeadfærd ud over mig. Mange der ved langt mere....
    Men du får mig stadig ikke til at sige at hunden siger undskyld. Så kan du kalde det hvad du vil smiley


  • #31   26. aug 2008 Pernille : SJOVT - Du skriver du prøvede det med at se surt på Gucci igår.
    Prøvede jeg også med Elvis og han var da så kold i røven - sad bare og gloede dumt på mig.. :o)
    Så der skal lyd til som du skriver...
    I øvrigt har jeg ALDRIG set min Elvis underkaste sig, ved at ligge sig på ryggen, ingen gang når han ser min brors amerikanske bulldog på 60 kg :o) - han tror han er DK`s sejeste hund.. ha ha
    Har ingen frygt i livet, nok også derfor han tør bide mig for at markere til tider...


Kommentér på:
Bider.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce