DcH-Hunde!

DcH-Hunde!

Medlemmer: 122
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
2.794 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Rundering Rundering

Jeg er lige begyndt i DcH, med min gamle hund. Han kan slet ikke finde ud af rundering. Vi sender ham ind med kun 5 m afstand, og figuranten viser ham en guf.(kattemad). Det går også fint, men lige så snart figranten står passivt, går han bare uden om og snuser. Det siger ham intet... Det er intet problem lige så snart gufferen er fremme. Hvordan øver man det selv i hverdagen..??? Det er ikke noget problem at få ham til at gø af mig, når han sidder. Men han fatter vist ikke at han gere må løbe hen og gø af et menneske. (Nu har han jo fået et nej i 10 år he he.)
Hvad gør I ?? Er lige flyttet her til, så kender ikke nogle der kan hjælpe..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rundering
  • #1   4. sep 2008 Ro på.. Hvis i lige er startet,ville jeg være helt oppe ved figuranten til start.. Halsgivning på,og derefter øge afstand og at figuranten er passiv..

Han skal jo være sikker på hvad han laver før,tingene kan kædes sammen..

Min nye han,havde osse lidt kludder til start smiley

• #2   4. sep 2008 Samt jeg bruger ikke godbidder på figuranten,men en lille bidepølle.. Som kan gemmes op i ærmet eller under jakken,når vi når til at figuranten skal være helt passiv.. Pt er den gemt på ryggen og hunden får pøllen af figuranten,som laver et lille modtræk og jeg kommer så og overtager legen..

Vi har kun kørt det en 10 gange og han knalder lige op i standhals.. Tidligere ejer,havde så lagt en god halsgivning på ham i forvejen.. Dog uden at det skulle bruges.. Min fordel smiley

• #3   4. sep 2008 Ja ro på, på hvilken hold gå i jeg træner selv i DcH lemvig

• #4   4. sep 2008 Det skal nok komme - han skal lige have tid til at finde ud hvad der er du vil have ham til :-))

Jeg vil også sige ligesom Stine - brug evt. nogen legeting (hvis han altså gider det ) - som figurenten kan bruge til at lege med ham - det skal jo være vildt sjovt for hunden at være hos figurenten smiley

• #5   4. sep 2008 Det skal nok komme Rom blev jo heller ik bygget på en dag.. Det kræver lang tids træning inden hunden er bare lidt stabil i rundering.
    Hvis hunden nu ikke tænder på legetøj hvilket nogen jo ikke gør desværre kan du jo bruge noget ekstra lækkert f.eks. tørret lever godbidder eller mini frikadeller sådan så den virkelig gerne vil have det som figuranten står med..

• #6   4. sep 2008 Ja det lyder jo godt nok. men der er ro på. Det er det der med at gå hen til figuranten han ikke vil. Når jeg står med ham i snor, og figuranten står passiv, går han overhoved ikke derhen. Figuranten skal sige en lyd, kalde på ham, men han kommer ikke medmindre der er guf. Han tænde ikke på bidepølser. (han er lettere reseveret over for fremmede).
    Jeg forlanger ikke at han SKAL lære det lige her og nu, (sorry hvis det lød sådan). Men når han ikke går hen til figuranten selv om vi er små 5 meter fra, hvad så???
    Jeg kender ikke en eneste da jeg lige er flyttet, så jeg kan jo ikke træne hver dag, hvem skal være figurant??
    Er der slet ikke noget man kan træne selv??
    Men hvis figuranten ikke holder guf så han kan se det, gør han ikke, ej heller har han opmærsomheden på figuranten.
    Og ja det er noget super lækket guf, og han har intet mad fået den dag, så han er skrup sulten. *GG* (hvor er jeg dog ond)

• #7   5. sep 2008 OK, det vil jeg prøve...
    Men hvor hvor længe skal jeg og figuranten stå passivt?? Og skal han roses for bare at sætte sig, (selv om det er 2 meter fra Fi, eller skal han kun roses hvis han sætter sig tæt op ad Fi ??
    Hvor tæt skal jeg selv stå på Fi ??

• #8   5. sep 2008 Jeg prøver igen hvilken hold går du på og hvem er din træner

• #9   5. sep 2008 man kan altså sagtens lære hunde senere at figuranten er passiv hvis man får den rette drift på hunden altså.. Ville ike selv vælge hunde til at starte med at figuranten er passiv.. Så er der jo intet interessant ved at komme derud.. De fleste figuranter jeg kender arbejde med hundene og styrker ders selvtillid..

• #10   5. sep 2008 Tanja O: Jeg går på C hold, og kan ikke lige hske hvad min træner hedder. Jeg er dybt tåbelig til navne, så det kan være at han muligvis, måske, til tider hedder John eller ??

Bodil D: Ok jeg vil prøve at snakke med min træner næste gang. Men jeg kan godt forstille mig at der snilt kan gå op til 10 min eller mere før han sætter sig, (ved siden af mig), hvis han sætter sig overhovet. Han går ikke hen og hilser på "fremmede", så jeg har en hund der står og kigger den helt anden retning. Så skal firuranten rose ham for at side ved mig, eller er det kun når han sider tæt på figurant. ??
    Hvornår vil du sætte "komando" på. Når han ad sig selv sidder og gir hals eller først meget senere.
    Det skal måske lige tilføjes at han kommer fra internat, og er blevet slået i sit tidliger hjem. Derfor tager han ikke af sig selv kontakt til fremmede.

Han er temlig mytisk, til tider *GGG* Men takker for råd, vi prøver, det kan vel ikke gå helt galt. Så må vi bare håbe at han får en figurant han kender når han engang skal op til prøve, he he. *SS*

• #11   6. sep 2008 OK, jeg prøver. Jeg bor i Lemvig... He he, det er vist lige langt fra alting... *S*

• #12   24. okt 2008 Hej Hej.. Min hund elsker rundring!! Efter at Anton havde lært og gø af mig og min kærste.. Gik vi vidre til at bruge en figurant.. Det foregik sådan at Anton blev sendt ud til figuranten og ligeså snart han nåede figuranten tog figuranten en bidepølle frem og de begyndte og lege trækkeleg.. Efter nogle gange på denne måde, blev til at han skulle sætte sig foran figuranten índen han fik belønningen.. Da han havde lært det, blev det til at figuranten gemte belønningen og stod passiv, også efter at Anton have sat sig.. Det gjorde at Anton blev så ivrig for at få sin belønning at han begyndte at gø at figuranten.. Og han har bare gjodt det siden:-) Det har virket på 6 ud af 7 hunde på mit hold, så gud ved om det ikke også skulle virke for din:-)

Hvis din hund ikke kan lide trækkelege kan du også bruge spiselig belønning.. HUSK altid at det i denne øvelse ikke er dig men figuranten der skal være spændende:-)

Venlig hilsen Mia DCH- Kolding

• #13   24. okt 2008 PS. Inden Anton blev ivrig nok til og gø af firuganten lagde han sig ned, hoppede op, gav pote ja gjorde alle de ting han havde lært (figuranten stod stadig passiv) Det var først da han gøede at han fik sin belønning..

Kommentér på:
Rundering

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce