20. okt 2006 Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 51 Svar: 231
Rundering Rundering
Jeg er lige begyndt i DcH, med min gamle hund. Han kan slet ikke finde ud af rundering. Vi sender ham ind med kun 5 m afstand, og figuranten viser ham en guf.(kattemad). Det går også fint, men lige så snart figranten står passivt, går han bare uden om og snuser. Det siger ham intet... Det er intet problem lige så snart gufferen er fremme. Hvordan øver man det selv i hverdagen..??? Det er ikke noget problem at få ham til at gø af mig, når han sidder. Men han fatter vist ikke at han gere må løbe hen og gø af et menneske. (Nu har han jo fået et nej i 10 år he he.)
Hvad gør I ?? Er lige flyttet her til, så kender ikke nogle der kan hjælpe..
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
Han skal jo være sikker på hvad han laver før,tingene kan kædes sammen..
Min nye han,havde osse lidt kludder til start
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
Vi har kun kørt det en 10 gange og han knalder lige op i standhals.. Tidligere ejer,havde så lagt en god halsgivning på ham i forvejen.. Dog uden at det skulle bruges.. Min fordel
feb 2006
Følger: 21 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 106 Svar: 754
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.775
Jeg vil også sige ligesom Stine - brug evt. nogen legeting (hvis han altså gider det ) - som figurenten kan bruge til at lege med ham - det skal jo være vildt sjovt for hunden at være hos figurenten
mar 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 221
Hvis hunden nu ikke tænder på legetøj hvilket nogen jo ikke gør desværre kan du jo bruge noget ekstra lækkert f.eks. tørret lever godbidder eller mini frikadeller sådan så den virkelig gerne vil have det som figuranten står med..
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 51 Svar: 231
Jeg forlanger ikke at han SKAL lære det lige her og nu, (sorry hvis det lød sådan). Men når han ikke går hen til figuranten selv om vi er små 5 meter fra, hvad så???
Jeg kender ikke en eneste da jeg lige er flyttet, så jeg kan jo ikke træne hver dag, hvem skal være figurant??
Er der slet ikke noget man kan træne selv??
Men hvis figuranten ikke holder guf så han kan se det, gør han ikke, ej heller har han opmærsomheden på figuranten.
Og ja det er noget super lækket guf, og han har intet mad fået den dag, så han er skrup sulten. *GG* (hvor er jeg dog ond)
okt 2006
Men hvor hvor længe skal jeg og figuranten stå passivt?? Og skal han roses for bare at sætte sig, (selv om det er 2 meter fra Fi, eller skal han kun roses hvis han sætter sig tæt op ad Fi ??
Hvor tæt skal jeg selv stå på Fi ??
feb 2006
Følger: 21 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 106 Svar: 754
mar 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 221
okt 2006
Bodil D: Ok jeg vil prøve at snakke med min træner næste gang. Men jeg kan godt forstille mig at der snilt kan gå op til 10 min eller mere før han sætter sig, (ved siden af mig), hvis han sætter sig overhovet. Han går ikke hen og hilser på "fremmede", så jeg har en hund der står og kigger den helt anden retning. Så skal firuranten rose ham for at side ved mig, eller er det kun når han sider tæt på figurant. ??
Hvornår vil du sætte "komando" på. Når han ad sig selv sidder og gir hals eller først meget senere.
Det skal måske lige tilføjes at han kommer fra internat, og er blevet slået i sit tidliger hjem. Derfor tager han ikke af sig selv kontakt til fremmede.
Han er temlig mytisk, til tider *GGG* Men takker for råd, vi prøver, det kan vel ikke gå helt galt. Så må vi bare håbe at han får en figurant han kender når han engang skal op til prøve, he he. *SS*
okt 2006
jan 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 9
Hvis din hund ikke kan lide trækkelege kan du også bruge spiselig belønning.. HUSK altid at det i denne øvelse ikke er dig men figuranten der skal være spændende:-)
Venlig hilsen Mia DCH- Kolding
jan 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 9
Rundering
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside