3.729 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Rundering/halsgivning Rundering/halsgivning
Er der nogen der har gode trænings metoder til rundering/halsgivning?
+ det at holde afstand til figuranten??
0 synes godt om
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Rundering kan ikke indlæres før hunden kan halse, og kan stoppe igen.
Træner I ikke rundering der hvor du går til træning?
Når sådan en ting skal indlæres synes jeg det bør gøres på pladsen, så du ikke risikerer at presse hunden unødigt, som nogle kan have tendens til, for at fremprovokere en halsgivning.
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 36
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Vil den ikke halse?
Hopper konsekvent op?
Kører for lav i drift?
feb 2010
Lyder som en god bog:.) Arbejdes der med at hunden skal få fig. til at bevæge sig eller er det fig. der arbejder for hunden?
feb 2010
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Man starter med at lærer hunden halsgivning på kommando (lydighedsøvelse)
Når hunden kan halsgivning på kommando, så går man til næste trin.
Fremadsendelse, her skal man brue en hjælper, som skal arbejde med hunden, når hunden kommer frem til hjælperene.
Hjælperen skal sørge for at holde hunden hos sig, det kan gøres ved at hjælperen bruger et bideskind, pølse. som hunden er opsat på at få.
Når fremadsendelsen er på plads.
Så begynder man at sætte fremadsendelsen og halsgivning sammen, da det bliver til en øvelse.
Her bruger man igen hjælperen, som denne gang skal holde hunden hos sig, og få hunden til at gi hals, når hunden har sat sig hos hjælperen og startet halsgivning, belønner hjælperen hunden med bideskin eller pølse.
Sådan bliver man ved i rigtigt lang tid, først korte fremadsendelser og så øger man afstanden til hunden. man kan gemme sig bag et træ eller andet.
Men det er vigigt at hjælpere hjælper hunden, så hunden får det rigtige billede ind på nethinden...
Og at hunden bliver belønnet på det rigtige tidspunkt..
feb 2006
Følger: 21 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 106 Svar: 754
Min nye hund falder den meget natulig for den at gå hen til en fig. og halse. hans beløning er at fig. gå/løber men hjem til mig. så alt hvad jeg gør er at give ham komandon " Runder" også vente på fig. kommer hjem med hund.
Han var 10 uge da han første gang prøvet det han løb hen halse og fik sin beløning
Rundering/halsgivning