Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rundering/halsgivning
  • #1   9. feb 2010 Det er jo to forskellige ting.
    Rundering kan ikke indlæres før hunden kan halse, og kan stoppe igen.

Træner I ikke rundering der hvor du går til træning?
    Når sådan en ting skal indlæres synes jeg det bør gøres på pladsen, så du ikke risikerer at presse hunden unødigt, som nogle kan have tendens til, for at fremprovokere en halsgivning.

• #2   9. feb 2010 jo vi træner rundering. Vil bare høre om nogen kunne ha guldkornet der lige passer til min hund:.)

• #3   9. feb 2010 Hvad er det problemet er?
    Vil den ikke halse?
    Hopper konsekvent op?
    Kører for lav i drift?

• #4   9. feb 2010 Hej Dina
    Lyder som en god bog:.) Arbejdes der med at hunden skal få fig. til at bevæge sig eller er det fig. der arbejder for hunden?

• #5   9. feb 2010 Lyder til at passe godt til mig:.) Har snart fødselsdag, den skal jeg da vist bare ønske mig.

• #7   10. feb 2010 For at hunden kan lave en perfekt rundering, skal grundelementet være til stede..

Man starter med at lærer hunden halsgivning på kommando (lydighedsøvelse)

Når hunden kan halsgivning på kommando, så går man til næste trin.

Fremadsendelse, her skal man brue en hjælper, som skal arbejde med hunden, når hunden kommer frem til hjælperene.

Hjælperen skal sørge for at holde hunden hos sig, det kan gøres ved at hjælperen bruger et bideskind, pølse. som hunden er opsat på at få.

Når fremadsendelsen er på plads.

Så begynder man at sætte fremadsendelsen og halsgivning sammen, da det bliver til en øvelse.

Her bruger man igen hjælperen, som denne gang skal holde hunden hos sig, og få hunden til at gi hals, når hunden har sat sig hos hjælperen og startet halsgivning, belønner hjælperen hunden med bideskin eller pølse.

Sådan bliver man ved i rigtigt lang tid, først korte fremadsendelser og så øger man afstanden til hunden. man kan gemme sig bag et træ eller andet.

Men det er vigigt at hjælpere hjælper hunden, så hunden får det rigtige billede ind på nethinden...

Og at hunden bliver belønnet på det rigtige tidspunkt..

• #8   10. feb 2010 Det komme vil an på hund. hvor naturligt det er for den. fx den gammel hund af min blev trænet på den måde Patruljehunden Babett skrive med beløning med bolde.

Min nye hund falder den meget natulig for den at gå hen til en fig. og halse. hans beløning er at fig. gå/løber men hjem til mig. så alt hvad jeg gør er at give ham komandon " Runder" også vente på fig. kommer hjem med hund.
    Han var 10 uge da han første gang prøvet det han løb hen halse og fik sin beløning

Kommentér på:
Rundering/halsgivning

Annonce