{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.603 visninger | Oprettet:

Halsgivning {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg er i gang med at lærer min labrador på snart 2 år og give hals på kommando..
Han kan sagtens gør, men det er ikke noget som han gør særlig tit.. Det sker måske en par gange om ugen at han siger et vov og det er det..
Nu er vi begyndt at træne rundering, men han vil ikke give hals på kommando..
Håber nogen måske ville dele ud af deres erfaring og måske komme med nogen råd jeg ikke selv har overvejet endnu??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halsgivning
  • #2   11. jun 2012 Nu er en lab jo oftest meget glad for mad. Derfor er det muligt at lokke lidt lyd frem, hvis man holder noget superlækkert foran den.
    Når der kommer den mindste lyd, så får den sin belønning - og på den måde kan man bygge halsgivningen op ved at forlange mere og mere lyd.

Er hunden vil med legetøj er det jo også helt fjong.

• #3   11. jun 2012 der kommer bare ikke rigtig noget lyd.. vi har prøvet legetøj og mad.. men det er godt nok en meget lang process.. han vil super gerne arbejde og prøve alt muligt for at få maden (sit, dæk, plads, giv pote osv)

• #4   11. jun 2012 Belønner I for ALT lyd?

Også bare et lille piv eller en "mumlen"?

• #5   11. jun 2012 Mine hunde har lært det ved de altid gør af folk banker på.. Og da de så lærte at halse fik vi stoppe gøen ved dør bankningen. Kender er der kun frem provokere gøen ved de legede med en kost. Når de fejde gøede den altid..

• #6   11. jun 2012 CH - jeg prøvede en lang periode a belønne for bare en lille lyd, men det blev aldrig til mere end piveri.. Det ligger lige under overfladen og jeg ved at han kan lærer det smiley

Ansofie K - jeg kan frem provokere det ved at sige "kommer der nogen".. så giver han mig et vov.. men han siger det kun indenfor, kommer vi udenfor bliver han bare helt vild, men siger ingenting..

• #8   12. jun 2012 Nu er en schæfer nok lidt anderledes på det område.

Men jeg lærte Zenta det ved at holde noget lækkert eller hendes legetøj og så geare hende op. Hun lærte det på 5 min. nærmest.

I dag giver jeg hende bare komandoen uden noget i hånden og så giver hun hals smiley

• #11   12. jun 2012 Jeg prøvede at lege rundt med min hvalp og "gø af ham" for at få ham til at gø smiley Det var sådan han begyndte at "knurre" når vi leger trække leg. Hver gang jeg trak i legetøjet "knurrede" jeg, og det begyndte han så også at gøre smiley
    Så fandt jeg tilfældigt ud af at når jeg sad på gyngen og gyngede forsigtigt frem og tilbage at han så gøede af mig! Så hver gang han gøede sagde jeg halse (altså imens han gøede) og så fik han godbid. Det gjorde jeg en 10 gange, altså han gøede 10 gange ca. hvor jeg sagde halse imens og efter det har han fundet ud af at halse betyder gø smiley

Min er en labrador blanding på nu 20 uger smiley

• #12   12. jun 2012 Det med maden virker naturligvis kun, hvis hunden er sulten...

Man kan snildt gøre det med det daglige foder.

Kommentér på:
Halsgivning

Annonce