707 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Halsgivning Halsgivning

Hejsa...

Jeg har problemer med at få min hund til at gi' hals på kommando og jeg har snart prøvet ALT, og jeg mener virkelig alt..

Han kan sagtens gø, for det gør han herhjemme, men så snart jeg roser eller giver kommandoen halse holder han op.

Er der nogen der har nogle gode råd, måske lidt alternative råd, da jeg har prøvet alle de gængse metoder.

Håber virkelig der er nogen der kan komme med nogle fif, da jeg snart skal ud og starte konkurrencer.

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af brændeovn 3.000 kr.
  • VVS - gulvvarmestyring mm (Uponor C-56) 3.000 kr.
  • Opvasker pumper ikke vandet ud 1.000 kr.
  • Skift til vinterdæk 517 kr.
  • Vaskemaskine, køleskab mm. 1.500 kr.
  • Hjulskifte 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halsgivning
  • Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 455
    #1   13. mar 2009 Legetøj, guf alt hvad der kan få ham til at give lyd, Pisk en god stemning op mens du sige hals. Bare gentag hals, hals hals mens du lyder super glad. Ved den mindste lyd belønder du og starter forfra med at sige hals.
    Når den næsten gør det på komando, leger i så bare. Kør det længere og længere ud efter et stykke tid vil han fange ideén.
    Og bare rolig det er helt normalt at føle sig som en idiot, når man siger hals i mens man hopper rundt :0)

• #2   13. mar 2009 Måske du kunne klikke ham når han halser derhjemme hvis han altså kender en klikker??
    Ellers er der nogen der stiller sig med noget hunden rigtig gerne vil have og venter på den gør og så giver den tingen/maden straks!
    Men altså læg halse kommandoen på så snart han gør derhjemme uden at gøre et stort nummer ud af det og så bsløn ham for det!

• #3   13. mar 2009 Trine P og Stine E mange tak for svar

Det med legetøj og guf det har jeg prøvet og tro mig jeg har leget klovnog hppet rundt og spillet idiot smiley men han er virkelig ligeglad, der kommer ikke en lyd ud af ham og til sidst så lægger han sig bare ned og glor åndsvagt på mig.

Han kender ikke til en klikker har aldrig set fidusen i sådan en, men måske man skulle til at overveje det.

• #4   13. mar 2009 ella lærte at halse ved hun gøede af et bot horn, når man brugte det så gik igang med at give en god bid hver eneste gang hun gav lyd begyndte så at sætte halse komando på og til sidst kunne hun gø uden hjælp af det bot horn hehe

• #5   13. mar 2009 Hehe det kan være jeg skal købe et båt horn til Charlie så smiley Der er bare ikke rigtig så mange ting han gør af. Jo spøgelserne han tror han ser efter det er blevet mørkt *GG*

• #6   13. mar 2009 *G* Jeg har forsøgt i 4 år at lære Balto det. Det er helt og aldeles umuligt! Jeg har brugt alle tricks i bogen, han siger ikke et ord. Det blir højst til lidt piveri..... Men at give hals ved døren når der er fremmede i opgangen, no problem!!!

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 455
    #7   13. mar 2009 Hej igen Janne Tja hvis ikke han vil gø når der er noget han virkelig gerne vil have, ja så ved jeg ikke rigtig. Vil han heller ikke når i tumler uden for ?
    Ellers er der kun en ting tilbage og det er at tænke "møj hund" og tage de minus point der kommer :0)))

• Pia N
    Pia N Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #8   14. mar 2009 Hvad med at prøve at binde ham af til et eller andet, og så stå med en bold eller en klud som du har bundet en snor i og kaste den foran ham.. Altså lige så han ikke får fat i den.. og så bare blive ved med at give kommandoen..
    Det bruger de i hvertfald der hvor jeg træner, når hunden skal lære at give hals..

• #9   14. mar 2009 Pernille C.. haha ja det kender jeg kun alt for godt smiley

Trine p... nej heller ikke når vi tumler udenfor, ja der er ikke andet for end at tage de minus point det giver, så må vi jo bare gøre det perfekt i de andre elementer smiley

Pia N...ja det prøver vi ude i klubben han er meget glad for hans skind og hans pølle, men der kommer ikke en lyd ud af ham, men har hørt at tålmodihed er en dyd smiley det kommer måske lige pludselig en dag.

Mange tak for jeres imput smiley

Kommentér på:
Halsgivning

Annonce