915 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Halsgivning Halsgivning

jeg kunne godt tænke mig, om der var derude, som har et godt råd til mig, jeg har en lab. på lidt over 1 år, som går til lydighedstræning.
Mit problem er at jeg kan ikke få ham til at gø på kommando, eller ved rundering for den sags skyld, det er altså træls, når de andre ting er på plads for at kunne starte lidt C indenfor DCH.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 1.400 kr.
  • Opsætning af hylde og Pullop bar 900 kr.
  • Lapning af dæk hos mig 800 kr.
  • Spot på badeværelse 4.500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 700 kr.
  • Beslag til hylder der flyttes 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halsgivning
  • #1   4. aug 2008 Det problem havde jeg også med Zille.
    Men så fik jeg kørt hende op med bolden. Og holdt hende i halsbåndet med den ene hånd og bolden i den anden, så hun ikke kunne få fat i bolden.
    Til sidst blev hun så vild efter den, at hun begyndte at gø. Og når hun gøede, sagde jeg halse, og hun fik bolden som belønning.
    Det øvede jeg nogle gange, og så forstod hun det.

• #2   4. aug 2008 Pernille:
    Tro mig det har vi prøvet til uendelighed, både mig, min mand og ikke mindst trænerne i klubben, han sidder bare og glor på os, som om ville han sige at vi var godt tossede:-)

• #3   4. aug 2008 Schæferhunden:
    Som sagt, har vi virkelig prøvet det mange gange, og Max er normalt også meget boldgal men han hopper bare op ad os istedet, men siger ingenting... men vi må vel bare blive ved, pludselig kan det være det sker

• #4   4. aug 2008 Gør han når der kommer nogen?

• #5   4. aug 2008 Har i prøvet at øve det med ham når han skal have mad?
    Nu ved jeg så ikke hvor madglad han er, men de plejer jo godt at ville spise de lab´er smiley
    Prøv f.eks. at hælde mad i hans madskål og så stå svinge lidt med den. Det burde kunne få byttrdriften frem i ham, så han til sidst begynder at gø - og her skal du så være hurtig og sige halse og derefter rose og give ham noget af maden.
    Ved selvfølgelig ikke om det virker med ham, men har ihvertfald hørt at det har virket for mange.

• #6   4. aug 2008 byttrdriften = byttedriften

• #7   4. aug 2008 hm... Jessie ville heller ikke til at starte med - men vi opdagede tilfældigvis en dag at hvis vi talte som Anders And (vi legede med børnene på det tidspunkt) så gøede hun. vi koblede komandoen halse på lidt efter lidt og pludselig så kunne hun på kommando halse :-))
    Læk mærke til om der er en ting hun gør og så byg videre derfra.

• #8   4. aug 2008 Læg mærke til om der er en ting hun gør af og så byg videre derfra.

tja - det går ikke så godt med stavningen smiley

• #9   4. aug 2008 Jeg har også haft meget besvær med, at lære Bette det, intet hjalp.
    Men så prøvede jeg som en sidste ting, at sætte hende fast til en pæl, og gik så en meter ud så hun ikke kunne nå mig, derpå begyndte jeg, at kalde på hende, og af frustration over ikke, at kunne komme over til mig begyndte hun at gø, så med det samme sagde jeg halse, og blev ved med at sige halse, hun forstod det med det samme, så jeg slap hende fri, og prøvede igen, og så kunne hun smiley

• #10   4. aug 2008 min veninde sanne e måtte sulte sin hund i 4 dage. og så stillede hun sig hver dag med maden og forsøgte. og på 4 dagen fik hun et lille piv ud af den og den fik lidt. og så prøvede hun igen og hurtig fandt den ud af at når den kom med lyd kom der mad. og tilsidst kom der et flot vuf og den fik resten af maden..

• #12   4. aug 2008 ulven smiler viste ikke det hed det .. det var det sanne gjorde men det virkede først efter 4 dage uden mad..

• #13   4. aug 2008 ikke for at gøre dig trist smiley
    men vores gamle lab lærte det aldrig og han er 10 han hopper også bare når man siger halse.

• #14   4. aug 2008 Det er ikke alle hunde der er lethalsende

• #15   4. aug 2008 må man stille et tillægsspørgsmål?:

vi kan ikke få fimze (9 mdr.) til at gø (give signal) når han skal ud og tisse, hele sommeren har han jo gået ud og ind, og har ikke haft nogle uheld, men de sidste dage hvor det har regnet, har han sat sig foran døren og lavet en sø, Vi har selvfølgelig luftet ham som vi plejer, 3 gå ture om dagen hvor han også besørger og når han begynder at gå rundt har vi åbnet døren, men det er jo ikke altid vi lige ser han går til døren:-((

nogen der har nogle ideér til hvordan vi lærer ham at sige til??

ps. vi overvejer at lærer ham at ringe på en klokke, for han er normalt meget lærnem, nogen der evt har erfaring med det??

• #16   4. aug 2008 Tanja H

Prøv at skriv lidt om hvad dine trænere har lavet med ham og hordan han har reageret på de forskellige ting, så er det lidt nemmere at komme med råd.
    Hvor træner du henne?
    Jeg er selv DcH-træner og hundefører og vil sige at kan han alt andet i C-programmet pånær halsgivningen, så kan du godt starte ham i konkurrence. Det vil være fint at I får konkurrenceerfaring, og så kan i arbejde med halsgivningen sideløbende. Min er blevet B-hund uden at kunne halse. Jeg satsede på de andre øvelser og så lærte han at han skulle blive ved figuranten, så får man point for påvisning. Vi arbejdede så med halsgivning til træning og den er også blevet bedre, men den bliver aldrig rigtig god ved ham.
    Men altså, skriv lidt om hvad I har gjort og så ellers bare ud i konkurrence vhis han kan det andet!

• #17   5. aug 2008 Vi har det samme problem med vores. Har prøvet med godbidder. Efter 20 min sad han stadig bare og gloede... Og tænkte, hun er da skør. Maden gider han ikke, så det hjælper ikke... Han gør ikke, når han leger, så det vil heller ikke virke...
    Så vi står lidt i samme problem. Dog vil vi blot lære ham det, for at lære ham at holde op igen, når der bliver sagt stille... Når der ex går nogen forbi udenfor...

• #18   6. aug 2008 Hejsa ...

Nu er der en del labrador der har svært ved at halse - især når de er unghund. Det er jo en race der oprindeligt er avlet til ro-på-post som jagthunde !

Umiddelbart synes jeg at det er tidligt at en hund på 1 år ellers er klar til C-klassen i DcH, så noget af problemet kan ligge heri !

Som mange foreslår kan man prøve at hidse hunden og sige sjove lyde eller finde andre måder at få den til at gø. Mange labrador begynder dog bare at "hapse" i luften uden lyd ved denne form, og her kan løsningen være: hold godbid eller bold op til brystet - sørg for at figuranten står med alle trusler vendt væk fra hunden og i "stand", det vil sige helt stille og med alle muskler spændt. Hundeføreren står også bagved helt stille og med alle muskler spændt og kigger på figuranten - IKKE HUNDEN. Hav lidt tålmodighed hvis hunden hopper frem i line og sele ... beløn ved den mindste lyd :o).

Håber ovenstående er lidt til at forstå, ellers tror jeg at jeg har det på video med en lille labradorhvalp, hvis du er interesseret ?!?

/Carina

Kommentér på:
Halsgivning

Annonce