{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang at gå spor
  • #1   4. sep 2008 Hvad tænker du på?

    Hvordan man starter indlæringen af spor?


  • #2   4. sep 2008 ja, altså jeg plejer ar sige til kursisterne at de skal lægge en godbid for hver fodlængde og en i hvert knæk, men jeg har ikke ret meget erfaring med det smiley

  • #3   5. sep 2008 prøv at google det...det har jeg gjort-der dukker en masse forskellige hjemmesider op...

  • #4   5. sep 2008 Manfred Muller (tysk u) Den effektive sporhund har jeg hørt skulle være biblen ?

  • #5   5. sep 2008 Tjaa, jeg er nu altid startet med spor som en af de allerførste aktiviteter med mine hunde og de går fremragende spor i dag..
    Vi har det også med som en introduktion på vores hvalpehold, man skal bare være forberedt på at det tager lang tid og at der er meget ventetid. Derfor vil jeg anbefale at man er to trænere og evt. deler holdet op. KOmmer selvfølgelig an på hvor mange kursister der er.

    Måden vi starter på:

    * Altid medvind på sporet, så hunden ikke får færten ved at løfte hovedet, vi vil jo lære den at gå med snuden i jorden.
    * Sig til kursisterne at de skal lave en "plov-fure" med deres fødder, det skal være sådan at hunden nærmest ikke kan komme ud af sporet.
    * Læg godbid for hvert fodspor, slut af med en dåse med masser af belønning i. Sporet skal være ca 30 skridt langt. Ingen knæk til at starte på, hunden kan nok godt gå det, men føreren farer vild...

    Så skal man huske alt det praktiske:
    Startmarkering
    De må ikke gå tilbage oven i sporet, udenom alle spor.
    De skal bruge mange godbidder.
    Vi plejer altid at nå to spor, så man kan se at hunden får en tiltagende forståelse allerede efter et spor.
    Når de går sporet med hunden, skal de blive bag ved hunden.

    Det er i store træk sådan vi starter op og vi får altid nogle gode oplevelser med hundene.

    /Tanja


  • #6   5. sep 2008 Tanja,

    Hvor længe ligger sporet de første gange?


  • #7   5. sep 2008 Marianne

    Vi går dem stort set med et samme, dvs de får lige lov til at "falde til ro" i en 10-15 minutter, så dem der bliver ældst bliver ca 30-40 min. gamle.
    Når sporet er stoppet med godbidder, har alderen stort set ikke noget at sige, da hundene går på færten af godbidderne, ikke dyne- eller kildefært.
    Når de bliver lidt mere rutinerede til at gå spor starter jeg ud med spor på mellem 20-30 minutter, ikke ældre.

    /Tanja


  • #8   6. sep 2008 Tak :o)

Kommentér på:
Ang at gå spor

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce