..jeg er total grøn.. {{forumTopicSubject}}
kære BARF folk..
jeg er virkelig på total bar bund! .. vi er startet igår med at BARFFE lille Harley,,
..det hedder sig.. han skal være på kallun i 4 dage...
igår.. smagte han da lidt på det.. men det røg ud,, ligeså hurtigt af hans mund igen!
her til morgen... ville han overhovedet ik gå hen til en ny frisk potion!
HVA GØR JEG??
Han er ultra kræsen!
han har fået div . tørfoder der findes.. man kan få igennem dr. dyr! Hills produkter... og specifik..
jeg er blevet frarådet at Barfe Harley... af dr. dyr!...men ville nu godt prøve at gi det en chance... da det jo kan være grunden til hans store spiseværring... at tørfoder.. bare ik er ham... men det ser ud til,, han har stort set lige så lidt interesse i råfodring! SUK ..
Hvis I har nogen erfaring ,, med dette problem.. eller gode ideer med hvad der kan gøres.. er jeg MEGET lydhør!
mvh. Annette med lille Harley!
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 53
Men har før læst herinde at nogle hunde ikke kan lide oksekallun og de derfor prøver med lammekallun med succes - måske var det en ide?
Held og lykke med det
Henriette.
apr 2006
Følger: 72 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 4.190
underligt.. det kunne hun da godt ha fortalt ..hende BARF damen... når jeg nu kraftig understregede det var en stor kræsenpind jeg havde ...hmmm...
men tak for dit svar Henriette.. og god weekend ..ss
apr 2006
jeg ville prøve med nogen oksekæber i aften... tror du det ville være godt ?
og iøvrigt tak.. for dit svar ss.. og god weekend til dig osse..ss
apr 2006
tak for dit råd,, sødt af dig..ss og god weekend .. ss
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.265
Jeg startede faktisk i sin tid op med kylling, da jeg fik at vide det ikk var så hårdt for maven...ku ikk lige få fat på kallun...
Du kan evt ha en pose tørret kallun liggende for måske at være heldig med at vænne Harley til lugt og forhåbentligt osse smag.
Ellers er der gode råd at hente hos Hedvig, men det kræver du kommer til Helsingør
Under alle omstændigheder ønsker jeg jer stort held og lykke med projekt ´æd nu det stads lille Harley´ :))
apr 2006
..bare lidt underligt ..man ikke får disse råd med på vejen af forhandler ik,, .. sandelig en fin ting,, der så er sådanne kompetente fagfolk herinde... tusin tak ss
Siff; jep..den med grøntsagerne..fik jeg osse fortalt... Harley er i forevejen meget god til grønt... så ...
det kan være han i bund og grund er en født vegetar? *G*
tak for dine råd Siff. ss
Susanne..din dejlige quinde... er du osse her..gg.
ja..du kender jo lidt til Harleys problem med det at spise.. suk....
... tak for dine råd søde,,, og om ikke andet..er der jo så flere gode grunde til at besøge helsingør .. ik .. blink blink..
rigtig god weekend til dig med ..ss
nov 2005
Jaa... kom hid og besøg oz igen - ku være hygsomt altså og helst i bedre vejr hihi...
Et andet fif du måske ka bruge til fødeemner, som Harley ikk bryder sig om, er at servere det frossent eller halvfrossent - lugter mindre og får en fastere konsistens.
Du kan iøvrigt osse skrive en mail til Hedvig, se www.barfbutik.dk -
hun er meget hjæpsom
apr 2006
Marie;.. det sandelig rart at vide.. at der er andre veje at ku gå... og jeg kan læse.. du har stor kendskab til dette emne...
jeg vil stadig lige høre...er det så korekt.. at det er 2 % af hundens kropsvægt.. man dagligt.. - den ugentlige fastedag man skal ha i hunden?... altså.. Harley vejer omkring de 74-76 kg... og jeg finder tallet 1½ kg .. meget voldsomt?... altså især nu.. hvor han ingengang gidder smage på sagerne... men der er intet andet for,,end jeg må være standhaftig... og ikke opgi håbet om at han vil få stor smag for det... tak for jeres råd,,ss
jeg sidder iøjeblikket og kigger lidt i jeres gamle tråde her i gruppen,,, det sandelig meget lærerigt.. for en sådan nybegynder.. som jeg,,,ss
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 57 Svar: 182
Det var da ærgeligt med dine opstarts problemer...
Jeg har også haft en episode med opstart af en kræsen hund. Vi prøvede med lammekallun og så gled det ned, så det er helt klart en god ide....
Har du kontaktet din forhandler? Når folk starter op på BARF, er der rigtig mange informationer, man skal have formidlet, som forhandler, så for ikke at gøre forvirringen total, så laver man et startprogram, som for ejeren er let at finde rundt i, når der så opstår problemer som dit, så er det vigtigt at vende tilbage til forhandler, for nye ideer og råd....
Så jeg tror ikke din forhandler har forsøgt at undlade at give dig råd.... Prøv at ringe til hende igen, også for at høre om der er lammekallun i sortimentet;o)
Pøj pøj med det
apr 2006
(jeg har forøvrigt hende,, der bor i kettinge i hørshom... hvis der ellers er andre der er tilknyttet hende*?meget sød dame ellers at snakke med..ss
tak for dine råd Henriette.. og må dig,, og dine.. osse have en dejlig weekend ss
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
nov 2005
:)))) GOOOD WEEEEEKEND ANNETTE :)))
- OG ALLE JER ANDRE OGSÅ !
apr 2006
Jeanne; rødme rødme... jeg blir jo hel flov nu.... fniiis.. men ydmyghed,, når man virkelig er på total bar bund .. over hvordan man griber dette an... er vel ikke forkert.. ggg.. og jeg ved,, I alle ved kanon meget om al dette.. og det har jeg dyb respekt till og jeg suger til mig... ss .. så endnu engang.. tak,, for osse dit råd.. og hav en dejlig lørdag aften,, samt en strålende søndag..ss
Susanne.. så så.. du råber jo... fniiis..
nov 2005
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 566
Jeg ville såmænd bare byde dig velkommen og sige at du skal holde hovedet koldt mht Harleys kræsne sind - lige pludselig falder du over noget han er helt vild med og så kører det garanteret som smurt ;-p
Som flere har skrevet herinde, så er det ikke død og pine at starte op på kallun - vi startede op på lidt forskelligt; hest, kylling, lammekallun osv :-))
Så bare rolig - giv det tid og så skal det nok komme stille og roligt :-))
Knuz Caine og Sine
p.s God weekend til Jer alle
apr 2006
Marie; jeg har taget 6 kyllingebryst op til imorgen,,, satser stærkt på det ryger ned....
jeg vil gerne takke jer alle rigtig meget,,, I lever bestemt op til det ry I har ude i forrummet,,, og i forskellige tråde i div grupper... at I er meget hjælpsomme og virkelig brænder for det at BARFE,,, det rigtig fedt! så sådan en dummernikkel som jeg,,, har muglighed for at kunne finde svar,,, hjertelig tak til jer alle ,,ss
apr 2006
aktivitets bold har han osse,,, den er heller ikke spændende... spredning af hans tørkost på græsplæne... får pænt lov at ligge der til katten -fuglene og ræven! .. jeg har virkelig prøvet ALT...
nov 2005
apr 2006
det faktisk lykkedes mig at få en del mad i ham.. ved at koge grøntsager blende dem og hælde ud over hans tørfoder... men han sukker.. før han går til truet.. han springer ikke bare til .og hapser maden i sig...
derfor .. er det ikke kun spøg.. jeg nævner.. om en hund kan være født til at være vegetar? anyway... jeg håber inderligt.. jeg får gang i dette råfodring.. jeg vil ham det jo kun godt..ss
apr 2006
nov 2005
apr 2006
apr 2006
apr 2008
nov 2005
De dage hvor Sakki fx har været ude at cykle en god tur om eftermiddagen, starter han sin jagt på føde kort tid efter. Der er slet ingen tvivl om, at han er sulten...render og leder alle vide vegne, da han altid selv skal arbejde for føden
apr 2006
men jeg syntes godtnok osse I er dejlige til at gi jeres viden vidre..
apr 2008
Jeg kom til at tænke på at du fx kunne købe noget lakseolie eller rød tobis olie (sidstnævnte er klart billigst) og prøve at hælde på maden.. der står forklaring og antal cl bagpå flaskerne
De fleste hunde synes at det er mums - det var da et forsøg værd.. ;-P
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 46
Den manglende sult skal ikke forveksles med den konstante appetit som et rovdyr altid skal have. Den skal være klar til at spise på alle tider af døgnet.
nov 2005
Sakki er aldrig sulten før efter middag og sådan har han altid haft det - han er heller ikke sulten, hvis der sker mere interessante ting...måske en lab. ligner ulven en hel del mere
apr 2006
apr 2008
Håber at han holder stilen og blir' ved at æde lystigt..
Fortsat god tur på Solskinsøen
apr 2006
nov 2005
Lyder godt Annette og god fornøjelse på Bornholm
jul 2007
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 562
oskar vil slet heller ikke røre noget af sit foder hvis han får det serveret i en skål!! og det er lige meget hvad jeg gir ham.. jeg er begyndt at strø det ud på græsplænen, mens han er inde og kan se det... så lukker jeg ham ud og siger søg! og så går den vilde æde jagt
..jeg er total grøn..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside