{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
926 visninger | Oprettet:

..jeg er total grøn.. {{forumTopicSubject}}

kære BARF folk..
jeg er virkelig på total bar bund! .. vi er startet igår med at BARFFE lille Harley,,
..det hedder sig.. han skal være på kallun i 4 dage...
igår.. smagte han da lidt på det.. men det røg ud,, ligeså hurtigt af hans mund igen!
her til morgen... ville han overhovedet ik gå hen til en ny frisk potion!
HVA GØR JEG??
Han er ultra kræsen!
han har fået div . tørfoder der findes.. man kan få igennem dr. dyr! Hills produkter... og specifik..
jeg er blevet frarådet at Barfe Harley... af dr. dyr!...men ville nu godt prøve at gi det en chance... da det jo kan være grunden til hans store spiseværring... at tørfoder.. bare ik er ham... men det ser ud til,, han har stort set lige så lidt interesse i råfodring! SUK ..
Hvis I har nogen erfaring ,, med dette problem.. eller gode ideer med hvad der kan gøres.. er jeg MEGET lydhør!
mvh. Annette med lille Harley!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ..jeg er total grøn..
  • #1   6. sep 2008 jeg har ikke nogen personlig erfaring, for vores elsker kallun.

Men har før læst herinde at nogle hunde ikke kan lide oksekallun og de derfor prøver med lammekallun med succes - måske var det en ide?

Held og lykke med det smiley

Henriette.

• #2   6. sep 2008 Henriette: tak for dit svar... det var da en muglighed.. for opgir.. det gør jeg ikke uden kamp..gg..
    underligt.. det kunne hun da godt ha fortalt ..hende BARF damen... når jeg nu kraftig understregede det var en stor kræsenpind jeg havde ...hmmm...
    men tak for dit svar Henriette.. og god weekend ..ss

• #3   6. sep 2008 Marie.. det håber jeg sandelig der er ..ggg
    jeg ville prøve med nogen oksekæber i aften... tror du det ville være godt ?
    og iøvrigt tak.. for dit svar ss.. og god weekend til dig osse..ss

• #4   6. sep 2008 Siff; .. ok... det var da en ret fin ide....
    tak for dit råd,, sødt af dig..ss og god weekend .. ss

• #5   6. sep 2008 Hej Annette smiley
    Jeg startede faktisk i sin tid op med kylling, da jeg fik at vide det ikk var så hårdt for maven...ku ikk lige få fat på kallun...
    Du kan evt ha en pose tørret kallun liggende for måske at være heldig med at vænne Harley til lugt og forhåbentligt osse smag.
    Ellers er der gode råd at hente hos Hedvig, men det kræver du kommer til Helsingør smiley

Under alle omstændigheder ønsker jeg jer stort held og lykke med projekt ´æd nu det stads lille Harley´ :))

• #6   6. sep 2008 Marie; ok... det vil jeg bestemt skrive mig bag ørert..
    ..bare lidt underligt ..man ikke får disse råd med på vejen af forhandler ik,, .. sandelig en fin ting,, der så er sådanne kompetente fagfolk herinde... tusin tak ss

Siff; jep..den med grøntsagerne..fik jeg osse fortalt... Harley er i forevejen meget god til grønt... så ...
    det kan være han i bund og grund er en født vegetar? *G*
    tak for dine råd Siff. ss

Susanne..din dejlige quinde... er du osse her..gg.
    ja..du kender jo lidt til Harleys problem med det at spise.. suk....
    ... tak for dine råd søde,,, og om ikke andet..er der jo så flere gode grunde til at besøge helsingør .. ik .. blink blink..
    rigtig god weekend til dig med ..ss

• #7   6. sep 2008 Ja, jeg er oz herinde søde Annette - barfer dog ikke fuld tid, så nogle mener det er spild, men det er jo min egen sag :))
    Jaa... kom hid og besøg oz igen - ku være hygsomt altså og helst i bedre vejr hihi...
    Et andet fif du måske ka bruge til fødeemner, som Harley ikk bryder sig om, er at servere det frossent eller halvfrossent - lugter mindre og får en fastere konsistens.
    Du kan iøvrigt osse skrive en mail til Hedvig, se www.barfbutik.dk -
    hun er meget hjæpsom smiley

• #8   6. sep 2008 Susanne.. hmm.. det var måske osse en ide... tak søde.. og ja.. vi må snart ses.. ss
    Marie;.. det sandelig rart at vide.. at der er andre veje at ku gå... og jeg kan læse.. du har stor kendskab til dette emne...
    jeg vil stadig lige høre...er det så korekt.. at det er 2 % af hundens kropsvægt.. man dagligt.. - den ugentlige fastedag man skal ha i hunden?... altså.. Harley vejer omkring de 74-76 kg... og jeg finder tallet 1½ kg .. meget voldsomt?... altså især nu.. hvor han ingengang gidder smage på sagerne... men der er intet andet for,,end jeg må være standhaftig... og ikke opgi håbet om at han vil få stor smag for det... tak for jeres råd,,ss

jeg sidder iøjeblikket og kigger lidt i jeres gamle tråde her i gruppen,,, det sandelig meget lærerigt.. for en sådan nybegynder.. som jeg,,,ss

• #9   6. sep 2008 Hej Anette;O)
    Det var da ærgeligt med dine opstarts problemer...
    Jeg har også haft en episode med opstart af en kræsen hund. Vi prøvede med lammekallun og så gled det ned, så det er helt klart en god ide....
    Har du kontaktet din forhandler? Når folk starter op på BARF, er der rigtig mange informationer, man skal have formidlet, som forhandler, så for ikke at gøre forvirringen total, så laver man et startprogram, som for ejeren er let at finde rundt i, når der så opstår problemer som dit, så er det vigtigt at vende tilbage til forhandler, for nye ideer og råd....
    Så jeg tror ikke din forhandler har forsøgt at undlade at give dig råd.... Prøv at ringe til hende igen, også for at høre om der er lammekallun i sortimentet;o)
    Pøj pøj med det

• #10   6. sep 2008 Henriette.. tak for dine råd,,, jeg vil kontakte BARFforhandler.. og få hende til at forklare mig noget mere så..ss
    (jeg har forøvrigt hende,, der bor i kettinge i hørshom... hvis der ellers er andre der er tilknyttet hende*?meget sød dame ellers at snakke med..ss
    tak for dine råd Henriette.. og må dig,, og dine.. osse have en dejlig weekend ss

• #11   6. sep 2008 Kia er også startet op på kylling ... Så bare klø på :o) Held og lykke ...

• #12   6. sep 2008 Jaaa..jeanne...Annette er en dejlig tøs og høflig osse - er helt flov over, at jeg glemte at sige....

:)))) GOOOD WEEEEEKEND ANNETTE :)))

- OG ALLE JER ANDRE OGSÅ !

• #13   6. sep 2008 Sanne: .. tak søde,, den vil stå på kylling imorgen .. suk.. ingen kæber til Harley..han ville ingengang smage på det her til aften! SUK... og god weekend ..ss
    Jeanne; rødme rødme... jeg blir jo hel flov nu.... fniiis.. men ydmyghed,, når man virkelig er på total bar bund .. over hvordan man griber dette an... er vel ikke forkert.. ggg.. og jeg ved,, I alle ved kanon meget om al dette.. og det har jeg dyb respekt till og jeg suger til mig... ss .. så endnu engang.. tak,, for osse dit råd.. og hav en dejlig lørdag aften,, samt en strålende søndag..ss
    Susanne.. så så.. du råber jo... fniiis..

• #14   6. sep 2008 Annette...Harley har da før fået kyllingelår, har han ikk ? * hvisker nu så, hehe..*

• #15   6. sep 2008 Hej Annette :-))
    Jeg ville såmænd bare byde dig velkommen og sige at du skal holde hovedet koldt mht Harleys kræsne sind - lige pludselig falder du over noget han er helt vild med og så kører det garanteret som smurt ;-p
    Som flere har skrevet herinde, så er det ikke død og pine at starte op på kallun - vi startede op på lidt forskelligt; hest, kylling, lammekallun osv :-))
    Så bare rolig - giv det tid og så skal det nok komme stille og roligt :-))
    Knuz Caine og Sine

p.s God weekend til Jer alle smiley

• #16   6. sep 2008 Susanne.. nej,,,han har fået kogt kylling ud over tørfoder... ikke rå... lever...er osse prøvet både råt.. og kogt.. uden held.. leverpostej,, det spiser han heller ikke,,, så den vej har vi heller ikke kunne lokke mad i ham igennem tiden,,, og sådan ku jeg fortsætte......
    Marie; jeg har taget 6 kyllingebryst op til imorgen,,, satser stærkt på det ryger ned....
    jeg vil gerne takke jer alle rigtig meget,,, I lever bestemt op til det ry I har ude i forrummet,,, og i forskellige tråde i div grupper... at I er meget hjælpsomme og virkelig brænder for det at BARFE,,, det rigtig fedt! så sådan en dummernikkel som jeg,,, har muglighed for at kunne finde svar,,, hjertelig tak til jer alle ,,ss

• #17   6. sep 2008 jeanne; .. jeg fodre 2 gange dagligt.. og ville osse mene.. det var det klogeste med det her råfodring.altså.. hvis 1½ kg kød ryger ned i maven på en gang,,, det vel ik godt? og GDerne er jo lidt ømfindig med det mavedrejnings skidt... .. og maden står ikke fremme,,ss
    aktivitets bold har han osse,,, den er heller ikke spændende... spredning af hans tørkost på græsplæne... får pænt lov at ligge der til katten -fuglene og ræven! .. jeg har virkelig prøvet ALT...

• #18   6. sep 2008 Harley må da veje kolosalt mange kilo for lidt så ?

• #19   6. sep 2008 jeanne; hun har ikke direkte nævnt noget om selve fordøjelsen,,, Harleys afføring er som den skal være,, og hans vægt er rigtig fin.. ifølge hende,,,(personlig mener jeg han er en smugle for tynd) jeg har været nede med ½ poser hundemad han har mistet lysten til at spise.. han har været til kontrol vejning i over lange perioder... exc exc...
    det faktisk lykkedes mig at få en del mad i ham.. ved at koge grøntsager blende dem og hælde ud over hans tørfoder... men han sukker.. før han går til truet.. han springer ikke bare til .og hapser maden i sig...
    derfor .. er det ikke kun spøg.. jeg nævner.. om en hund kan være født til at være vegetar? anyway... jeg håber inderligt.. jeg får gang i dette råfodring.. jeg vil ham det jo kun godt..ss

• #20   6. sep 2008 meget meget gerne Marie. tusin tak ...

• #21   6. sep 2008 Hvor lyder det godt Marie og faktisk tillige meget interessant :))

• #22   6. sep 2008 Sine; tusin tak for dine beroligende ord.. de gør skam meget stor indtryk,, rart at vide.. der er flere der har været dette igennem,,, tusin tak du en skat.. ss

• #23   8. sep 2008 Marie; .. du en stor stor skat... ss

• #24   8. sep 2008 Marie: Jeg faster ikke Caine endnu, da han kun er 11 mdr, men jeg er så småt begyndt at gi' ham mindre potion én af dagene.. bare lidt færre gram end han normalt får og DÈR søger han med lys og lygte efter føde, gamle ben osv osv.. så jeg tror heller ikke helt på den med ingen sult følelse.. :-S

• #25   8. sep 2008 Helt sikkert hunden kan mærke sult.
    De dage hvor Sakki fx har været ude at cykle en god tur om eftermiddagen, starter han sin jagt på føde kort tid efter. Der er slet ingen tvivl om, at han er sulten...render og leder alle vide vegne, da han altid selv skal arbejde for føden smiley

• #26   8. sep 2008 Volkodav :jep .. det reese ik? .. hun har bestemt hjulpet mig en del.. omkring tørfoder-.. jeg var ik hel klar over hun osse fast fodrede med råt? .. men bestemt osse en meget kompetent lady der ved en hel del om ernæring .ss..
    men jeg syntes godtnok osse I er dejlige til at gi jeres viden vidre..

• #27   9. sep 2008 Annette har du fået ham til at spise endnu..?
    Jeg kom til at tænke på at du fx kunne købe noget lakseolie eller rød tobis olie (sidstnævnte er klart billigst) og prøve at hælde på maden.. der står forklaring og antal cl bagpå flaskerne smiley
    De fleste hunde synes at det er mums - det var da et forsøg værd.. ;-P

• #28   9. sep 2008 Hunde og ulve kan ikke føle sult, da det er en depotmave de har. Det vil sige at den trækker sig helt sammen, når der ikke er mad i den. Der er altså ikke noget vacuum, der kan give sultfølelsen, som vi alle kender den. De har helelr ikke faldende blodsukker som os, hvilket får mange af os til at ville have noget (sødt)
    Den manglende sult skal ikke forveksles med den konstante appetit som et rovdyr altid skal have. Den skal være klar til at spise på alle tider af døgnet.

• #29   9. sep 2008 Gode spørgsmål Marie.
    Sakki er aldrig sulten før efter middag og sådan har han altid haft det - han er heller ikke sulten, hvis der sker mere interessante ting...måske en lab. ligner ulven en hel del mere smiley

• #30   9. sep 2008 Sine: jes.....der er begejstrings dans herhjemme_! loool .. jeg fik ham til at spise det rå kylling.. og i går aftes.. spiste han osse 500g kæber..weee.. man blir jo hel høj! loool .. jeg er på Bornholm nu... og vi skal ned i øens BARF center her idag... for vi har ikke taget frossent kød med,,! og jo,, jeg bruger lakseolie over hans mad.. s.. men jeg kan se på Maries flotte besked hun sendte mig.. jeg må noget mere ind i vitaminerne... ss .. så vi vel det man kalder godt igang.. weee.

• #31   9. sep 2008 Annette: Jeg er virkelig glad på dine vegne, at du har fået gang i barfen :-))) Ja, jeg kender godt den dér fede følelse, når man serverer noget lækkert for hunden og han "værdsætter" det ;-))
    Håber at han holder stilen og blir' ved at æde lystigt.. smiley
    Fortsat god tur på Solskinsøen smiley

• #32   10. sep 2008 Sine: TAK for dine soskinsord..ss ..det total fedt.. når ens hund gidder æde det man servere for den!..jeg har laaangt om længe fundet en BARF kvinde her på bornholm.. gooosh det svært.. men jeg fandt hende igennem slagteren i åkirkeby.. der lige kendte een!! så nu skal vi til lobæk.. og hente noget dejligt mamse til lille Harley,,ggg

• #33   10. sep 2008 Nogle lækre lår eller et godt bryst, må da lige være noget for herren *G*

Lyder godt Annette og god fornøjelse på Bornholm smiley

• #34   10. sep 2008 hej Annette B smiley

oskar vil slet heller ikke røre noget af sit foder hvis han får det serveret i en skål!! og det er lige meget hvad jeg gir ham.. jeg er begyndt at strø det ud på græsplænen, mens han er inde og kan se det... så lukker jeg ham ud og siger søg! og så går den vilde æde jagt smiley hehe har aldrig set ham spise så hurtigt og bruge næsen så meget.. han bliver ved og ved med at lede selvom der ikke er mere smiley heeh måske et forsøg værd for dig ?:)

Kommentér på:
..jeg er total grøn..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce