{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.203 visninger | Oprettet:

lidt at tænke over... {{forumTopicSubject}}

jeg var så chokeret da jeg kørte fra træning i går at jeg faktisk græd (hvor og ved hvem er underordnet)

Jeg træner flere forskellige steder og har trænet utroligt mange hunde... Jeg bruger ALDRIG håndspålæggelse. Dvs jeg skælder ud, men tager ALDRIG fat i en hund.
Er hunden ikke med på hvad jeg mener er det MIN skyld og ALDRIG ALDRIG hundens skyld....det er min holdning!!! Så er jeg gået for hurtigt frem, og jeg må finde en alternativ måde at gøre det på...

I går kommer x så hen til træneren og siger: min 6 mdr labrador-hvalp springer op og vil lege mens jeg går tur med den. Hvad gør jeg? Træneren siger så at dette er en magtkamp (ikke min mening, men underordnet) og siger at så skal snoren være så stram så muligt, og det gør ikke noget den ikke kan få luft og er ved at blive kvalt. Hvis det ikke virker skal hun tage fat i begge kinder til havlpen slikker sig om munden...

Derefter kommer D så hen og siger at hendes schæfer hvalp på ca 5½ mdr vil lege når de går tur. Han springer ligeledes op. Her er rådet at hun skal springe på ham og blive liggende til hunden er rolig, tage hårdt fat i den og bare holde taget mens hun fører hunden på plads, det gør SLET SLET ikke noget at hunden piver helt vildt, for det gør alle schæfere....

For at det ikke skal være lyv, skulle nogle så lære en dæk øvelse. vise hunden en godbid og føre den nedad, hvis hånden ligger på jorden og hunden ikke følger efter skulle man bare presse mellem skulderbladene til hunden lå ned. Gerne med begge hænder, for den magtkamp skulle den ikke vinde, det var en vigtig ting at lære at den skulle kunne dække....

Er der nogen der ved hvor, bedes de holde det for sig selv, da jeg af nysgerrighed har tænkt mig at fortsætte på den træningsplads..

Mit spørgsmål er så....er jeg da helt galt afmarcheret eller er det ike grotesk at træne sin hund med den slags vold.???
Det kan da ikke være rigtigt at hunden skal pive og have ondt, så er det da en super negativ oplevelse at træne... Og det er da bestemt meningen at man vil have en glad hund, eller er det kun mig der er interesseret i det???

En meget oprørt hundeejer, der IKKE træner på den måde og ALDRIG bruger vold.....Maja


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lidt at tænke over...
  • #1   1. okt 2008 ja, af nysgerrighed for hvad der ellers sker på den træningsplads fortsætter jeg der...
    Det er til tider svært at holde mund, og vi har skam taget et par diskussioner, problemet er jo ikke så stort for mig som for mange af de andre der `blindt` tror på det manden siger, og som rent faktisk bruger hans metoder...
    Jeg er selv træner, og synes det er en helt forvaklet måde at gøre det på!!! Positiv indlæring, succes og ros med godbidder er helt sikkert vejen frem....

    Men det er da rart at vide at jeg ikke er helt galt afmarcheret :o)


  • #2   1. okt 2008 Med chance for at lyde en smule hård, vil jeg lige spørge..

    Hvorfor vil du blive og se det hele lidt an, og nysgerrigt følge med...tror du at du kan ændre noget ved det?

    Jeg tror ikke det nogen sinde stopper, før de som ikke vil være med til dette svineri, stopper med at komme og forhåbentlig åbner øjnene på resten af deltagerne.

    Sig din mening, imens ALLE andre hører på det, og kør så hjem og find en anden klub, så kan det jo være resten tænker videre...

    Mvh
    Betina


  • #3   1. okt 2008 hej Betina.
    Jeg siger skam også træneren imod, og giver min version af de ting han råder til, samt at jeg giver råd personligt bagefter.... For ligesom at gøre en forskel smiley
    Klubben er en del af et stort netværk over hele DK og det er så ikke kun ham der behandler hundene på denne måde, men mange af de trænere der er på pladsen. Klubben er så stor at der ikke vil stoppe med at komme nye naive deltagere, og så kan det måske være jeg kan gøre en forskel for bare en af dem, og så er det positivt for mig.

    Det vigtigste for mig er at hundeejere stadig har succesoplevelser med ders hunde, og har lyst til at træne, bare det bliver UDEN vold. Dette er hvad jeg prøver på at fortælle på denne plads, dette er grunden til at jeg bliver , også selvom jeg til tider tager hjem og føler mig fortvivlet over at den slags træning stadig foregår:)
    Knus fra maja


Kommentér på:
lidt at tænke over...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce