{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

Hårsækkemider {{forumTopicSubject}}

Min lille Loui har desværret fået konstateret hårsækkemider i svær grad og er under behandling. Der er desværre en masse omkostninger med indblandet. Min første tanke var jo at avle på ham, da han har flot stamtavle og opdrætteren egentlig også opfordrede mig til det. Men jeg mener nu den stamtavle ikke er så meget værd, da han netop har hårsækkemider og f.eks i sverige er de meget obs på det mht. til avl. Jeg ville mene opdrætteren skulle yde en kompensation. Egentlig er det jo ikke penge man skal tænke på til og starte med, det er bare og få Loui rask. Men jeg har jo ingen garanti for at han senere hen bliver rigtig syg smiley

Hva mener i ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hårsækkemider
  • #1   9. okt 2008 Håsækmider det ka de da behandles for ik og blive raske, hvor har du været henne siden den har fået det?

• #2   9. okt 2008 Vores amstaff har også haft hårsækmider, de blev behandlet med nogen giftigt stads man smør på der hvor håret mangler. Hun havde det da hun var omkring 1 år og nu er ´hun næsten 3 og det har ikke været nødvendigt at behandle dem efterfølgende. Det siges dog at det er noget der kan komme tilbage og være svært at behandle, men vores har været heldige. Mht avl, så smitter hårsækmider jo ikke, men det er arveligt, så du kan risikere at hvalpene for det. Vi er blevet frarådet at avle på Lux af dyrelægen pga hårsækmiderne. Så det jo højst sandsynlig fordi din hunds forældre, en af dem i hvert fald, har haft det. Og i det tilfælde burde der gives kompensation, da det er en racehund og du ikke er blevet informeret om dette.

• #3   10. okt 2008 I skal have tak for jeres indlæg.

Lige pt. ved jeg ikke om det lokal eller generaliseret.. Selvfølgelig ved jeg godt der skal stilles en diagnose under alle omstændigheder, jeg er nu heller ikke typen der giver op så let. Opdrætteren er nu meget rar og hjælpsom, så har bestemt ikke tænkt mig og ødelægge det forhold pga. penge. Min pointe var, hvis det i givet fald skulle blive meget værere, jeg har jo ikke lyst til og få pengene tilbage eller en ny hvalp. Han er sku' så dejlig. Men nu giver jeg det her en chance og ser hvad der sker. Men det ligesom om problemerne vælter ind, nu har han også fået orm. smiley
    Så i øjeblikket er han på antibiotika pga. grøn snot, den her meget stærke medicin som jeg fik hos dyrelægen pga. hårsækkemider og nu orm også.. Har sku så ondt af ham.

Men tak for alle jeres svar. Det betyder sku noget smiley

• #4   10. okt 2008 min kærestes bror har en amr. bulldog og den havde det helt fra lile bitte hvalp. og han fik at vide på dyrehospitalet at de får det overført fra moderen og at det vil forsvinde inden de bliver et år. men man må ikke bade dem i den tid. hans lille tøs fik antibiotika via sprøjte hver eneste måned til det var væk. man kan sagtens bruge hunden til avl selv om den har haft det. det sker der ikke noget ved.

Kommentér på:
Hårsækkemider

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce