{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.352 visninger | Oprettet:

overboen-what to do- råd søges {{forumTopicSubject}}

Øv altså... I gr aftes havde jeg igen et sammenstød med overboen. Ja vi kan ikke sammen- det er ingen hemmelighed.

Historien er flg:

Da vi flytter ind holder hun i indkørslen hver dag, osse så vi ikke kan komme forbi med vores køretøjer- scooterne inde fra fællesrummet. Vi aftaler pænt med hende at hun om ikk andet så skal holde så vi kan komme forbi hver dag. Resultatet hver gang er, at det gør hun kun i 3 dage, så holder hun ellers igen så vi ikk kan komme forbi.

Dette resukterede i at der fra udæejers side blev lavet parkering forbudt (som ikke overholdes af hende) YDERMERE er der en klausul fra den gamle bank på huset med at man ikke må holde i indkørslen- hvilket hun er oplyst om.

Hendes hund går løst, men hun kan ikke kalde den til sig. Hunden er som end sød, den ahr jeg som hund ikke noget problem med. Men jeg har et problem med at ejeren NÆGTER at tag snor på den- på trods af varsler fra os om at det ikke kan passe når vi fører vores i snor netop for en dag ikke at risikerer der sker noget (vores er ikke glade for hunde der kommer løbene imod dem og ser det som et trusselstegn) Nu har vi to gange på en uge så stået ansigt til ansigt med den. Den ene dag så hun os ikke engang gå forbi da jeg kom og skulle ind med vores hunde på trods af hun stod på den ene side af sin bil og jeg gik med hundene forbi på den anden side. Så pludseligt står hunden overfor os- løs IGEN. i går "kulminerede" det så. Vi skal ind med hundene og åbner døren- inden for står hendes hund så ejerløs, for hende og hendes ven står oppe i lejligheden. Min mand siger så højt- det er ikk sådan i kan kmme og tag jeres hund? - Hvem siger det vrisser hun så og flyver ned. Ja det gjorde min mand jo så. Jeg har simpelthen fået nok og siger om ikk snart hun kan finde ud af at få en snor på hendes hund og holde øje emd den for nu er vi egentlig ved at være ret så trætte af det her.

Så blev jeg da lige kaldt skældsord herfra og så til næste juleaften!!! Jeg var en ulækker so, og hun sys jeg skulle gå ind og gøre rent i vores klamme lejlighed, og jeg fik fan*deme en klage og hva har vi. Jeg ved ikke lige om hun leger vindues kigger siden hun kan sige sådan- men jeg ved da heldigvis at vores lejlighed ikke ligner en container pga. skidt og ulækkertheder- men fordi vi har lidt pladsmangel i forhold til ting vi har. Og hun kan vel kun ha ondt i rø*ven over vi eks har vasketøj til at ligge på vores spisebord hvis hun ligefrem glor ind af vores vinduer (hvilket netop er ulovligt)- og der er desuden trukket for hele tiden (man kan dog hvis man virkelig vil og prøver se ind af siderne forneden da rullegardinet her ikke dækker helt fordi vinduet er bredere forneden)

Døren til fællesrummet skal egentlig være lukket- men der lugter jo af benzin så det nægter hun fordi det skulle være vildt brændfarligt- det lugter nu ikke ret meget og det er ikk af benzin men olie pga scooterne. Det er jo hva det er- og det kan vi ikk rigtigt gøre noget ved.

Hun er begyndt at sække alle døre efter sig med fuld kraft for at generer. Hendes barn gider hun ikke flytte væk fra vores dør nr han prøver at gå ind til os, så vores dør skal være låst 24/7 selv når vi er hjemme, for ikke at risikerer han render ind måske, og hundene så kommer til at vælte ham. For så skal VI garanteret osse høre for det! Vores gangareal sætter hun ting til opbevaring hvilket heller ikk er tilladt- jeg flytter dem når jeg skal holde vores område rent jvf kontrakten. og så skaber hun sig osse og sviner en til fordi hendes ting i hvert fald ikke generer os ej heller står i vejen. Hun kan lade sit tøj ligge i de fælles maskiner i 24 timer selvom det er færdigt så vi andre ikke kan komme til, selvom der er sat sedler op fra udlejers side om at det skal fjernes så de andre lejere kan komme til mv. Vores væg er på ydersiden smurt ind i brunt/beskidt vand fra den dag hendes søn besluttede at smide hendes gulvvand op og ned af vores dør samt væggen- ikke så meget som at banke på og gøre opmærksom på det, el undskylde gjorde hun. Hendes hund kommer KUN ud og rende lige rundt om huset i 2 X 2 min. hver dag hvilket betyder den skider her på ejensommen og ved naboerne som osse er trætte af den gør det.

Hva pokker gør man????

Jeg har bedt min fætter komme ned med husrglerne (som er meget få) da der er krydset af i kontrakten at der foreligger en sådan- og at vi så hver især skal ha en sådan med sammen med lejekontrakten, for vi har endnu ikke modtaget en. Så den VIL jeg simpelthen ha nu!! De havde ikke flere som jeg forstod det- men så skulle vi jo ha en efterfølgende

Jeg blev så gal og frustreret over den tilsvining i går at jeg ringede til hende der står for udlejning og lejlighederne generalt kl 20.30 pga. det. Hun siger at hun IKKE kan gøre noget med mindre jeg politi anmelder hende el lig- det kan vel ikke passe? Der må da være nogle rettigheder for en udlejer- samt almene regler man som lejer skal følge? Jeg kan jo ikke melde hende specifikt for en pind- politiet griner skisme da bukserne af hvis jeg vil melde hende for chikane som hun ville ha jeg skulle??

Det skal lige siges at hun tidligere har stået lige uden for vores åbne soveværelses vindue og truet med at ødelægge vores scootere fordi alt hva der er og sker af regler mv på ejendommen er vores skyld hvis man spørger hende- det har i hvert fald ikke noget at gøre med at derforeligger husregler, at hun ikke tager hensyn og bare vil ha sin vilje, og at hun for den sgas skyld ikke vil overholde reglerne. ALT er vores skyld hvis man spørger hende. Men det er jo altså udlejer der laver den slags og ikke os.

Hva pokker gør man? Vi vil nødigt skulle flytte allerede igen da vi har boet her i kun knapt et halvt år- og inden det desværre boede midlertidigt et halvt år et andet sted osse fordi vi ikke kunne finde noget hvor vi måtte ha begge hundene... Jeg mener der må jo da netop osse være et el andet i en lov et sted der siger at man skal udvise respekt overfor andre i bygningen, ikke chikanere mv. Naturligvis kan nogle uheld ske, men uheld kan det jo ikke være når man bevidst gør et el andet HVER gang vel.

Det er ikke fordi vi er hellige el noget- men vi prøver da så vidt muligt ikke at genere de adre beboere i huset, at udvise alm respekt, lade deres ting være, ikke bruge deres plads, ikke larme generalt men specielt ikke efter kl 21 el før kl 7 og den slags som jeg jo sys bare er noget man gør af sig selv hvis man tænker bare en smule på der er andre mennesker lige op af en.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  overboen-what to do- råd søges
  • #1   10. okt 2008 Puha det er vel nok en træls situation i er kommet i smiley
    vi har også haft problemer med at vores nabos hund rendte over til os og sked i vores grus.... vi endte med at smide det retur til hende hver gang.. også efter utallige henvendelser til dem om at holde deres hund i snor eller i det mindste bare hjemme!!
    hvis jeg var jer, ville jeg skrive en skriftelig klage hver gang der er noget hvor hun overtræder de regler i har i ejendommen... de må jo være til for at de skal overholdes.. og hvis det er skriftligt, kan udlejer jo ikke blive ved med at lukke øjnene..
    i skal ikke bare flytte når det ikke er jer der gør noget forkert..
    held og lykke med det
    Lillefisen..


  • #2   10. okt 2008 jeg har klaget to gange men fik så i går at vide af hende der står for udlejning mv af ejendommene at hun siger hun ikke kan gøre noget som helst andet end at skrive brev til hende hver gang. Og ikke mere, med mindre jeg anmelder- men jeg kan jo ikke anmelde noget på de grundlag je gahr- andet end at hunen går uden snor og hun ikk kan kalde den til sig.

    Men så ender det jo bare med hun blir endnu værre og måske begynder at anmelde os for alt muligt på trods af at vo overholer reglerne, går med snor på hundene mv.


  • #4   10. okt 2008 jeg ved godt at jeg kan anmelde for hunden, men det ville jeg helst ikke da det sikkert kommer tilbage til os selv- på trods af vi gør som loven foreskriver. Som hun har været indtil nu er jeg ikk i tvivl om hun er i stand til at opdigte bare for at genere- osse på den måde.

    Vores underbo er ikke ret meget hjemme, og oftest sent på dagen- så han hører jo nok ikke rigtigt noget til hende.

    D4 andre i den lille lejlighed er hele tiden nye der arbejder for firmaet som hører til udlejeren. De kan ikke dansk el noget- og arbejder praktisk talt så meget at de heller aldrig er hjemme. Er de- ja så er det ofte folk der selv larmer en del med musik i weekenderne ect. som (nævnt før) næsten ikke er hjemme, og ikke kan dansk heller.


  • #5   10. okt 2008 hvor trælst altså.. jeg ville måske vælge at se mig efter noget andet så...

  • #6   10. okt 2008 nej det har vi ikke, men jeg ahr overvejet det. Men jeg tror ikke at det hjælper når der ikke er skiltning med det herude foran el lig. Men det ahr strejfet mine tanker må jeg erkende.

  • #7   10. okt 2008 hej.
    min eks og mig har også haft sammen stød med naboerne, og de meldte os til politiet og hvor vi fik en advarsel og en bøde. naboerne påstod at hundene stod og gøede, men I skal bare melde det og hvis hun ikke gør noget ved ved og politet bliver ved med at få klager så henter de hunden og jeg synes samtidig at i skal sige til hende at hvis hun ikke holder på sin hund og ikke flytter sin bil osv, så melder i hende, og sig det så som det er beklageligt at i selv flere gange har bedt hende om det. der er et ord sprog der hedder "kan du ikke høre, må du føle" den er meget strid med den virker. Men der er nogle naboer der kun lever for at gøre livet surt fra andre. har selv haft sådan en. Evt. giv hende hundergler som gælder ifølge loven.
    Held og lykke, du må gerne skrive hvis der er jeg kan hjælpe med.


  • #8   10. okt 2008 Jeg havde meldt naboen med hensyn til trusler og hunden. Du ringer bare hver dag og melder det smiley

  • #9   10. okt 2008 jo men jeg risikerer jo hun melder os også. vores gør ikke nær så meget som hendes el hele tiden som hendes og skier og tisser ikke over alt heller. MEN jeg kan jo risikerer at jeg blir meldt og der sker os og hundene noget lige såvel på trods af vi ikke gør noget galt og vores ikke gør så meget heller.

  • #10   10. okt 2008 snak med de andre naboer og så send en klage til udlejeren og snak med politiet om hvad i kan gøre. ellers er der kun en udvej og det er at flytte, og det slide på alle at hun er en dum kælling... du kan jo sagtens snakke med politiet om hvad i kan gøre uden at melde hende. jeg har også snakket med politiet om en nabo blev ved at komme ind på grunden uden vi havde givet tilladelse. det koster jo ikke noget at snakke med dem. .-)

  • #11   10. okt 2008 nej nej det er helt krrekt- det koster ikke noget at snakke med dem om det jo.

Kommentér på:
overboen-what to do- råd søges

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce