Min yndligs-spise som barn :O) Min yndligs-spise som barn :O)
Familien Jørgensens røget medister.
4 per.
1 stk. Røget medister
1 ps. Risblanding med peber, ærter og majs
1 – 2 stk. Løg
Margarine
Karry
Salt
Peber
Skindet fjernes på medisteren, den flækkes og skæres i skiver. Løgene skrælles og skæres i tern. Margarinen smeltes på en pande og karryen brændes af. Herefter svitses løg og medister heri. Risblandingen tilsættes og svitses med. Risretten smages til med salt og peb-er.
TIPS: Retten kan sagtens krydres med andet end karry. F.eks. paprika.
Link til billede af retten, det er billede når 9 i mit mad-album: http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=30465
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
Stegte pølseskiver med stuvet macaroni og ketchup
karbonader med stuvede ærter/gulerødder i tarteletter
Min søn på 11 er vild med:
Boller i karry - og kan lave det selv :-))
nov 2007
Følger: 76 Følgere: 111 Hunde: 6 Emner: 552 Svar: 4.180
Stuvet macaroni, hvordan laver du det?
Jeg har lige fået det idag, så blev lige 10 år igen, tænkte så at jeg ville tage et billede og lægge i mit mad-album og samtidig oprette opskriften :O)
aug 2007
Ja ikk' ! - Ej jeg skal lige hjælpe ham lidt med den opbagte sauce, så det ikke brænder på - ellers står jeg bare på sidelinjen - han har hjulpet med i køkkenet siden han var ca 4 år, og synes det er meget sjovt
Stuvet macaroni er bare en gang kogt macaroni som bliver hældt i en sigt til afdrypning, mens man laver en alm. hvid opbagt sauce:
En stor klat smør eller margarine smeltes i en gryde ved ikke for stærk varme - tilsættes ca 3 store spsk hvedemel og lidt hvid peber og røres godt sammen til en smørbolle eller "klister" derefter tilsættes 1 dl grønsagsbouillon, som røres i lidt ad gangen. Spæd op med mælk og smag til med salt og peber og evt lidt muskat og revet ost. Saucen blandes til sidst med macaronien og varmes igennem.
nov 2007
Hold da op, det er flot, han bliver en dejlig kæreste at få :O)
aug 2007
Det er stadig en af mine favorit-hverdagsretter når jeg skal spare......
nov 2007
Min yndligs-spise som barn :O)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside