{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
647 visninger | Oprettet:

Meget frustreret {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hund der lider af alene hjemme problemer.
Han stresser derudover i mange forskellige situationer, og det arbejder vi meget på, og det er blevet meget bedre.
Efter vi flyttede i januar kom hans alene hjemme problemer desværre tilbage igen.
Det råd vi fik af en adfærdsbehandler var, at træne ham til at være i et bur. Jeg valgte dog efter mange overvejelser at prøve andre metoder istedet.
Jeg har det ik godt med at lukke ham ind i et bur, men føler snart at det er den eneste udvej vi har.
Det meget mystiske er, at hans problemer først startede et stykke tid efter vi var flyttet.
Jeg har simpelthen skrevet en dagbog over de forskellige ting jeg har prøvet når han skal være alene.
Næste skidt er, at han skal være i et mindre rum, og muligvis til at sove alene igen.
Jeg vil bare det bedste for min hund, men hvor har jeg bare ondt af ham, og hvor må det være frustrerende at være så stresset over at være alene.
Han begynder allerede at hyle 5min efter jeg er gået, og den første time er den der er mest kritisk for ham.
Jeg har prøvet alle de alm. råd, og intet hjælper.

Nogen der har erfaringer med burtræning?
Jeg indskyder lige, at det bur han har er er stort et hvor han sagtens kan bevæge sig rundt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Meget frustreret
  • #1   17. okt 2008 Det mest underlige er, at han sagtens kan være alene ude i bilen når han sidder i hans bur.

• #2   17. okt 2008 Heidi- Ja kan godt huske vi før har skrevet om det:)
    Jeg trøster mig med at har han kunne lære det en gang, så kan han lære det igen, men må tilstå at mit håb lige så stille svinder ind.
    Har du fået noget hjælp?

• #4   17. okt 2008 Mette- Min hund elsker at bruge sit bur. Jeg har trænet ham i at være derinde.
    Adfærdsbehandleren sagde at jder vil gå meget lang tid før han kan være alene uden at have buret lukket.
    Der hvor vi boede før havde han kun køkkenet at være i, og det var meget lille, og der lærte han at være alene.
    Jeg tror måske bare jeg skal springe ud i det. Jeg burde nok have gjort det for længe siden.
    Jeg vil gerne prøve at have ham til kun at være i gangen, men tror ik det går, da det er lige ud til vejen.
    Hvor lang tid tog det dig at træne hende til at være alene i buret?
    Tak for sin skønne historie.

• #5   17. okt 2008 Jeg skal dog have trænet det med buret, for han har været alene i det en gang, og der hyledel han i meget lang tid og konstant. Meget værre end når han ik er i buret.
    Men det var så fordi jeg gik for hurtigt frem. Og det var egentlig derfor jeg mistede modet på det.

• #6   17. okt 2008 Heidi- Min hunds generelle stressniveau er faldet meget efter jeg har haft besøg af adfærdsterapeuten, og fået de rette redskaber.
    Men det er bare sååå frustrerende når noget virker og andet bare overhovedet ik gør.
    Jeg er meget stolt over min hund, og over at vi er kommet så langt som vi er, ville bare ønske at han snart lærer at være alene også.

Louise- Tak fordi du vil dele dine erfaringer:) Som jeg også skriver så ser jeg snart ik andre udveje end buret.
    Nu prøver jeg lige at optage ham, når han kun eri gangen, for at se om det har en effekt, men det tvivler jeg nu meget på.
    Ellers så går vi over til buret.
    Hvor lang tid er din hund i buret? Og lukker i det stadig?

• #7   17. okt 2008 Nej jeg tror du har ret med henblik på tiden:)
    Jeg er så også væk hjemmefra 7timer....
    Hvor lang tid tog det før dine hunde var alene i buret i 3-4timer?

• #8   17. okt 2008 Siden at du allerede er blevet vejledt grundigt af en adfærdsbehandler og virker til at handle fornuftigt, vil jeg ikke kommenterer fremgangsmåden yderligere.

Dog vil jeg forslå dig at prøve at supplerer din træning midlertidigt med Bach blomsterremedier. Et studie har vist at man kan forvente et forbedret resultat med Bach blomsterremedier i 50-70% af tilfældenene, mod kun ca. 25-30 % med placebo.
    Der er pt. ca. 10 uddannede personer med overbygning i dyr.
    www.dyreterapi.dk

• #9   17. okt 2008 Heidi- Hvor længe har i kæmpet med det?

• #10   17. okt 2008 Christina- Er det godt til stressede dyr?
    Har faktisk kigget på det før, men er det ik noget med det er ret svært at få fat i?

• #11   17. okt 2008 Det er også etologisk institut vi har fået hjælp af....Hvis bur-træningen ik hjælper, så kontakter jeg dem igen. Så må de komme med nogle nye råd.

• #12   17. okt 2008 Louise- Jeg tænker på hvor længe der gik før de var alene hjemme i buret i 3-4timer? ;o)

• #13   17. okt 2008 Heidi- Nej jeg aner ik hvor jeg skal få fat på det blomstermedicin?
    Som jeg forstår det, så skal man have en konsultation først.

• #14   17. okt 2008 Heidi- Aner heller ik om de anbefaler det til mange, eller om det kun er til slemme tilfælde hvor alt andet er prøvet.

• #15   17. okt 2008 Louise- DAP er prøvet uden den store effekt. Har senere ladet mif fortælle at den virker bedst på hunde der er angste. Min hunds problemer kommer fra stress.

Heidi- Men skal man ha en konsultation for at købe det?

• #16   17. okt 2008 Jeg indskyder lige, at min hund er blevet meget bedre til at være alene, og han ligger som regel og sover når jeg kommer hjem. Men den første time er som skrevet tidligere ret kritisk.
    Det er ik lige så slemt som det var da jeg allerførst fandt ud af han havde problemer. Men ik desto mindre er det stadig synd at han hyler, og der skal gøres noget ved det.
    Ellers er jeg bange for at han ik bliver gammel og grå sammen med mig. Han har allerede haft nogle epilepsilignende anfald, højst sandsynligt som følge af stressen.

• #17   17. okt 2008 Så du mener jeg kan få den gennem hende adfærdsbehandleren jeg havde kontakt til?
    Eller tror du jeg skal kontakte hende Betina?

• #18   17. okt 2008 Okay det prøver jeg......tak

• #19   17. okt 2008 Ja os mig:)

• #20   18. okt 2008 Kia har ikke stresset siden jeg købte et bur til hende i slutningen af 1. lømmelalder ...
    Buret er dog ALDRIG lukket da dette ville få hende til at stresse ...

Når jeg forlader hende får hun et marvben, guffere i en flaske og 200 gram køb spredt i køkkenet.

Så er hun beskæftiget i den kritiske periode. De første 15 - 30 minutter. I de rolige perioder har jeg kunnet trappe ned på guffere men hendes alenehjemmeproblem blusser op når hun er i lømmelalderen, ellers har hun ikke haft alenehjemmeproblemer siden tandskifealderen.

Det er som om hendes hormoner har stor indflydelse på om hun stresser eller ej ...

Kia bruger sit bur som hule og er tryg heri. Buret står i køkkenet og køkkenet er lukket af fra resten af huset med døre og babylåger.

Alligevel har køkkenet været for uoverskueligt men buret er lige det hun havde brug for :o)

Kia har lige hentet badeværelsesmåtten og trukket den ind i buret hvor hun ligger og hytteputter som hun gør 90% af den tid hun tilbringer inde (om natten putter hun i sengen) :o)

Et bur har virkelig hjulpet Kia og mig :o)

• #21   18. okt 2008 Sanne- Vi har som sagt allerede et bur, som han gerne bruger:)
    Problemet er, at jeg ik har mulighed for at have buret stående andre steder end i stuen, og det rum er åbenbart stadig for stort for ham.
    Så jeg ser ik andre udveje end at lukke lågen også. Vil lige indskyde at han ik har noget imod at lågen bliver lukket, da vi har trænet det meget.
    Det med marvbenet har vi længe brugt, for ja det er nemli godt til at distrahere dem lidt imens man går.
    Dog har jeg oplevet at han så bare hyler når det er spist. Men stadig går det bedre end når han slet ik har noget.

Kommentér på:
Meget frustreret

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce