{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.266 visninger | Oprettet:

Frustreret ! {{forumTopicSubject}}

Er elev i en butik. er færdig til feb, og kan ikke vente.

er så træt af det..
min gamle chef(bestyren) gik på barsel i juni og så kom der en af de andre bestyrer fra en af de andre butikker som har samme ejer og skulle tage over. og hun er også rigtig sød..

blev lovet, at der ikke ville blive ændret i min vagtplan. kunne små ændringer, og det er også fint smiley vi har vagtplan over et kvart år. og da den nye skulle laves, kommer hun og spørg om der er noget jeg er utilfreds med, siger så, at jeg gerne ville have, at jeg havde den faste fridag, som jeg altid har haft (inden da, kunne de finde på, at tage den hvis der var problemer og så give mig korter vagter). og det var ikke noget problem, hvis det var vigtig for mig, at have den og det er det, så skulle jeg selfølgelig have den. vil heller have lidt længere vagter og jeg så kan have den ene fridag i ullige uger.
men nu er den fuldstændig ændret, ligner overhovedet ikke den gamle. og i går kommer de så og fortæller, at jeg ikke længere kan have min hverdags fri hver 14 dags, fordi de ikke havde nogle til og åbne den dag.
og så slutter hun af med " det jo også meget bedre og have flere dage, hvor man kan gå før hjem. NEEEEEJ!! hvad er det de ikke forstår, når man har forklaret en gang, at man har brug for den fridag !! amen altså..

+ er som sagt elev, har ikke noget imod , at stå alene en gang i mellem. men i den her uge har jeg stået selv mandag, tirsdag, onsdag, torsdag møder jeg kl 13 og hun går så kl 16 og står så alene 4 timer igen. i går møder jeg kl 14, havde det ikke så godt, så fik lige lov , til og se om jeg kunne få det bedre. ved 16 tiden går hun så igen og står alene ca 4 timer. i dag skal jeg stå alene 2,5 time i alt.

savner virkelig min gamle chef..
de motivere mig overhovedet ikke, når det skal være sådan. så februar KOM NU !!!!!

og hold op, hvor ens arbejde påvirker alt andet.. arrrgh..

måtte bare lige af med det.

Rigtig god dag :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frustreret !
  • #1   10. sep 2011 Hvis du er elev i en butik er du vel under overenskomst fra HK..
    Der skal foreligge en 16 ugers arbejdsplanlægning.. væsentlige ændringer af arbejdstid skal varsles.. Og jeg vil da sige at borttage ugentlige fridage er en væsentlig ændring... Kontakt din lokale HK for mere info...


  • #2   10. sep 2011 Okay :o)
    tusind tak, tror lige jeg tager en snak med hende i næste uge. kan ikke passe det skal være sådan.
    og ellers kontakter jeg HK :o) det gider jeg altså ikke være med til. er så large og gør så meget for dem. og så kan jeg ikke have min fridag i ulige uger, som jeg godt har kunne have det sidste 1½ år !


  • #3   10. sep 2011 Nu ved jeg ikke lige hvordan det er i dit fag, men i mit (sundhedsvæsnet) må elever/studerende ikke indgå i normningen og ikke lave "alene-opgaver" uden supervision.
    At stå alene i butik er da i den grad "alene-opgaver". Hvad vil de gøre, hvis du kommer ud for noget, du ikke magter selv og kunderne bliver sure eller lign fordi de ikke får den betjening de forventer/har krav på? Det skal du jo ikke tage ansvar for som elev!
    Hvordan vil de redegøre, hvis der skulle ske et røveri, mens du er alene?
    Jeg ville klart kontakte fagforeningen eller vejlederen på skolen....

    Skal altså lige nævnes igen, at jeg absolut ingen erfaring har inden for faget, så hvis der er andre regler, så undskyld for mit svar ;o)


  • #4   10. sep 2011 Må du overhovedet være alene som elev ?

  • #5   10. sep 2011 Det os min første tanke.. må en elev stå selv..

  • #6   10. sep 2011 Tror ikke du må være alene som elev....
    -Det må man ikke i restaurationsbranchen hvor jeg er uddannent..


Kommentér på:
Frustreret !

Annonce