{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.128 visninger | Oprettet:

Årh nej :( Teenager!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Min ellers så søde Luna er kommet i teenager-alderen, og det kan mærkes..
Hun har ALDRIG lavet ulykker, mens hun har været alene hjemme - lige bortset fra at stjæle toiletrullen, som hun ikke har gjort de sidste 2 mdr.
PROBLEMET er så at hun er begyndt at bide i mine dørkarme, og det er jeg virkelig irriteret og ikke mindst ked over, idet det er nogle gamle, som ik kan erstattes igen!! Hun startede på det for ca. 4 dage siden, og i dag har hun oveni købet taget toiletrullen igen!

HVA KAN JEG GØRE?? Er desperat efter hjælp!!
Hun har masser af legetøj, tyggepinde, aktivitetsbold osv osv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Årh nej :( Teenager!!
  • #1   23. okt 2008 Hejsa smiley Det bedste du kan gøre er at køre den godt træt inden den skal være alene... Sørg for at den er mental træt, når du forlader den, og ikke kun fysisk. Og giv den ik legetøj som kan få dem op i gear, men istedet noget der får den til at falde til ro.. fx. en aktivitetsbold er en meget dårlig ide, for den holder hunden igang.... måske nogle søge-opgaver på græsplænen eller på morgen gå-turen inden du tar afsted? At være alene hjemme er noget der skal læres ligesom alt andet... smiley og som Steen skriver, så måske en trøje af din smiley



  • #2   23. okt 2008 Hun har bare ALDRIG haft problemer med at være alene hjemme før... Så det er det, jeg undrer mig over.. men det kommer måske i takt med aldere..

  • #4   23. okt 2008 Jeg har bare svært ved at se, hva jeg skulle gøre forkert..
    Også derfor jeg spørger om råd herinde!


  • #5   23. okt 2008 Hjernegymnastik er det bedste kur, det er jeg sikker på smiley prøv det et par morgener og skriv gerne resultatet af det smiley iøvrigt en super sød hund smiley

  • #6   23. okt 2008 Tak for det.. Hun er også rigtig dejlig (når hun ik bider i karmene smiley
    Har du nogle forslag til "hjernegymnastik"..? I morgen vil jeg smide nogle guffere ud på græsplanen, så hun kan søge og bruge lidt energi på det..


  • #7   23. okt 2008 Måske gemme godbidder indenfor... og kan se at hun kan en masse kunstner... træn med hende, bare øve det hele nogle gange, så hun skal tænke..... smiley Der findes også de der "brætspil" til hunde hvor de skal flytte bikkerne for at få godbidden... jeg har ikke prøvet dem selv, men synes det ser smart ud smiley
    Håber det kan hjælpe dig lidt, skal nok skrive, hvis jeg kommer på mere smiley


  • #8   23. okt 2008 Først vil jeg lige sige, at jeg har sådan et bræt spil, men det tog kun Antonio 2 min at finde ud af hvordan han fik godbidderne frem, så det var der ikke meget aktivitet i.
    Ang. dine dørkarme... har du prøvet at sprøjte "gå væk hund" på dem... det kan ikke ses, men kræver lige lidt udluftning lige når du har sprøjtet det på, vi har brugt det til Antonio når han ville bide i noget han ikke måtte, det virker med 100% garanti.
    Held og lykke...


  • #9   23. okt 2008 te tre oile er også godt at putte på der hvor de bider. Det kan købes i matas i en lille flaske for 45 kr og det VIRKER. Bare husk at det er drøjt i brug c", Det glemte min kære kæreste. Så da han havde brugt det i et rum og lukket døren var det nærmest uforsvarligt at være i det rum. Nøj hvor det stank. hihi

  • #11   24. okt 2008 Vores træner siger at det ikke er godt for hvalpe at få leverpostej. Kan ikke huske den præcise forklaring på hvorfor. Men det er noget med at der er mange proteiner i.

    Vi er begyndt at spille musik for baloue når vi ikke er hjemme. Det har fået ham til at være mere stille i dagtimerne.



  • #12   24. okt 2008 Bare det at du arbejder med din hund, gør den mental træt.
    Så bare det, at lave øvelser sammen hjælper. Evt. nogle triks. Men husk nu man skal have tid til det, det er ikke noget man lige skal have overstået inden man går ud af døren..
    Hvordan er det gået i dag? smiley


  • #13   24. okt 2008 Jeg vil bare fortælle hvad vi gør, og det er absolut ingenting. Vi fik af vide af vores træner, at man ikke skulle aktivere hunden inden den skulle være alene hjemme, og det vil sige ingen tur og ingen hjernegymnastik. Lad den helst være så afslappet som muligt inden man går hjemmefra, og derfor vil den også være afslappet når den er alene. Der er jo selvfølgelig lige så mange råd, som der er hunde, men det virkede med vores.

  • #14   24. okt 2008 Ja, jeg vil også helt sikkert mene, at den skal være afslappet, når man kører hjemmefra... efter noget mental træning skal der være tid til at den falder helt til ro igen smiley

  • #15   26. okt 2008 Glemte også lige at fortælle at vi har hundelem, så vores selv kan gå ud i haven, når det passer ham, så vi behøves ikke at gå med ham om morgenen.

  • #16   27. okt 2008 Zacko er også begyndt at lave lidt ballade, har dog ik ødelagt andet end sine egne tæpper, heldigvis. Tror måske det har noget at gøre med alderen, men ved det ik. Vi giver ham en godbid når vi går og så ødelægger han kun sit tæppe indtil vi kmmer hjem igen....

  • #17   27. okt 2008 Det med det frosne kødben med leverpostej har hjulpet en del.. men hun har til gengæld heller ik været ret meget alene endnu, men i dag tog jeg afsted kl. 08.00 og kommer først hjem kl. 15.30, så det blir spændende at se..!

Kommentér på:
Årh nej :( Teenager!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce