{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.570 visninger | Oprettet:

Hmm, det kan man ikke være bekendt !!! {{forumTopicSubject}}

Jeg skrev en besked til en ung piger her inde i fredags, der havde Baloo til salg, den dejligste blå/hvide amstaff..
Hun ringede så til mig sammen dag og vi aftalte at jeg skulle komme til kolding for at se ham og evt prøve at gå med ham..

Jeg kom til kolding og faldte bare pladask for den smukke skabning.
Men vi fik gået en tur og snakket lidt frem og tilbage.
Vi kom så frem til det at jeg skulle have ham med hjem på "prøve" for at se hvordan ham og min lille tæve der hjemme tog det, men på den betingelse at jeg kunne komme med ham igen HVIS det ikke fungerede med de to og hvis det gjorde skulle vi den efterfølgende uge aftale en dag jeg kunne komme ned så der kunne komme styr på papirene.

Jeg kom hjem til Chanel med ham og det gik jo bare perfekt, allerede samme aften lagde de sammen på en sammenfoldet dyne på gulvet og puttede.
Om søndagen skrev jeg en sms til hende at vi har snakket om det og vi ville gerne beholde Baloo, så fik jeg et svar tilbage om at det var bare super og hun var rigtig glad for at han var faldet godt til, samt at deres tæve der hjemme var blevet mere rolig efter at hun var blevet alene, så der blev aftalt at vi lige skulle finde en nærmere dag i denne uge om hvornår det passede jeg kom ned og ordnede formaliteterne. Så det hele gik faktisk som det skulle, troede jeg.

De har så fra dags-dato 23-10-08 bestemt at trække tilbudet tilbage om at vi kunne få lov at købe Baloo. Det er med stor sorg at de kommer og henter ham her i eftermiddag, men juridisk set er det jo deres hund og mundlige aftaler holder ingen steder i sådan en situation, fortryder bare så meget at vi ikke fik lavet noget kontrakt da jeg hentede ham i fredags.

De er gået så langt ud til at ligge et opslag her ind om at hunden er stjålet og kontakte politiet, selvom de selv var indstillet på at det bedste der kunne ske var at han kom hjem til nogle der kunne gå nogle lange ture med ham osv. da hende pigen der enlig ejer ham ikke er stor nok til at kunne holde igen pga hans kræfter, så han trækker rundt med hende og som hun selv sage, hendes kæreste har fået nyt job så havde ikke så meget tid til at gå med ham.

Havde bare brug for at komme ud med min fustration over at man kan lege så meget med folks følelser, for har sgu lagt alt i det for at han skulle have det så godt som det var muligt, købt nyt halsbånd så han ikke skulle gå rundt med det kvælerhalsbånd han havde på da jeg hentede ham, købt special kennel foder, og fået ham tjekket igennem for om han skulle have nogle skavanker der skulle tages særligt hensyn til.

Han havde en masse knopper hen af ryggen og det så virkelig voldsomt ud, men som jeg snakkede med min veninde, som er hunde-adfærds-terapeut om, at det sikkert var maden da de fodrede ham og deres anden hund med foder fra fakta, men efter jeg begyndte at fodre ham med dette her foder uden tilsætnings stoffer og givet ham noget fisk osv. er de helt væk, så det hele tyder på at det var maden hans pels ikke kunne tåle.
Der ud over fik jeg klippet klør på ham forleden fordi mange af dem var knækket så de var helt bløde, og det kan grundes at han har gået for længe uden at de er blevet klippet og det gør ondt på hunden.

Ikke at sige at ejerne ikke passer ordenligt på deres hunde for det ved jeg intet om. Ved bare at hende hende pige, Camilla/Milla er virkelig glad for ham og det kunne man tydelig se, men tror bare ikke de har råd til at have 2 store hunde, som Baloo og de blanding de har.

Ved ikke hvad jeg skal gøre af mig selv lige nu, har siddet og grædt pga. jeg nu skal undvære en hund jeg har kastet mine følelser over og at min lille Chanel nu skal undvære sin legekammert, var blevet så glad for at de kunne så godt sammen.

Det er så min del af denne historie smiley

Knus en bedrøvet hundeejer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hmm, det kan man ikke være bekendt !!!
  • #1   23. okt 2008 Hold da op hvor du bliver svinet til i den tråd, og alle tror tilsyneladende hende der oprindeligt ejer Baloo... Men sørgelig historie... Kan kun sige sørgt altid for at få alt på papir, har lige stået og været tæt på at blive smidt ud, fordi jeg ikke havde fået papir af min forrige udlejer om at jeg måtte holde hund...

  • #2   23. okt 2008 har også lige prøvet at læse lidt af det hele, det er godt nok noget rod....
    Og som Channie skriver få altid ALT på papir, du kan ikke stole på nogen...


  • #3   23. okt 2008 Hvad er dog det for noget? Hvis det hele er baseret på onde rygter, kan du så ikke overtale ejeren til, at du kan beholde hunden?

    Jeg må nok sige, at det er to meget forskellige historier, der kommer frem.

    Jeg føler med dig smiley


  • #4   23. okt 2008 Der er ikke så meget at gøre. Jeg ved ikke hvem af jer der taler sandt. Men hvis det var mig som havde sendt en hund på prøve og ikke fået pengene havde jeg nu også hentet den.

    hvis jeg var dig så næste gang søger du for at papir og penge er iorden.


  • #5   23. okt 2008 Bente H;

    Ejeren af hunden tror mere på hvad min tidligere veninde siger om hvordan jeg behandler en hund i stedet for at tage imod det tilbud jeg gave dem om at komme og og se hvordan min kæreste og jeg bor, og se hvordan min lille papillon har det.. Baloo ville få et godt og blivende hjem her hos os, men kæreste er 33 og jeg er dog kun 19 år, men vi bliver ældre alle sammen og kan alle begå fejl i løbet af livet..
    Men lige frem ikke at tage ordenlig var på de hunde jeg har haft, vil jeg ikke have hængende på mig..


  • #6   23. okt 2008 Jeg er ikke ude på at slippe for at betae ham, jeg ville gerne betale 10.000 hvis det skulle være det, for han er langt mere vær for mig of min kæreste nu.. Det er et eksempel på at jeg virkelig er ked af at skulle aflevere ham igen..
    Som sagt til hende i fredags da jeg hentede ham, havde jeg ikke pengene lige der pga dyrelæge regning for hende den anden hund..
    Men hun kunne få pengene pr. 1. nov. 2008 - og så kommenterede hun derefter at et godt hjem var vigtigere end penge lige nu og her..

    Der står også i div tråde at jeg skylder penge til højre og venstre, det er en så stor løgn..

    Der er politi tilhold mod min eks da han har truet mig med tæsk, fordi han mener jeg skylder ham for alle de ting han har betalt for mig i den tid vi kom sammen.. (det er forklaringen på det med den gæld hun snakker om, som intet har på sig alligevel)


  • #7   23. okt 2008 er tråden slettet? Altså den hvor hun havde meldt den stjålet??

  • #8   23. okt 2008 Hmm, den må næsten være slettet. Jeg kan heller ikke se den..
    Det er selvfølgelig hårdt hvis det rammer ens følelser, men stakkels hund, tænk at blive flyttet frem og tilbage..


  • #9   23. okt 2008 Jeg vil også gerne vide om tråden er slettet hvis ikk evt hvor den er?

  • #10   23. okt 2008 sikke noget rod....har de så hentet hunden? Ja, det er vigtigt at få alle aftaler på skrift, for begge parters skyld. Men det er mærkeligt, hvad der lige er gået galt for den person. Håber at i finder en løsning. evt pb med hendes profil navn?

  • #11   23. okt 2008 Nåede at læse alle trådene inden de blev slettet tror jeg. og jeg synes det for det første er meget forkert af Mille at give dig sådan en sviner i et offentligt forum, når hun ikke engang ved om det er rigtig eller ej, og dømme dig som person, uden at kende noget til dig.
    Jeg er os selv blondine, laver negle og går i stiletter, og det gør mig da ikke til en ringere hunde ejer af den grund...
    men jeg kender dig heller ikke, så jeg ved ikke om noget af det er sandt, men håber det da selvfølgelig ikke.
    derudover så synes jeg det er dumt af Mille at hun sender en hund et sted hen, hvor hun hverken har været nede at se de omgivelser hunden skal leve i, eller hvem den skal omgåes med. endvidere så vil jeg synes, at jeg skulle kende en person meget godt, førend jeg bare udlevere min hund på prøve, uden at lave papire på det, eller få nogle penge for det!
    Jeg siger ikke at hverken du eller mille er dumme eller har ret i nogen af de ting i siger, da jeg jo ikke har været der til at opleve hvad der var sket, men at bruge sin sunde fornuft en gang imellem, det sker der ikke noget ved vil jeg mene.
    og hvis hun holder så meget af hunden som hun siger hun gør, så forstår jeg ikke at hun ikke prøver at træne noget mere intensivt med den, så den måske kunne lære at gå pænt i snor, da dette åbenbart var det eneste problem for at hun skulle af med den.

    Synes det er synd for dig at du er blevet lagt sådan ud på HG, og skal til at forklare en masse egentlige private ting, for at folk ikke får det forkerte syn på dig videre hen!

    Jeg håber i finder en god løsning på det hele og hvis hunden kommer til at bo hos dig, så håber jeg du er ordentlig ved det (hvilket man jo ik vil tvivle på) og hvis den kommer tilbage til Mille, at hun så får trænet den ordentlig til at gå i snor, for vil mene det da os er synd for hunden hvis den ikke kommer ud at gå pga. det..


  • #12   23. okt 2008 Sådan er det bare her på HG... en lille fjer bliver blæst op til 5 høns. Sådan er det tit på Internettet.. Desværre.

    Men er da rigtig ked af, at det hele gik i vasken, efter din egen hund kunne så godt sammen med den nye. Bare husk en skriftlig aftale næste gang.. øv bøv smiley


  • #13   24. okt 2008 Hmm - ligger da vist os en anden tråd et sted, - øjeblik....

  • #14   24. okt 2008 Hmm - næh den er blevet væk, - men der blev du godt nok heller ik omtalt ret pænt....
    Undrer mig man kan sige at hunden lever i sin egen afføring osv, men når man ser billederne ser der da rigtig pænt ud hos dig...

    Kender hverken dig eller trådstarter i den anden tråd, - så ved ikke hvad der sandt osv, men håber for hundens skyld at I finder en fornuftig løsning - for ham.


Kommentér på:
Hmm, det kan man ikke være bekendt !!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce