{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.084 visninger | Oprettet:

Des (
Des (
Tilmeldt:
25. apr 2008
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 47

At blande kødsorterne {{forumTopicSubject}}

Håber det er iorden at jeg lige drister et spørgsmål til - de hober sig efterhånden op smiley Det drejer som om hvilke kødsorter man kan blande sammen. Har bestemt at hunden skal have laks idag, men da de 500 g der er i en pakke ikke dækker hans behov, tænkte jeg at komme lidt fedt og indmad i også. Kom dog til at tænke på om der er nogen ting man bare absolut ikke må blande sammen?? Mener jeg et eller andet sted har hørt/læst at man ikke må blande kallun og indmad, men er ikke sikker på om det passer?

Og så bare lige et for sjov spørgsmål: Hvilke "retter" foretrækker jeres hunde? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At blande kødsorterne
  • #1   4. nov 2008 Kallun må du helst ikke blande med noget andet, da enzymerne i kallunen "fordøjer" det andet kød.....

    Du kunne jo eventuelt nøjes med at gi han de 500 g idag, og så gi han en portion imorgen der er større end normalt....


  • #2   4. nov 2008 Jeg blander lige så tosset jeg vil smiley
    Det eneste man skal holde sig for øje er, hvilken slags kød du serverer - hvis du fx. har tænkt dig at give kød m.ben denne dag, så ville jeg vælge to slags kød med ben... Og næste dag to slags uden ben.
    Men ellers kan du også sagtens variere mængden af mad, så det fx. er 500 g. den ene dag, og så 750-1000 g. den næste dag.

    Som regel serverer jeg dog kun en slags af gangen, fordi det lige passer...

    Mht. kallun - jeg har forstået det som om at det nedbryder det andet mad, men det har jo kun betydning uden for hundens mave. Altså man skal ikke blande det sammen og lægge det i køleskabet natten over, men man må gerne hælde fx. indmad og kallun ned i samme skål og så servere det for hunden straks.


  • #3   4. nov 2008 Giz skal have så små portioner at det ikke kan betale sig og blande det :). Ved faktisk ikke helt hvad hans yndligsmad er, men han er mest vild med det når der er ben i :). And og kanin er han ikke så vild med smiley

  • Des (
    Des ( Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 47
    #4   4. nov 2008 Hold da op I er hurtige til at svarer smiley Hmm, men ang. kallun så troede jeg ellers lige jeg var så smart da jeg blandede lammekallun og kanin for at give en fastere afføring, men det må jeg så nok hellere holde op med smiley

  • #6   4. nov 2008 Roder da bare samme hvad jeg nu har.....

    Tager hverken hensyn til det ene eller andet.

    Tror I de gør det i det vilde liv?


  • #7   4. nov 2008 Det har mine hunde så heller ikke........

    Og tror næppe hunde generalt har det


  • #8   9. nov 2008 Jeg blander som fruit meget sjælent kødsorterne men giver gerne kød, ben, brusk, indmad etc. fra det samme dyr for at prøve så vidst som muligt at matche det hele bytte :o)

    Famøse: Jeg tror næppe heller at de vilde hunde er så heldige at de kan finde indmad fra en gris, kallun fra en ko, ben fra et lam etc. den samme dag og på den måde blande det på den måde ... Heldige hunde :o)

    Jeg prøver så vidt muligt at holde mig til ideen om det hele byttedyr men dette er lige så meget for at kunne gribe ind hvis Kia får et udbrud. Hvis jeg fodrer med flere forskellige slags dyr får jeg svært ved at vide hvad der udløser allergien :o)

    Havde hun ikke haft allergi havde jeg generelt nok fodret anderledes :o)


Kommentér på:
At blande kødsorterne

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce