ZiwiPeak {{forumTopicSubject}}
En verdens nyhed på det danske marked. ZiwiPeak er 100% naturligt og økologisk og et rigtig godt alternativ til at BARFe.
Det er lavet i New Zealand og består af 80% kød, det er lavet af fritgående hjorte og lam.
Hver enkelt pose indeholder et enkelt dyr, som er specielt udvalgt, det er lavet som kødstrimler som er lufttørret på klipper. Ved at det ikke er varmebehandlet beholder man alle de gode og vigtige vitaminer og mineraler.
Vi kalder det BARF in a bag, da det er fuldstændig det samme som at BARFe, man er bare fri for besværet med opbevaring, håndtering og ikke mindst hunden får den rette mængde. Man kan evt bruge det når man har vovse med på ferie og gerne vil slippe for tilberedning af BARF.
ZiwiPeak fået både til hund og kat, som fuldfoder og trænings godbidder og blev lanceret i 2006, der har endnu ikk været nogle smagsgarantier på det.
Vi synes at dette er så unikt et produkt at vi har valgt at importere det, vi håber at det kommer på hylderne inden året er omme.
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 139 Svar: 774
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.936
mar 2007
okt 2005
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 85 Svar: 3.528
Er det stadig tørfoder eller er det i dåser som et kød produkt..?
mar 2007
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 417
mar 2007
Det koster fx. 89kr om ugen at fodre en kat på 6kg. Så selvfølgelig er det dyrere, men den måde det er lavet på, så er det urtoligt at det ikk koster mere. Det er så fantastisk et koncept og der er taget hensyn til hver enkelt lille bitte detalje i produktionen.
mar 2007
Vi ser oftere at de begynder at blande grønsager i det BARF kød man køber, for at holde prisen nede. Men hvornår har du sidst set en vild hund grave en kartoffel eller gulerod op..? hæhæhæ
Prisen bliver på 625kr for 5kg hundefoder og 89,95 for 400g kattefoder. Ja, det er dyrt, men det er totalt "Back to nature" og er sammensat præcis som dyret villle vælge føde i naturen..
Det vil helt klart være den bedste løsning som feriefoder, fremfor et tørkost, da du minimere risikoen ved dårlig mave.
aug 2006
mar 2007
En vild hund, vil kun spise grene og græs for at kunne kaste op..
Spørg enhver veterinær sygeplejerske..
mar 2007
mar 2007
mar 2007
mar 2007
Nu er mine hunde jo ikke vilde hunde, men de går og spiser græs når de hygger sig, og de kaster det altså ikke op.
Jeg kender en der er vet.sygerplejerske hun fodrer med en blanding af kød og grønsager i meget bestemte afmålte mængder.
Det er nu ikke fordi jeg betvivler det kommende produkt, kender ikke noget til det, men jeg må indrømme at det er alt for dyrt for min økonomi. Mine får tørkost og lever rigtig godt med det. De har godt helbred, fine tænder, fin afføring og super flot pels.
Der var dog ¨´en ting der lige slog mig da jeg læste det... hvorfor skal kødet ligge og tørre på en klippe? Og hvis man nu køber 2 poser, så er det 2 forskellige dyr der er i det? Underlige spørgsmål *S* men det slog mig bare lige...
"Der findes intet andet produkt i verden som kan sammenlignes med dette!!!!!" Betyder det at der ikke findes noget der er bedre???
mar 2007
Om der findes noget bedre er jo en smagssag, men de to år produktet har været på markedet har der ikke været nogle meldinger om at en hund ikke har kunne lide det eller "fungere" på det, hvis du forstår.
Dette produkt henvender sig selvfølgelig ikke til hr og fru DK, men typisk til folk med hund eller kat med så mange allergier at BARF er den eneste løsning. Og ikke alle har forstand på at BARFe korrekt, så derfor er det her en smart måde at sikre sig at dyret får det den skal have.
Jeg har en kat med allergi og jeg skal da klart prøve det. For det er svært at finde et produkt som han han 100% kan tåle.
Håber du fik svar :o)
mar 2007
Desværre er der rigtig mange som ikke sørger for at sikre sig hvordan hunden skal BARFes rigtig.
Igen er det foder her ikke til dem som har styr på deres fodring, men derimod til fx hyperallergiske hunde og til folk som synes at det er nemmerne bare at hælde op fra en pose.
mar 2007
mar 2007
Jeg forstå nok ikke helt det koncept. For mig virker det deværre som en stor salgstale, som desværre ikke virker for mig. Nu har jeg ikke nogle hunde med allergi, men jeg kan ikke forstå at vore hunde ikke skulle kunne "nøjes" med det samme kød som vi mennesker "fodrer" os selv med. For mit vedkommende ville jeg, hvis jeg havde en hund der ikke engang kunne tåle det kød jeg selv putter i munden, give den fred. Men det er det selvfølgelig ikke alle der ville. Men jeg er da meget spændt på, at høre om i vil kunne omsætte det til den pris.
mar 2007
mar 2007
I må tro hvad I vil, men jeg ved hvad der er korrekt og ikke er korrekt.
Jeg har ikke behov for at fyre en salgstale af, da jeg er fuldstændig ligeglad med hvad I hver især fodrer med. Bare hunden er sund og rask og har det godt!!!
mar 2007
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 21
Nu ved jeg ikke hvilken butik det er du arbejder i. Men jeg regner med at i ikke forhandler Royal Canin, som er et produkt der virkelig kan få mig op af stolen.. Kan slet ikke forstå at så mange butikker vil sælge det lort.. Det er proppet med korn og andre skadelige midler..
Undskyld, men det er altså min mening og det har du sikkert også fundet ud af på dine kursuser om hundens ernæring.
mar 2007
Jo, vi sælger Royal canin, men det er fordi at kunderne efterspørger og forventer at vi har det. Da vi er en meget ny butik, bliver vi nødt til at leve op til kundernes forventninger, så de ikke går forgæves.
Jeg er enig med dig, jeg har prøvet RC og bestemt ikke med gode resultater!
mar 2007
Men et tilbud til folk med hyperallergiske hunde, som ikk vil BARFe.
Ja, det er dyrt, det er vi fuldstændige enige om, men den måde det er produceret på, så koster det altså. Alene fragten fra New Zealand koster en formue.
Tror der skal arrangeres kurser med vet sygeplejersker om ernæring en dag..
mar 2007
Jeg reklamere ikke - jeg informerer, det er mit job at fortælle kunderne hvilke muligheder de har!
mar 2007
Synes ikk det er beretiget at tale dårligt om noget nyt, når man ingen viden har om det.
Men okay, hvis I synes at det er sådan man gør herinde.
Mit job hver evig eneste dag går ud på at hjælpe ejere af hunde, katte osv med at finde det rette foder. Som sagt tidligere, så er jeg fuldstændig ligeglad med hvad du eller andre herinde fodrer med, bare hunden er sund og rask.
Synes I skal se det som noget positivt at der bliver forsket så meget i vores kæledyrs velbefindene, så de lever så godt et liv som muligt!
mar 2007
mar 2007
"Synes ikk det er beretiget at tale dårligt om noget nyt, når man ingen viden har om det." Jeg synes nu ikke der er nogen der taler direkte dårligt om det, men stiller spørgsmålstegn ved det, mht. hvad det er og hvorfor det sklle være så meget bedre end alt muligt andet. Jeg har måske ikke viden om det foder, men jeg har Gud hjælpe mig viden om meget andet foder. Der er trods alt mange her på hundegalleriet der ikke er fuldkomne idioter når det kommer til viden om hunde og deres velfærd.
Som sagter dette et debatforum, så man må forvente at et indlæg kan skabe debat på godt og ondt om vil det eller ej. Reklame eller information...tja det er som man tager det. Men det er da en reklamation for at i sælger det hos jer - ergo reklame....
okt 2005
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 85 Svar: 3.528
Men måske som alternativ ved ferie eller andet.... :o)
aug 2006
mar 2007
Jeg synes det er et super spændende produkt og skal klart prøve det til kattene. Dog ikk vovse, da jeg jo ikk har et pengetræ i haven..
God weekend
aug 2006
ZiwiPeak
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside