{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
854 visninger | Oprettet:

indavl? {{forumTopicSubject}}

hej derude.. Min veninde har lige købt en gravhund, hvor hun så nu har fundet ud af at forældrene til hvalpen har samme far.. Kan hvalpen ha nogen gener eller misdannelser, når den forældre er beslægtede?? Godt nok er de ikke hel søskende, men er det ikke stadig indavl?? og hvad kan der ske ved det?? hun er nemlig bekymret for om der kan være noget galt "inde i hunden" selvom den nu er sund og rask. Og må ærligt indrømme at jeg intet aner om dette emne så håber i kan hjælpe mig lidt??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlkoder på opvaskemaskine Bosch Serie 8 1.000 kr.
  • Radiator termostat sidder løst 500 kr.
  • Opvaskemaskine installation og reparation af vand rør 1.950 kr.
  • Udskiftet vandhane til opvaskemaskine 1.100 kr.
  • Montere en 15 m lang lyskæde i 10m højt valnøddetræ lyskæde og plastcstrips haves 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  indavl?
  • #1   13. nov 2008 Jeg vil ikke være bange for evt fejl eller sygdomme på den hund! i naturen er der ca. 70 procent af alle alfa hanner og hunner i en ulveflok som er hel eller halvsøskende ! Ulven har da klaret at overleve i flere tusind år på denne måde

• #2   13. nov 2008 Jeg tror ikk der er noget at være bekymret for smiley Det sker for kattene på min rideskole og de har det fint. vi kan ikk forhindre dem i det da der hele tiden kommer nye katte til som slår sig ned.. jeg syns helt klart det er forkert af dem men jeg har oss lige oplevet at en ældre herre som avler fjordheste brugte faren til hoppen til at bedække hende med da han var den eneste hingst der kunne gøre hende hestegal nok til at det ville lykkedes. Det er noget værre noget at gøre men jeg tror helt sikkert ikk at du har noget at være bekymret over for det sker her og det sker i naturen.. mennesket kan forhindre det men at de så dyrker det derimod er forkert.. men nej jeg tror ikk der er noget galt,

• #3   13. nov 2008 Hej Jeg ville heller ikke være bekymret. Det skal vist flere led til at give dårlig avl. Men det er da dem der avler hundene der skal vide hvad de gør. Vi købere er afhængige af de gør deres arbejde godt.
    Når Oliver skal ud og tjene penge til føden, vil jeg da tjekke om det er forsvarligt på forhånd. Vær du bare rolig.
    Berit

• #4   13. nov 2008 hej berit-- hvad mener du med flere led?? forældrene til hvalpen er jo sådan set hal søskende.. det troede jeg bare vare "farligt",,,??? altså begge forældre hunde har fine stam tavler og gode gener.. Men troede bare det var mere alvorligt sådan at indavle.. Men er det meget normalt?? hihi.. ja undskyld hvis jeg spørger dumt, men ved som sagt ikke så meget om det.. Ved ihvertfald bare at når molly skal parres ville jeg ikke turde satst og få hende parret med en halv bror.. knus helene

Kommentér på:
indavl?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce