{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
752 visninger | Oprettet:

kalk tilskud {{forumTopicSubject}}

hej derude. Så er molly blevet parret første gang, og så var det jeg kom til at tænke på om man kan gi hende noget tilskud af en slags så hun ikke får kalk chok når hvalpene kommer, som man jo tit har hørt kan slå tæven ihjel:-( Det vil vi jo gerne undgå... Har i givet jeres hunde nogen form for tilskud når de ventede hvalpe?? De får nu noget super godt fuldfoder som vi har købt ved dyrlægen, men er de så dækket helt ind?? På forhånd tak. kh Helene

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kalk tilskud
  • #1   3. dec 2008 Hej Helene.
    Det er vigtigt at fodre hende ned rigtig god hvalpefoder ca 14 dage før hun skal føde. Og efter fødsel og så lang tid hvalpene får mælk hos hende, og hun får brug for meget foder.
    Min ville ikke spise og det var noget rigtig skidt, men i samråd med dyrlæge klarede vi skærene, men kun lige på hængende hår vil jeg sige.
    Men synes du skal få en snak med din dyrlæge om det, hvis det er en god dyrlæge.
    Min den første dyrlæge jeg har haft i mange år, gik det desværre ikke så godt med.
    Men det er ike altid kalktilskud hjælper forebyggende, så synes det er bedst du snakker med dyrlægen, så det er prof hjælp du får.
    Jeg har skrevet om alt det jeg oplevede med min tæve og hvalpe under avl i forum, da min fik hvalpe i august, men tror også det står på min side.
    Ellers kan jeg finde det til dig.
    Og Pia H har også for lidt tid siden haft problemet inde på livet og det var slemt. Så hun har også en del erfaring.
    Men pøj pøj med det hele og det skal jo nok gå godt, fordi vi andre har oplevet det modsatte, er det jo ikke sikkert du gør det.
    Men det er super du er obs på det.
    Held og lykke og glæd dig :o)

• #2   3. dec 2008 okay, vil lige bestille en tid ved dyrlægen så vi kan få en snak om det.. Har lige endnu et spørgsmål.. Altså nu er det første gang molly skal parres og første gang vi skal prøve at ha hvalpe, så vil lige høre om hvordan tæven reagere når hun er "klar" nu har vi med et par dages mellerum været nede og besøge hanhunden, så de kan vænne sig til hinanden, og det går rigtig godt, Det er kun mollys 5. blødnings dag så der sker nok ikke noget ved en parring allerede nu.. Men når han hopper på hende sætter hun sig bare ned og virker totalt ligeglad med han står der og hopper:-) Så han kan jo ikke rigtig komme til at parre hende.. Men mit spørgsmål er så.. rejser hun sig op og ligesom "hjælper" lidt mere til når hun er klar?? Eller skal man hjælpe hende lidt om måske løfte hendes bagende op så han bedre kan komme til?? Det er nemlig også første gang han hunden skal parre en tæve.. Undskyld den lange smøre;-)

• #3   4. dec 2008 helene M - Jeg har både læst og hørt, at man IKKE skal give ekstra kalk i graviditeten, altså i form at direkte kalktilskud, da det ikke vil have nogen virkning. Jeg vil, hvis det ikke allerede er gjort, helt klart opfordre dig til at læse bogen: "Hvalpe på vej" af Birgitte Schjødt. Der er der svar på mange af de spørgsmål du stiller. Den er faktisk rigtig god. Kan ikke fået i handelen, men kan lånes på bib.

• #4   4. dec 2008 Når tæven er klar, så står hun stille og drejer halen helt til siden så hannen kan komme til.
    Der er ikke så meget tvivl når hun er klar, så kan i sagtens se det.
    Men Helene jeg ved ikke om du har bøger om alt det med drægtighed og hvalpe, for ellers har jeg nogle som jeg vil maile til dig på fil.
    De to bøger jeg har, kan nemlig ikke købes mere og der står mange gode ting beskrevet i dem, og råd med hvad man skal og hvordan.
    Så du kan jo lige skrive din mail i en pb til mig, hvis du er interesseret.

• #5   4. dec 2008 Den sidste tæve min han parrede stod fra dag 5., men var først rigtig klar på dag 14., så man kan desværre ikke altid regne med, at tæven selv ved det :o)

Hvis man kender sin tæve godt og har en erfaren han, kan man godt undvære skrab og blodprøve, men med en 1. gangs tæve og en uerfaren han, ville jeg tage prøverne for at være sikker.

Det er ikke en fordel at give kalktilskud, da man gør tæven en bjørnetjeneste. Hun skal have sin egen naturlige kalkmetabolisme i orden og det får hun ikke med ekstra mængder kalk i foderet.

Gov hvalpefoder, som flere skriver - så skulle den være i vinkel :o)

Held og lykke!

• #6   4. dec 2008 tusind tak for svarene.. men den skrabs prøve og blod prøve i snakker om man kan få for at se når hun er klar. er det en hun skal ha taget hver dag igennem hele løbetiden. Eller kan dyrlægen se når han tager den at hun f. eks er klar om 5 dage?? eller kan han kun se om hun er klar netop den dag man tager prøven, ligesom man kan på os mennesker.. Har læst masser af bøger da vi har planlagt det længe, men derfor er det jo rart at høre andres erfaringer da jeg tit synes at det der står i bøgerne er så firkantet:-)

• #7   4. dec 2008 okay, det vil vi lige undersøge nærmere, tusind tak for alle jeres gode råd:-)

• #8   5. dec 2008 HEJSA.
    JEG HAR HAFT FLERE KULD HVALPE I MIN TID, OG JEG GIVER TÆVEN HVALPE FODRE FRA CA. 3 UGER FØR HUN SKAL FØDE DERUDOVER GIVER JEG A38 ! DER ER ALT I HVAD TÆVEN HAR BRUG FOR. HVALPE FODERT FÅR HUN TIL HVALPENE ER TAGET FRA, MEN A38 FÅR ALLE MINE HUNDE HVER DAG, DOG IKKE SÅ MEGET SOM NÅR HUN HAR HVALPE.

Kommentér på:
kalk tilskud

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce