{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
965 visninger | Oprettet:

Helt ny =) {{forumTopicSubject}}

Hej nu er jeg helt ny her inde jo, oge jeg er ikke dyrepasser (Endnu smiley men bliver det forhåbenligt snat)

Nu ved jeg ikke hvor stor chancen er for at komme ind på uddannelsen, fordi jeg har "brændt dem af en gang", men hvis jeg kommer ind igen, bliver jeg self meget glad.

Er der ikke nogle der kan fortælle mig, hvad en dyre passer laver, noget om uddannelsen osv?

Jeg har fået at vide at det meste man laver er at mug ud ved dyrende, og ikke rigtig har noget med dem at gøre, andet end at give dem mad.. (hvilket jeg self ikke har noget imod heller)..

Og hvilken linie er i uddannet på og hvad laver i nu ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Helt ny =)
  • #1   9. dec 2008 Ja Velkommen til.
    Jeg ved ikke hvor meget mere viden jeg kan gi dig omkring uddannelsen end du allerede ved. Alle dyrepasser og kommende dyrepasser er vel og mærke klar over at chancen få job inde for faget hårdt. Det er jo klart når man tænker på at vi ca. bliver uddannet 20-30 stk. om året, og når så vi i Danmark kun har 44 større og mindre zoo´er... vil det jo aldrig gå op..
    Jeg vil forslå dig at komme i praktisk så mange forskellige steder som muligt under din uddannelse, så du får et godt netværk og de ved hvem du er som person når du så skal til at søge job… Du skriver at du også gerne vil vide hvad en dyrepasser laver.. ja udover at fjerne afføring, lave mad og fodre… Inde for zoo-verden er der meget fokus på at dyrepasserne skal formidle viden til gæsterne, der forgår ved speaks måske forbindelse med fodring af de pågældende dyr.. Inde for forsøgsdyr, er det meget at være til at assistere under forsøgene, give injektioner, opserver, lave adfærds førsøg… m.m. Jeg er blevet uddannet inde for Zoologiske have, men fandt undervejs mere interesse for forskning med forsøgsdyr. Og for at slippe for at tage hele eller en del af uddannelsen igen tog jeg et mindre kursusforløb som omhandler forsøgsdyr. Arbejder nu i Århus med forsøgsdyr på 2 år..
    Ønsker dig held og lykke med uddannelsen.
    En anden lille ting som måske vil hjælpe dig er www.zoocentral.dk her kan du få en forklaring på mange af de ting i vil lære i løbet at dit forløb.


Kommentér på:
Helt ny =)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce