{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
643 visninger | Oprettet:

Hvordan med 2 hunde? {{forumTopicSubject}}

Min kæreste har længe snakket om, at han gerne vil have to hunde, men jeg ved det ikke rigtigt. Tænker meget over det. På en måde vil jeg gerne, og på en måde vil jeg ikke.

Men har tænkt lidt på, at jeg godt kunne tænke mig en chihuahua (vi har en mops på snart et år). De skulle begge være tæver. Men hvordan er de, når de er sammen?
Altså Berta har leget med chihuahuaer før, og hun leger rigtig fint med dem - det er en af de hunderacer hun har leget bedst med, vil jeg næsten sige.. Men det har jo aldrig været i længere perioder. Bare en halv times tid eller sådan noget.

Men mit spørgsmål er, om en mops og en chihuahua ville være et godt match og om der er nogen, der har noget erfaring med de to racer sammen? smiley

Og er det smartest at vente noget tid til Berta er blevet ældre eller er det en god idé at have jævnaldrende hunde?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan med 2 hunde?
  • #1   15. dec 2008 De kloge siger jo at det er bedst at der er mindst 2 år til forskel på dem. Da den ældste ellerrs vil kunne gå i "barndom" igen og glemme ting den før har lært. Men er den over 2 år vil den kunne hjælpe dig med at træne den lille ny........
    En Chi og en mops var personligt ikke det jeg ville sætte sammen. Chien er i min verden for skrøbelig til en voksen mops. Jeg ville ha to mopper sammen. Men der er da mange overvejelser man skal gøre sig inden køb af nr to... tid, plads, gå ture, penge til to forsikringeer, to gange mad (heldigvis ikke de dyreste racer at fodre), to gange vacciner og dyrlæge besøg årligt. Mindst......

• #2   15. dec 2008 mht mops og chinahuahua kan jeg kun fraråde det... min søster og min mor og chihuahua og min mops kan slet ikk lege med dem... det faktisk den eneste race min mops ikk kan med... vi har os været med min mor til nogle forskellige chihuahua træf og der lod jeg mærke til at chiahuahua sad for det meste hos deres ejere... hvor min tumlede rundt og ville lege med dem alle - men alle chi'erne væsede af hende.... vi er os begyndt at lagde hende være hjemme hvis vi skal besøge min mor... ville stærkt fraråde sætte de to racer sammen... af min erfaring self... kan godt være det har lykkes med andre smiley

• #3   15. dec 2008 Tror det er kommer meget an på hvordan man opdrager sin chihuahua. Jeg tror at mange chihuahua ejer har det med at pakke deres små hunde ind i vat fordi de mener de er skrøbelige og så er de jo også nemme at løfte rundt på og det gør efter min mening også at disse hunde bliver mindre selvstændige og utrygge ved fremmede. Bare MIN mening. Kan ikke selv se hvorfor de 2 racer ikke skulle kunne sammen. Mht skrøbelighed så har jeg en hund på ca. 43kg og en på små 7kg. De er de bedste venner! Den store var 2½ år, da vi fik den bette og tror det var en god alder, for der var han ovre alt sit hvalpe pjat og var blevet mere rolig.Det er utroligt som de kan lege på trods af deres størrelsesforskel, de finder hurtigt ud af og læse hinandens signaler. Tror det vigtigste er når man skal have 2 hunde at de har nogenlunde samme aktivitetsniveau.

• #4   16. dec 2008 Så det vil sige, at I har erfaringer med, at de to hunde ikke kan sammen? Så det vil være en dårlig idé?

• #5   16. dec 2008 ..Og selvfølgelig skal man regne med udgifter til to hunde. Men hvis økonomien ikke kunne holde til en hund mere, ville vi jo ikke overveje det overhovedet smiley

Kommentér på:
Hvordan med 2 hunde?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce