DKK snobberne

DKK snobberne

Medlemmer: 374
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
2.582 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 64 Svar

Udstationering af tæve?? Udstationering af tæve??

Jeg overvejer at købe en eller to tæver til udstationering, nok kun en og så tage en hvalp efter den til vidre udstationering.

Nå men det jeg gerne vil spørge om det er hvordan gør man det når det er tæver?
Jeg ved kun om at udstationere hanhunde.
Men hvordan med tæver, hvad gør i omkring at få hvalpende?

Vil gerne høre om jeres erfaringer.

Grunden til det er at jeg gerne vil opdrætte Chinese Crested men har tre hunde nu og har bestilt en Japansk Spids. Og vil ikke have flere end 4 her hjemme for det vil jeg ikke kunne overskue.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstationering af tæve??
  • #1   2. jan 2009 Jeg forstår ikke, vil du have tæver som andre opdrættere udstationerer eller vil du selv udstationere?

Hvis du har en udstationerings tæve må man jo ikke avle på den...

• #2   2. jan 2009 NB: det kommer vel an på kontrakten som man laver.....

Trods det er det da meget nemmere at udstationere hanhunde....

nu er jeg jo grøn på dette område, men kaster et bud på en kontrakt alligevel :))

Jeg ville skrive jeg betalte hundens pris + hd ad billeder og hvad du ellers mener den skal undersøges for inden avl og at få hunden stillet på udstillinger.

så skal familien stå for foder dyrelægeregninger alm. pleje og træning

mht avl. kan du uden spørgsmål trække 2 kuld på tæven
    (de må under ingen omstændigheder bruge tæven til avl)
    ejer (dig) betaler alle udgifter mht parring og i aftaler hvem der har tæven når hun har hvalpe.
    når tæven er færdig i avl, kan man betale for at få fjernet dens underliv (så der ikke kommer en smutter)

og self. gøre det til en selvfølge at man holder masser af kontakt og sender billeder ofte for at følge hundens trivsel.....
    du kunne evt også notere at du gerne tar den når familien skal på ferie så du selv kan vudere hvad den bliver til:)))

Der mangler sikkert masser af krav osv. men det var lige hvad jeg kunne komme på smiley

• #3   2. jan 2009 NB, jeg vil købe en tæve og lade den være udstationeret ved andre.

• #4   2. jan 2009 En rigtig pastasalatdansker .
    Det er rigtigt det er meget nemmere med hanhunde, men jeg har selv de to der skal bruges til tæven.
    Og nu har jeg jo drengende så kan ikke sende dem væk:-D

Jeg vil følge med hele vejen

• #5   2. jan 2009 årh ja det kan jeg godt se....

ja det må være svært ikke at kime familien ned efter billeder...G....
    glæder mig ikke til jeg selv skal stå i den situration...G
    men på den anden side kan man jo heller ikke samle til sig med arme og ben det skal være hyggeligt og godt for hver enkelt smiley

• #6   2. jan 2009 En rigtig pastasalatdansker .
    Ja det er jo nemlig det, det var ikke plane at jeg ville opdrætte kinesere for de er så besværgelige, men er godt nok faldet helt vildt for dem, og har lige købt nr 2dreng:-D
    Men jeg skal også opdrætte Japansk Spids og hvis jeg skal have en 5hund vil jeg hellere have sådan en boende, for kineseren er lidt over det hele så kan ikke klare mere end 2.

Jeg har nogle i tankerne som gerne vil have en tæve, og de bor meget tæt på og jeg går til ringtræning med dem og ved hunden ville få det godt der og så kan jeg også følge godt med i det.

• #7   2. jan 2009 Jeg følger lige med da jeg selv påregner at udstationere tæver fra dekuld hvor jeg ikke selv føler at jeg har plads til at beholde en selv.

Gid man havde uanede mængder af plads og tid : )

• #8   2. jan 2009 Ja Nicola, det ville være skønt hvis man havde det.
    For ville da hellere have dem boende selv, men det må jeg indrømme at jeg ikke kan hvis de skal have det liv jeg gerne vil have.

• #9   2. jan 2009 Jeg har fået No-Ma som udstationering-tæve og også selv udstationeret en tæve efter hende.

No-Ma:
    Hun var gratis. Til gengæld havde opdrætter ret til et kuld hvalpe i hendes navn. Derefter var hun 100% min og jeg kunne selv avle på hende.
    Jeg stod for alle udgifter incl udstilling. Hvor kravet var 2.pr for avlsgodkendelse. dog højst 3 eller 5 udstillinger(kan ikke lige huske det)
    Alle udgifter til hvalpene var opdrætters. Dog fik jeg lov at have glæden af at have hvalpene selv. Opdrætter hentede så hele kuldet da de var 8 uger.
    Hanhund valgtes i fællesskab.

Po-nya: Hvalpe efter No-Ma
    Familien købte hende til ½pris.
    De står selv for alle udgifter også til det første kuld som er i mit navn.
    Jeg har førstevalg til en hvalp fra kuldet. Ønsker jeg ikke en hvalp skal jeg have en hvalps pris i stedet.
    Derefter overgår ejerskabet fuldstændigt til hendes familie som så selv må bruge hende i avl.

Jeg er selv godt tilfreds med at få hund på den måde og kan godt finde på at gøre det igen. Lige som jeg nok også vil udstationere igen. Dog med den betingelse at hvalpene SKAL være hos mig, med mindre familien har lidt erfaring i at passe/have hvalpe og bor meget tæt på.

DKK har faktisk fået taget sig sammen og lavet en kontrakt til det samme. SKK har i flere år haft faste regler for udstationering, som hos dem hedder Fodervært

• #10   2. jan 2009 Lotte N

Den første aftale hælder jeg mest til. Dog ville jeg ikke acceptere at hele kuldet blev hentet men i stedet få hvalpekøbere til at komme og se hvalpene sammen med deres mor i det hjem de er vokset op i. Det er til alles fordel at hvalpene ikke får flere hjem end højst nødvendigt.

Aftale 2 ville jeg som køber aldrig gå med til da man betaler 1½ gange hundens værdi og ikke får andet end påtvungne udgifter ud af det.

• #11   2. jan 2009 Jeg ville absolut osse vælge 1. aftale (Lotte).

Skulle jeg betale ½ pris af tæven, ville jeg osse forvente at man delte fere af udgifterne. Hvalpene fødes jo trods alt i opdrætters navn, der er en del udgifter forbundet hermed, og man får ikke selv noget for "besværet".
    -Så jeg synes hurtigt det bliver en dyr fornøjelse hvis man så osse skal betale for tæven.

Men ja, det står jo næsten en frit for at aftale hvad som helst i forbindelse med udstationering.

Jeg synes det er en god model, men umiddelbart tænker jeg at der er flere ting der nok kan være mere besværligt med en tæve end med en han.

Hvor skal hvalpene fødes? Hvis de ska fødes hos opdrætter, hvornår skal tæven så flyttes?
    Hvor mange kuld før tæven overgår i udstationeringsfamiliens ejerskab?
    osv.

Reiki er udstationeringshund (hanhund dog), og jeg er superglad for den ordning, og ville heller ikke have problemer med at få hund på den måde igen. Men det kræver at aftalerne virkelig er på plads, og self en god kontakt mellem opdrætter/udstationeringsfamilie.

Og husk at få aftalt hvad der skal ske hvis hunden ikke bliver avlsgodkendt, og indenfor hvilket tidsrum opdrætterens kuld skal laves -ellers kan man jo hurtigt trække det hele i langdrag.

• #12   2. jan 2009 Vi har sammen med opdrætter taget udgangspunkt i Dkk´s blanket/vejledning.
    Findes allernederst på siden - udstationeringsaftale:
    http://www.dansk-kennel-klub.dk/652

• #13   2. jan 2009 Mange tak for alle råd.

Hvad ville være bedst for tæven?
    Altså at have hvalpende der hvor hun plejer eller komme til opdrætter.

Hvis tæven bliver var familien når den har hvalpende, tager man så der hen når der er en int køber til hvalpende, eller klare familien det?
    Hvis man betaler alle udgifter med hvalpende, men skal familien have noget for at have passet hvalpende? Eller er det bare noget de gør når de nu får tæven gratis?

Jeg regnede med at skulle have 2kuld på tæven, og jeg vælger selv hannerne, da det er dem jeg har nu der skal bruges, jeg vil købe tæven efter at de passer sammen.

Der er meget der skal være styr på, men det bliver heller ikek lige nu.

• #14   2. jan 2009 Karen -jeg mener ikke at familien skal have noget for at passe tæve + hvalpe hvis tæven får hvalpene hos dem, og du sm du selv siger, betaler omkostningerne i den forbindelse.
    -det er jo en af de ting der gør at man oftest ikke betaler for en udstationeringshund.

Men om det er smartest at få tæven hjem, eller lade den blive når den har hvalpe skal jeg ikke kunne sige. Det afhænger nok osse lidt af familien den er hos.

Men vær opmærksom på at selvom du køber efter det, er det jo slet ikke sikkert dine hanner passer på tæven når det bliver aktuelt engang;o)

• #15   2. jan 2009 Michelle, det er rigtigt, men så vil jeg selv vælge hvilken han der så skal bruges istedet, for selvføldig kan det være mine drenge ikke passer eller er blevet brugt nok på det tidspunkt:-)

Ja det er jo lige om det er bedst men ja det kommer nok meget an på familiien.

• #16   2. jan 2009 Jmen self vælger du hannen -din hund, dit valg, og da det jo osse er dit kuld, er det jo kun naturligt at du bestemmer hvem hvad og hvornår;o)

Dog skal man tænke på at hvis hvalpene skal fødes hos udstationeringsfamilien, vil der jo være praktiske ting omkring planlægning af tidspunkt osv, som jo skal passe ind i familiens liv.

• #17   2. jan 2009 ja det er jo også det, det hele skal passe.
    Der er meget der skal overvejes rigtig godt.

• #18   2. jan 2009 Hej
    Vi har to udstationeringshunde iøjeblikket og begge hos nogen som er engageret i deres hunde. En han og en tæve. (hver sin ejer)
    Hundene er vores ejendom, indtil de er færdigundersøgt og avlskåret.
    Hvis hanhunden duer til avl, trækker vi et kuld hvalpe på ham som tilhører os og derefter overgår hunden til ejeren hvor den bor.
    Med tæven er det næsten det samme, dog tager vi hende hjem til os selv i forbindelse med parringen og afleverer hende først igen, når hvalpene rejser hjemmefra. ((8 uger) det skal her siges at tæven jævnligt er på besøg hos os, så den kender os)
    Skulle de imod forventning ikke kunne bruges til avl, så overgår de til deres ejere uden at vi får noget for dem.
    Dette gøres fordi at den Islandske fårehund er en genetisk meget lille race og så mange individer som muligt skal i avl, og fordi vores linie er sjælden. (genetisk) Og så afskaffer vi ikke vores hunde fordi de bliver for gamle til avl. På den måde sikrer vi avlsmateriale. (dette gælder for IF med FCI - stambøger, Frank sidder i avlsudvalget, med kontakter i Finland, Sverige, Norge, Island, Tyskland, Holland, Canada og USA)
    Mvh
    Susanne

• #19   2. jan 2009 Susanne, kan det være jeg kan få lov at se hvordan i har lavet kontrakten?
    Jeg syntes det er en god måde at gøre det på, for det er ikke os alle som går af med vores hunde når de ikke kan bruges til avl.

• #20   2. jan 2009 Hej
    Det er helt ok.
    Vi skal bare lige finde ud af hvordan.

• #21   2. jan 2009 Kan du sende den pr mail?
    karen.akita@gmail.com

Mange tak:-)
    Det er skønt at få en ide om hvordan andre går det.

• #22   2. jan 2009 ¤ Søster McFluff er Guitar Hero-inde ¤
    Michelle *strid kælling *
    I tilfældet med Ponya får familien da helt klart også noget ud af det. Jeg får jo kun en hvalp og så er resten af kuldet deres. Deres ekstra udgifter i forbindelse med kuldet er øjenlysning, parringen og registrering. Eftersom de også selv vil avle på hende skulle hun jo udstilles under alle omstændigheder.
    Kan da sige at familien selv er godt tilfredse med aftalen.

• #23   2. jan 2009 Lotte må jeg prøve at se de kontrakter i har brugt?
    Ja jeg vil gerne have noget inspriation.

• #24   2. jan 2009 Karen
    JEg skal lige huske hvor de ligger så skal jeg nok sende dem til dig.

• #25   2. jan 2009 Super Lotte, det er bare skønt:-D

• #26   2. jan 2009 KAren
    Så skulle de gerne være på vej

• #27   2. jan 2009 Super:-D
    Tak:-D

• #28   2. jan 2009 Så er de kommet frem:-D
    Mange tak:-)

• #29   3. jan 2009 Lotte -aah så har jeg ikke læst grundigt nok;o)

Havde forstået det som at de jo betalte ½ hund, diverse udgifter osv OG at du så fik kuldet... Og det er jo lidt af en forskel *S*

• #30   3. jan 2009 Jeg har fundet en som meget gerne vil have en tæve på den måde, og jeg har så også fundet en tæve som jeg gerne vil købe, ja jeg arbejder hurtigt, men når man kigger på tyske hunde er der mange og vælge imellem, men der ligger lige den helt rigtige nede i syd tyskland, den er lige som jeg har tænkt jeg ville have en.

Jeg vil så have to kuld før de får tæven, og der er de også inforstået med, så kan de selv få 1-2kuld, det kommer an på hvor store de andre har været, men jeg vil skrive i at de max må få 2kuld.

• #31   3. jan 2009 Michelle *strid kælling *
    Jeg kunne da aldrig finde på at snyde folk på den måde. Men det kunne ellers være en god forretning for mig.
    Faktisk kan de også vælge at overlade alle udgifter og arbejde til mig. Så får jeg dog også indtægterne - en kompensation til dem på 2000 pr hvalp.

Karen:
    Der er også mange hårløse i Polen som ser pæne ud. Udstillede dernede i november. Der var 60 Chinese Crested. Der er generelt høj standard på hundene dernede.
    Der er jo også muligheden for at få en billigt i Sverige lige nu. Aner så intet om deres hunde eller hvad linier du søger

• #32   3. jan 2009 Lotte, ja de har mange gode i Polen, men kener ingen der kan polsk.
    Jeg har også kigget på nogle i letland.
    Ved du hvor jeg finder dem i polen henne?
    Det var godt nok mange de udstillede.
    De plejer da at være utrolig dyre i sverige.
    Jammen jeg leder efter lidt forskelligt, der er mange linjer jeg er int i:-)

• #33   3. jan 2009 Stine, var det ikke den du skulle finde et billed af til mig?
    Men var det ikke en hanhund?

• #34   3. jan 2009 Kan godt være de er dyre i Sverige men husk lige på kursen er under 70.

Jeg kan måske godt hjælpe dig med det polske. Kender en som kender en. Og ellers kan Google oversætte det på en ofte meget underholdende måde

• #35   3. jan 2009 Stine, hvis det er en hanhund har jeg ikke noget int, det er en tæve jeg skal have:-)

Lotte, okay det kan være jeg skriver lige pludseligt:-)
    Men kender du nogle sider der ovre hvor man kan finde hunde?
    For jeg kender nemlig ikke nogle.
    Nå ja det er rigtigt, det havde jeg ikke lige tænkt over.

• #36   3. jan 2009 Prøv at søge på "chinski grzywacz" så burde der dukke nogle polske hårløse op.
    Gruppe 9 hundene har deres egen klub. Formand er Janusz Opara. Mener han plejer at give kritikkerne på tysk når han har dømt herhjemme.

Kan da godt prøve at søge lidt videre. Så har jeg jo en god undskyldning for ikke at gøre rent

• #37   3. jan 2009 Ja Lotte, gør det:-D
    Jeg får lige om lidt gæst, en med en hårløs som jeg lige skal hjælpe.

• #38   3. jan 2009 Hvad heder deres FCI tavle der ovre?

• #39   3. jan 2009 Her er da lidt at starte med.

Lige lidt generel information fra Wikipedia. Også nogle link om genetikken for racen. http://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_Crested_Dog

Nogle polske kenneler
    http://www.babidom.prv.pl/
    (link fjernet) (har hvalpe nu)
    http://www.pastoral.com.pl/szczenieta_miot_P1.html (har hvalpe, kig under link for flere kenneler)

Szczenięta betyder i øvrigt hvalpe

• #40   3. jan 2009 Kennelklubbens forkortelse er ZKWP, så det burde være lig med FCI

• #41   3. jan 2009 Her er en liste over de europæiske KC'er, med links smiley
    (link fjernet)

• #42   3. jan 2009 Super Lotte, du er bare en skat:-D
    Nu har jeg lidt at kigge på:-D

mange tak Søster, så er der også lidt at kigge på der:-D

• #43   3. jan 2009 Det var da så lidt. Synes bare det er sjovt at sidde og rode rundt i alt deres volapyk.
    Fandt også en polsk toller-kennel som har hunde der er i familie med min Marquis.

Husk når du importerer at hvalpen skal have et pas og du skal søge importtilladelse. Skal gøres en måned inden indførsel hos Fødevarestyrelsen.

Kommer du til skue på Fyn 1 feb? For er da lidt nysgerrig hvad det ender med.

• #44   3. jan 2009 Ja jeg er godt inden i reglerne, har kigget på hund i udlandet før og kender folk som har taget hjem.
    Nej det gør jeg ikke, men jeg kommer på udstilling i frederica d.14februar, kommer du ikke der?
    Der har jeg min nye dreng Saxo med, og jeg udstiller ham selv denne gang:-D

• #45   3. jan 2009 Hvad heder tæve på polsk?
    Er det her ikke en pols tilsalg side lige som dba eller sådan noget?
    (link fjernet)

• #46   3. jan 2009 Jo det er da meningen jeg skal til Fredericia. Skal bare lige have bestemt mig for hvem jeg skal tage med.

Skriver kun det med pas osv, fordi Sweetie er "smuglervare". JEg anede intet om det før jeg var hjemme med hende.
    Med Frida skulle det bare gå hurtigt med tilladelsen. Fra jeg så det første billede af hende og ti jeg kørte derop, gik der ca 9 dage. Så det blev klaret på et par timer mandag formiddag. Hip hurra for at kunne snakke godt for sig.

• #47   3. jan 2009 Psy = hanhund'
    Suki = tæve

• #48   3. jan 2009 Jo jeg ser det også som værende = dba og lign.

• #49   3. jan 2009 Lotte, hvordan har du kunnet få det igennem?
    Det er da ikke bare lige til.
    Tror det er dig jeg skal have til at snakke for mig:-D

Tak så er det lidt nemmere at finde det rigtig køn:-)

• #50   3. jan 2009 Jeg fandt ud af der var et kontor her i Odense, så der kørte jeg bare hen og græd snot. Men ja jeg skulle være stædig.

Tvivlede jo på at DKK havde accepteret det manglede ved hund nr 2 inden for ½ år.

• #51   3. jan 2009 Lotte, jeg det kan godt tænkes det ville være et problem, nå jeg får bare dig til at græde snot for mig:-D
    Hvad er det DKK skal have med? Skal de se passet eller?

• #52   3. jan 2009 Det burde stå her alt sammen, men linket virker ikke i øjeblikket. Du ryger bare tilbage til forsiden.
    http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Importregler.pdf

Du skal indsende den udenlandske stambog, pas, importtilladelse og så den blanket som linket er til. Derudover er der særregel for tyske hunde om godkendelse af stambogen i VdH. (Mener det er fordi klubberne selv står for registrering)

Når den er registreret får du det hele tilbage igen.

Hvis jeg skal græde snot for dig bliver det ikke i Odense, for der kender de mig jo nu.
    DKK var nu meget nemme, men det var så også fra Sverige. Tror virkelig ikke den var gået med Polen eller lign lande

• #53   3. jan 2009 Lotte, du må gerne gøre det i en anden by det gør ikke noget, jeg kan også tage med dig:-D

Nå jeg vidste slet ikke alt det skulle med jeg kender en som har fået hund fra tyskland hun sendte bare VDH tavlen ind og det var vidst alt ja og så betalte og så fik hun et DKK nummer på den.
    Så troede ikke der skulle sendes mere ind.

Nå jeg må lige se om linket virker senere.

• #54   3. jan 2009 http://www.kleinhunde.eu/6.html
    Jeg har kigget på den sorte tæve de har, men der er jo heller ikke længe til den skal være inde for ikke at skulle have rabis.
    Tror du det kan lade sig gøre, der er til d.21.

• #55   3. jan 2009 JA mon dog ikke. Bare husk at gøre meget opmærksom på at du ikke har haft mulighed for at søge før nu. Og så giv dem godt med snot hvis de bliver besværlige.
    du skal have en erklæring fra opdrætteren om at hvalpen ikke har været i kontakt med vilde dyr som har kunnet smitte med rabies. MED underskrift Kan lige sende den danske version på mailen.

Kan ikke lige se om Tyskland hører under de lande hvor de må indføres fra uden rabiesattest.

• #56   3. jan 2009 Lotte, det må du meget gerne gøre.
    Jeg sider og venter på at høre noget, jeg har sat en til at kontakte dem for jeg kan heller ikke tysk, så det er ikke så nemt.
    Jeg mener hvis de er under 3måneder at de så gerne må, det er jeg 90% sikker på jeg har læst.
    Skal de have den erklæring med det samme man søger?

• #57   3. jan 2009 Nærmeste fødevarestyrelse
    (link fjernet)

Regler for importtilladelsen (som er gratis)
    (link fjernet)

Og jo fra ´Tyskland kan den indføres uden rabies så længe den er under 3 måneder

• #58   3. jan 2009 http://www.dansk-kennel-klub.dk/923/147
    Efter hvad jeg kan se der skal der bare en eksport tavle sendes ind og så en erkæring på at man har overholdt reglerne.

Godt der er andre der ved mere om det end mig:-)
    Det er rart at kunne få hjælp, du er en skat Lotte:-D

• #59   3. jan 2009 Når du har de øvrige oplysninger på hvalpen, så send det over til dem med besked om at erklæringen kommer senere. Evt på fax hvis ikke de kan scanne den. Det skal jo være med personlig underskrift.

Sådan ville jeg i hvertfald gøre det. Og så gøre det meget tydeligt for opdrætteren hvor vigtigt det er med den erklæring.

Jeg kan desværre ikke finde den danske udgave jeg burde have liggende på mailen. Men prøver lige om jeg kan oversætte til tysk fra hjemmesiden.

• #60   3. jan 2009 Okay, jeg må lige se om jeg ikke kan få kontakt til dem imorgen, for syntes den ser rigtig skøn ud.
    Men ellers finder jeg nok en anden hvalp.

• #61   3. jan 2009 Ellers må du ringe ned til dem.

De fleste kan også godt engelsk. Du kan jo bare sikre dig ved at have en klar som kan tysk og ved lidt om hunde.

Eller send SMS hvis du har et mobilnr. Det gjorde jeg ti lHolland da min mail gik ned.

• #62   3. jan 2009 Jammen, det er så også et problem ja jeg er sprog spasser og det er kun dansk der fungere ok for mig:-)
    Men jeg kender en som kender en som har meget forstand på hunde og kan en masse tysk så satser på at få hende til at ringe der ned:-)

• #63   3. jan 2009 "Hundens FCI-originalstambog indsendes til DKK sammen med ansøgningen om overførsel. "

Det er godt nok skrevet meget forenklet. For ansøgningen er både blanket, pas og pga alderen importtilladelse. Men det kan du se når linket vil virke igen. Ellers så ring til DKK og få dem til at sende papirerne. Du SKAL jo bruge dem uanset hvilken hvalp du bestemmer dig for.

• #64   3. jan 2009 Okay, så brude de formulere sig bedre.
    Men okay, det er jo også godt nok.

Ja jeg skal bruge dem lige meget hvad jeg vælger.
    Håber snart Linket virker igen.

Kommentér på:
Udstationering af tæve??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce