2.224 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 42 Svar

Shæfer tæve fjernet fra udstationering Shæfer tæve fjernet fra udstationering

En Shæfer tæve fra en anerkendt kennel er blevet udstationet til en dame der bor i mit nærområde... Der var dog nogle der var vakse ved havelågen og fandt udaf, at tæven var lukket inde i et bur i op til 11 tiimer uden mad og drikkelse i denne varme!! De brød ind i huset og befriede tæven fra dens lidelser og ringede til politiet.. Politiet afleverede dog hunden tilbage til ejeren, som samtidig beskyldte dem for, at have stjålet andre ting i huset.. Dem der reddede hunden i første omgang lod det dog ikke ligge.. Og kontaktede kennel ejeren til hunden, hun var dog lige så emsig som den samme hun havde udstationeret hunden til, men det endte med hun fik den med sig.. Efter et langt forløb med hunden som kastebold... En grimmer en for kennelens ry og omdømme..
Men hunden havde nok ikke overlevet sin dehydreing ret længe.. Så godt gået af denne dame og hendes veninde/r der gjorde noget for denne hund.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Shæfer tæve fjernet fra udstationering
  • #1   11. jul 2010 super godt gjort! Forfærdeligt nogen kan behandle et dyr sådan!

• #2   11. jul 2010 YES!!!!

Jeg læste det godt på forskellige blogge......... SUPER gået:-)

Desværre er tæven tilbage i sin ejers varetægt igen:-( Den ejer som negligerede henvendelser om at tæven var lukket inde uden mad og vand!!!

• #3   11. jul 2010 Jeg går ud fra, at når du skriver sådan som du gør, så har du andre kilder end blot den dame, der brød ind i huset?

Jeg tænker, at den såkaldte emsige kennelejers vinkel naturligvis er medtaget.....ELLER???

• #4   11. jul 2010 Ej man! Sådanne personer skulle jo ikke have lov til at have et dyr! den tæve skal bare væk fra dem, og hen til personer der tager sig godt af den!

• #5   11. jul 2010 CH ??

• #6   11. jul 2010 Jeg har også læst bloggen.
    Og jeg kender til kennelen og kender til kennelejeren.

Derfor stiller jeg mig meget undrende overfor det handlingsforløb, som der skrives på bloggen og tilskriver faktisk ordene om kennelejerne noget ganske andet end emsighed og ligegyldighed overfor den udstationerede tæve.

Jeg synes det er modbydeligt grimt, når en sag udelukkende belyses fra EN side. Og det tør jeg godt konstatere, at den er gjort her.

• #7   11. jul 2010 Hvilken blog har i læst det på??

• #9   11. jul 2010 Ligegyldigt hvad så er det sku da for dårligt, at hunden skal behandles sådan eller??

• #10   11. jul 2010 Som de har beskrevet, så har de kontaktet opdrætteren, men blev ikke hørt af vedkommende før Schæferhundeklubben og DKK kom indover.

Jeg synes man bør tage højde for, at en sådan anklage fremført over en telefon for ganske givet oprørte mennesker, selvfølgelig meget hurtig kan få en kennelejer alvorligt i forsvarsposition.
    Det giver sig selv - men giver i mine øjne ikke anledning til at udhænge en kennel og en kennelejer, der ikke før har været forbundet med noget som helst i denne retning.

Det er GODT at der føres tilsyn - og det tror jeg bestemt heller ikke kennelejeren begræder.
    Men jeg vil æde min gamle hat på, at hun ville have sat pris på en lidt mindre sensationslysten beskrivelse af hændelsesforløbet.

(Helt ærligt - at en grå tæve i fældeperioden fremstår grå, det kan vel ikke forarge nogen - medmindre man VIL forarges?)

Med hensyn til bloggen - jeg vil ikke linke til den, da jeg betragter det som udhængning.

• #11   11. jul 2010 Hun var blevet kontaktet, da de fandt udaf hvem hun var...
    Hun kom også derud da DKK og en fra shæferhunde klubben stod derude..

• #12   11. jul 2010 Naturligvis gjorde hun det....

Og havde man trukket vejret inden man svinede nogen på internettet, så var der nok ikke så meget at sige om kennelejerens ansvarlighed...

Men det ER bestemt en god historie...

• #13   11. jul 2010 CH, jeg er ganske enig. Jeg kender kennelejer som kollega og indenfor gårdhunde, som vedkommende også har i sin kennel. Jeg har været der flere gange, og jeg kan med garanti sige at vidste vedkommende det, så var der taget hånd om det.

Den tråd der blev oprettet i går, og som jeg ikke vil linke til, er desværre udhængning af en sådan karakter, at jeg ikke fatter at den ikke er slettet.

En gang dømt (uden beviser) det er svært at rette op på. Så jeg tager skarpt afstand fra det.

Selvfølgelig skal en hund ikke vanrøgtes, men fordi der tilsyneladende blev gået selvtægt, så er hunden tilbage til ejer igen. En anden gang, så bør det gribes an på den rigtige måde, for med selvtægt når man ingen vegne. Det er trods alt hundens ve og vel der skal tilgodeses.

• #14   11. jul 2010 Heldigvis er det jo sådan, at hendes opdræt er forholdsvis smalt, og det er hunde, der ihvertfald for schæferens vedkommende købes af mennesker, der kigger meget mere pragmatisk på tingene. Personligt tror jeg ikke konsekvenserne bliver så store for lige DENNE opdrætter, men jeg kan ikke lade være med at opponere mod faconen alligevel.

Det er grimt, der bliver pisket en stemning op, og der bredes rygter om mennesker, så måske mest af alt er blevet misforstået i kampens hede.
    Det bryder jeg mig ikke om.

Denne person har alt for meget at miste til at jeg tror på, at hun vil lade den slags ske med sin gode vilje.
    Og det selvom jeg faktisk ikke er stor fan af hende på det personlige plan ;o)

• #15   11. jul 2010 Det er jo selvtægt!
    Og det er mindst ligeså ulovligt som at behandle en hund forkert.

• #16   11. jul 2010 Jeg har slet ikke hørt om sagen før jeg læser denne tråd..
    Men een ting undrer mig..

Hvorfor er hunden tilbage hos ejer, hvis denne udsatte hunden for vanrøgt?

• #17   11. jul 2010 Nico: Uhadada.. du ville måske heller ikke fjerne en hund fra en glohed bil hvor ejeren var pist verswunden.. Da det er ulovligt.. ?
    Det var ikke ejeren der havde hunden, hunden var udstationeret.

• #18   11. jul 2010 Det er så ikke ulovligt at bryde ind i en bil hvis man ser en hund derinde smiley

Okay my bad mht. ejer jeg misforstod smiley

• #19   11. jul 2010 Her var det så en dehydreret tæve i 33 grader varme i et bur den ikke kunne stå oprejst i.

• #20   11. jul 2010 Hvis buret er det jeg så billed af, så vil jeg da mene at hunden vil kunne stå op inde i det - det er ikke anderledes end de bure som folk har i deres biler.

• #21   11. jul 2010 Jooooooooo.... Det kunne man vel, men jeg ved ikke om du har prøvet, at ringe til politiet for nylig.. De har ligesom andet at lave end, at lukke dehydrede hunde udaf sommerhuse... smiley

• #22   11. jul 2010 Platugler: Kan jeg ikke udtale mig om.. Bruger ikke bure..

• #23   11. jul 2010 Det er også meget sikrere at have hundene løse i bilen smiley

• #24   11. jul 2010 De havde ikke tid til det da min kollega skulle ind og handle i fredags. En hund sidder i en bil uden åbne vinduer, midt i solen, ingen vand i lidt over en time. Hun ringer til politiet og får den melding at de ser på det når de har tid. Min kollega fortalte at hun gik ind i butikken og fik dem til at kalde over anlægget, og først en halv time efter det, kommer ejeren ud og politiet havde stadig ikke været der. 1½ time i en bagende bil, øv stakkels hund

• #25   11. jul 2010 men det udtaler du jo netop om, længere oppe i tråden, så det må du jo vide noget om??

• #27   11. jul 2010 Jeg stiller stadig spørgsmåltegn ved hvorfor kennel ejer ikke henter tæven hjem ?

• #28   11. jul 2010 Janni: man kan jo ikke bare hente en udstationeringshund hjem - det er kun hvis værten ikke opfylder kontrakten. Hvis hunden bliver misrygtet, så er det politiet der skal fjerne hunden.

• #29   11. jul 2010 Kan man ikke som kennelejer hente en udstationeret hund hjem, når hunden vanrøgtes og det er et klart aftalebrud ?

Det troede jeg altså, sådan burde det da være.

• #30   11. jul 2010 janni: nej, der står intet i kontrakten om vanrøgt - desuden skal det jo kunne bevises. Så nej, man kan ikke bare hente hunden hjem. Vanrygt er en sag for politiet og ikke for private personer

• #31   11. jul 2010 Jeg skulle nu heller ikke frasige mig, at kunne finde på at lukke en hund ud, hvis den tydeligvis var ved at kvabbe...

på lige fod med , at jeg ville knalde en rude i en bil, for at få en hund ud, der var ved at få hedeslag....

• #32   11. jul 2010 Platugler: Ja hunden sad i et bur hvor den ikke ku rejse sig, men jeg kan ikke udtale mig om målene da jeg ikke bruger bure til mine hunde.
    Martine: Vi har gitter i bilen, vi har ikke pladsen til, at have 2 store bure i vores biler til vores hunde.
    janni: Hunden er hjemme v. kennnelen nu..

• #33   11. jul 2010 Okay så ville jeg da aldrig turde udstationere en hund smiley

• #35   11. jul 2010 At man lukker en hund ud, man ser mistrives - naturligvis, det er da fint nok. (Hvis man altså er i stand til at se, om den gør det - jævnfør historien om tæven, der var grå inden børstning og sort efter). Men at svine en opdrætter til fordi vedkommende ikke står ret ved kommando.... DET synes jeg er svinsk.

Og så skal man da bestemt også overveje, om man gavner sin egen sag (og dermed hundens) ved at udøve selvtægt og derfor også ødelægge beviserne.

• #36   11. jul 2010 janni: så kan du heller aldrig sælge en hund eller hvalp - det er jo det samme der er gældende der

• #37   11. jul 2010 Vores hundebur kan der i øvrigt heller ikke være en oprejst schæfer i.
    Den kan kun ligge ned, og det er det, vi vil have den gør, når den er i bilen.

Det finder jeg forsvarligt.

• #38   11. jul 2010 Der vil jeg sige det samme som T-Hysted, det ville jeg altså heller ikke være bleg for.

• #39   11. jul 2010 Platugler : Det havde jeg ikke lige tænkt på , men altså jeg ville heller ikke egner mig til at avle, jeg ville beholde alle hvalpene selv :o)

• #40   11. jul 2010 janni: hvor skal du så købe din hund?? altså hvis ingen tør opdrætte?

• #41   11. jul 2010 Det tør folk vel os ?
    At JEG ikke ville egne mig til det / have hjerte til det er jo noget andet, jeg synes den dag i dag at der er så mange grumme ting og folk der lover guld og grønne skove, hvordan kan man vide hvem der er gode ordentlige hundejere og hvem der ikke er ?

Og ja JEG ville ikke turde udstationere en hund hvis hunden kunne komme i klemme mellem mig og udstations familie ved evt vanrøgt og at man som ejer ikke må hente sin hund hjem.

• #42   11. jul 2010 janni: det er sørme også vi opdrætters store bekymring, ingen tvivl om det. Men vælger vi ikke at opdrætte, så er der jo kun avler tilbage, som er totalt ligeglad med hvor hunden ender.

• #43   11. jul 2010 Forstår godt det er opdrætternes store bekymring, men ja du har ret, der er kun de useriøse tilbage så, og det ville jo være synd.

Men jeg tror os at folk er mere seriøse købere når det er tavle hunde, eller er det bare noget jeg bilder mig ind ? Altså selvfølgelig er der brodne kar i alle ting, men jeg synes at største delen af omplacerings hunde/internat hunde og hunde der bliver aflivet lidt uden grund af tavleløse hunde ?

Det er IKKE for at starte en debat, har bare tit tænkt over det.

• #44   11. jul 2010 janni: du har hlet ret ... desværre er det ikke nok, at hunden har tavle og har kostet en stor sum penge - der er stadig tåber, der kan finde på at aflive hunden, når det ikke rigtig passer ind i tingene mere. Netop derfor er der også skrevet kontrakt på ALLE mine hvalpe - bla må de ikke vidresælges eller aflives, uden min accept og jeg har tilbagekøbsret. Mit opdræt skal ikke være kasteboldt i den blå avis

• #45   11. jul 2010 Det er sku sørgeligt at det skal være sådan smiley

Men det er en god ting med kontrakt på alle hvalpe, det må give en form for sikkerhed og tryghed for opdrætteren og måske skræmme de useriøse væk.

Kommentér på:
Shæfer tæve fjernet fra udstationering

Annonce