{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

Hundehandler. {{forumTopicSubject}}

En hundehandler blev stoppet i dag ved grænsen. Det er jo dejligt at de stopper en bare engang imellerm. Der var 12 hvalpe af racen fransk bulldog og mops. Alle under 8 uger. Hundene skal i karentæne, og da de ungarske mænd ikke vil betale de 70000kr det koster bliver alle hvalpene aflivet. Det var nok også det bedste,de har sikkert været igennem en masse inden de nåde den danske grænse
Det der så forager mig er FANDME at de idioter der er skyld i 12 hvalpes død får en bøde på 2000kr det er fandme til grin. For den er nok hverken første eller sidste gang de gør det.
www.tvsyd.dk kan i se indslaget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundehandler.
  • #2   7. jan 2009 Lige p.t. er der masser af franske hvalpe - se Bulldogklubbens hvalpeliste. Så manglende udbud kan ikke være årsag til, at nogle køber franske af hundehandlerne.
    Hvis man ikke har pengene til at betale det, en DKK hvalp koster, må man efter min mening jo spare op til man har det. Det betyder måske, at man ikke kan købe én lige nu og her. Det der spares på en "billig" hvalp kommer man næsten med sikkerhed til at lægge hos dyrlægen.
    Jeg vil aldrig låne låne penge til køb af hvalp,- venter til jeg har råd til det.
    Og ja,- hundehandlere straffes alt for mildt,- derfor er det måske hellerikke så let at stoppe...


  • #3   7. jan 2009 debbie w.
    tænkte på om prisen virkelig er så slem... hvis man tager det som en forretning så har man en hanhund og en hund hund de spiser begge to for 6000kr om året (det gør nynne) det vil sige 12.000de
    skal forsikres 1500 pr stk det vil sige 15.000
    de kal begge vaktineres hvert år + andre dyrlæge regniger la os sige 1000kr om året pr stk er 17.000 tæven skal helst være 3 inden den får sit første kuld det r altså 17.000x3 plus det det kostede at købe hende og han hunden.. så er der ekstra foder mens hun er gravid og mens hun ammer der er en smule foder til hvalpene der er vaktination ormekur loppeur til hvalpene.. og så er de udgifter til at udstille hundene så de kan blive avlgodkendt.. der skal også dækkes udgifter til evt kejsersnit... og hvis den får kejsersnit må den kun få hvalpe 2 gange..
    tror faktisk ikke der er det store overskud når det kmmer til stykket og det er nok også en af grundene til at dyrene er så dyre...
    ret mig bare hvis jeg tager fejl det er bare noget jeg har gået og tænkt på.........;,??
    også er udbuddet normalt ikke så stort.. vi fik atvide da vi sku have nynne at der let kunne gå 2 år...


  • #4   7. jan 2009 hej nej har ikke købt med hensyn på at avle... kunne være rigtig sjovt med hvalpe men tror den engelske er for komplikeret til at jeg ville turde.-.. det er ikke risikoen værd at miste nynne på hvis det sku gå galt...
    synes da også det er mange penge og det er derfor jeg har tænkt så meget på hvorfor de er så dyre og det er der jeg er kommet frem til mit regnestykke som formentlig slet ikke passer men der er mange udgifter det er det jeg er kommet fremtil.. troede bare at hos dkk måtte hundene kun få 2 kejsersnit samt at der skal gå et vist stykke tid mellem hver kuld?
    jamen er grunden så ikke bare at alle racer er steget for golden retriver som mine svigerforældre snart skal have en lille ny af er da også steget til det dobbelte indenfor en årrække...


  • #5   8. jan 2009 Først vil jeg lige sige at jeg jo selv har købt ved en hundehandeler engang og der var prisen kun 3000kr mindre end ved opdrætter. Så det havde ikke noget med pris at gøre jeg ville bare have en. " og de stod desværrer at skulle af med deres"
    Så længe der er køber er der hundehandler og så længe der er hundehandler er der køber. Det samme med så længe der er stjæler er der hæler og omvent..


  • #6   8. jan 2009 lis L:vores bulldog nynne har desværre ikke dkk stamtavle men noget andet kan ikke lige huske hvad den hedder men prøver lige at finde hendes papire.. hun er oppe fra nordjylland, mors..

  • #7   8. jan 2009 Der bor der også en hundehandler oppe.

  • #8   8. jan 2009 det er muligt men tror ikke det er der nynne er købt.. vil ikke betegne dem for hundehandlere da hundene ikke manglede noget.. de boede bestemt ikke pænt men det er jo forskelligt hvordan vi priotere og de prioterede at holde meget fri og være sammen med deres dyr og deres børn..

  • #9   8. jan 2009 Nej det siger jeg heller ikke.

  • #11   8. jan 2009 Henrik< Jeg syntes det er lidt sjovt dit regnestykke og er posetivt ment, men i det store og hele har du ret.

  • #12   8. jan 2009 Nu opretter jeg lige en ny tråd om hundehandel bare for at det ikke kommer nogen misforståelser her.

  • #13   8. jan 2009 jeg syntes da det er yderst sjældent at man hører om 4 k- snit

  • #14   9. jan 2009 mette o.. jamen jeg har bare tænkt på det for det lyder da som mange penge for en hund men når det kommer til stykket så er det vist mere for sjov at man skal have et opdræt end for pengenes skyld...
    (har måtte retfærdig gøre mange gange for min/vores famillier at vi har købt en så dyr hund...)
    ann H: det ku godt lyde som same sted.. vi var heller ikke inde og se hvor hundene gik men kender en der har en kennel og når vi går derind flipper alle hundene helt ud da de vil ud og snakke.. har det helt dårligt med at gå med hende derind hvis de ikke skal lukkes ud kan slet ikke klare at se det.. men vi mødte flere af hundene derude og de så alle godt ud vi var deroppe 4 gange inden vi fik hende med hjem..de fik godt foder, vitamin tilskud, havde en fast dyrelæge tilknyttet, og de var til at snakke med i forhold til de opdrættere vi mødte på en udstilling.. var kun 1 der gad snakke med os for at fortælle at hun aldrig ville sælge til os for vi boede i lejlighed (vi bor på en nedlagt landejndom) men fordi vi havde læst at de ikke måtte gå på trapper spurgte vi til det og så var hun overbevist om at vi boede i lejlighed..


  • #15   9. jan 2009 Henrik ja du har åbenbart også haft en dårlig oplevelse på en udstilling. Jamen nogle opdrætter er så højrøvet at de kan skide i en postkasse. Og de er hverken mer eller mindre end os andre. og har ikke en skid at have det i

  • #16   9. jan 2009 ja var ret skuffet vi havde forældre med for at vise dem denne fantastiske race og kørte i 2 timer for at komme derop og så var der bare ingen der var interreserede i at dele ud af råd eller snakke om racen.. skrev også mails til en del opdrættere også nogle af dem i foreslår herinde men mange af dem gad ikke engang at skrive tilbage.. ved ikke om det måske var vores alder der var i vejen forstår godt at mange ikke vil sælge til unge mennesker men havde ikke gjort noget at de ige sendte en mail retur..

  • #18   9. jan 2009 det er nu også ligemeget vi er så glade for nynne og selvom hun ikke har en dkk stamtale synes jeg hun er en af de sundeste engelske bulldogs jeg har set... for ikke at sige den smukkeste... i hi hi
    hendes eneste "fejl" er at hun besemt ikke er doven:)
    ann h: jeg havde skrevet en meget lang mail ang vores arbejdstider ,erfaring med hunde hvorfor vi lge havde udset os denne race osv.. havde brugt lang tid på den.. men kan godt se hvis de får så mange, virker jo helt uoverskueligt, men så skal de jo ikke opgive deres mail adresse.. troede bare det ville være mere forstyrrende at jeg ringede ved en mail kunne de jo svare når de følte de havde tid og overskud til det..
    men ja vi har nok bare været uheldige og for uvidende heldigvis faldt det hele jo ud til vores fordel for nu vi har jo vores egen lille guld klump..


  • #20   9. jan 2009 Ann< jeg vil give dig ret, hvis der bare kommer en mail med : har i hvalpe og hvad koster de, så orker man næsten ikke at svare. men jeg svarer også altid.
    Lis og Henrik< ja jeg var 19 da købte fik Hertha, så alder har ingen betydning alle steder.


Kommentér på:
Hundehandler.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce