The Pug Pack

The Pug Pack

Medlemmer: 221
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
1.992 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Urinvejsinfektion :o( Urinvejsinfektion :o(

Ved i hvad symptomerne på det er hos en hund? Rosa begyndte i går at tisse to gange da vi var ude og gå.. Tænkte at det nok bare var fordi hun er i løbe tid, men i dag tissede hun 4 gange da vi var i skoven! Jeg tænker urinvejsinfektion... Nogle der har erfaring med det?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Urinvejsinfektion :o(
  • #1   10. jan 2009 det kunne godt tyde på det, ville få det undersøgt hos dyrlægen

se her:

(link fjernet)

• #2   10. jan 2009 hvis hun er midt i løbetid nu, er det en normal adfærd, at hun spreder sin duft mange steder. ellers tag en urinprøve med til dyrlægen.

• #3   10. jan 2009 Ja jeg tror ihvertfald lige jeg ringer derned! Det ser ikke ud til at det gør ondt på hende, og hun kan sagtens holde sig når vi er inde - ikke sådan at hun går og tisser herhjemme!

Men ehm... Hvordan får man lige sådan en fætter af en hund?
    ( Urinprøve ) :o)

• #4   10. jan 2009 Hos dyrlægen kan du købe sådan nogle speciel urinprøver, hvor der sidder sådan en lille gul skål hvor man opfanger urinen. Den er pakket ind i en steril pakning, og det er altid godt at købe et par stykker og have liggende, så du altid kan medbringe en urinprøve. Jeg har altid nogen liggende.

• #5   10. jan 2009 Okay, mange tak for svar! Hun gjorde det nemlig ikke første gang hun var i løb, men det da sikkert derfor ;o)

Hvis det var en infektion havde hun nok også tisset inden for :o)

• #6   10. jan 2009 Det kan man ikke altid bedømme, så hellere være på den sikre side. Når tæver er i løbetid, er der større risiko for at få en urinvejsinfektion.

• #7   10. jan 2009 Nej det er selvfølgelig også rigtig :o)

Må hellere ringe til dyr i morgen alligevel :o)

• #8   11. jan 2009 Gitte er det nogen man sætter på hunden? for jeg tror da ikk min hund vil tisse hvis jeg står og holder noget under hende som vi mennesker gør??

hva koster sådan nogle ca? ku da være meget godt at huske næste gang man er ved dyrlægen man ved jo aldrig om man ku få brug for det en dag..

• #9   11. jan 2009 Mopsejer

Nej det er ikke noget man sætter på hunde smiley det hedder en urinfanger og en gul opfanger der skrues fast på flasken, således at du bliver nødt til at gå efter din hund når den er allermest trængende og når den så sætter sig - stikker man lige den gule opsamler ind under og herved havner det automatisk i flasken. Når andre hunde kan dette, kan din med garanti også. Det gælder bare om at stå fast og få taget den prøve, om man så skal gå efter hunde i 15 minutter.
    Jeg tror de koster en 25 - 30 kr stykket.

• #10   11. jan 2009 øhmm hvordan skal der være noget under hende når hun jo sætter sig helt ned til jorden tror ikk min hånd kan være mellem hendes kønsdele og jorden tiihi.. må håbe jeg ik får brug for det tihi..for tror det svært at få en flaske under hende så holder hun sig da sikkert bar tihi..

• #11   11. jan 2009 Jamen det er ikke flasken som skal under hende, men den gule opsamler,
    Den er helt flad lige en slags fejebakke og kan nemt være under hunden selv om den sætter sig og hvis hunden er trængende nok tisser den færdig selvom den tisser på noget andet. Det er lidt svært at forklare, og jeg har ledt om jeg kunne finde et billed af den, men nej. Det er trods alt bedre end hvis din hund en dag får urinvejsinfektion og du ikke har den prøve med, så er dyrlægen nødsaget til at udføre en urinprøve hvor de suger direkte ud fra blæren med et kateter uden bedøvelse.

• #12   11. jan 2009 nåeee ja så kan man jo godt forstod på det at det var en hel flaske for det da umuligt på en så lille hund tihi..

så det nok ikk så svært igen tihi..

tusinde tak, så ved jeg det og vil da lige købe et sæt næste gang jeg er forbi dyrlægen

Kommentér på:
Urinvejsinfektion :o(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce