1.415 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Renlig hund tisser på blødt underlag = infektion? Renlig hund tisser på blødt underlag = infektion?

Kia valgte i dag at tisse på det eneste tæppe i huset (blødt underlag) efter at have været 100% renlig i årevis...

Der var ikke synligt blod i urinen da denne var meget tynd fordi Kia det sidste døgn har drukket meget vand ...

Hvis jeres hund har haft en urinvejsinfektion hvordan opdagede I det så (symptomer) ...

Derudover så er der til morgen frisk blod på Kias legetøj men intet at se i munden ...
En tilfældighed?

Suk .. Man får grå hår af de vovser :o)

Har selvf. fået en tid ved dyrlægen i dag men ville lige høre om jeres oplevelser med urinvejsinfektioner etc.

Og gerne hvordan man bedst tager en urinprøve fra. Er tissekommandoen og så en plastikbøtte og så et håb om at køteren står stille, den nemmeste måde eller nogen der har en helt genial måde?

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af brændeovn 3.000 kr.
  • VVS - gulvvarmestyring mm (Uponor C-56) 3.000 kr.
  • Opvasker pumper ikke vandet ud 1.000 kr.
  • Skift til vinterdæk 517 kr.
  • Vaskemaskine, køleskab mm. 1.500 kr.
  • Hjulskifte 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Renlig hund tisser på blødt underlag = infektion?
  • #1   7. okt 2011 Da min tæve havde en urinvejsinfektion var hendes urin udover blodig meget grumset.
    Jeg gik en tur og havde en lille flad skål med som var nem at holde under hende da hun satte sig for at tisse.

• #2   7. okt 2011 Da din hund har drukket meget, ville min tanke være underlivsbetændelse?
    Søg dyrlæge under alle omstændigheder

• #3   7. okt 2011 Prima: Den var helt klar og ikke ildelugtende ... Derfor jeg er i tvivl ...

Fru Pomrus: Skal til dyrlæge kl. 11.00. Hvad er symptomerne på underlivsbetændelse. Hun er steriliseret .. Har det noget at sige?

• #4   7. okt 2011 Der var slet ikke noget at se i Zenas urin de gange hun har haft blærebetændelse. Hun virkede heller ikke som om det gjorde ondt når hun satte sig. Det var mere som om hun blev overrasket over – hov nu tisser jeg – jeg må hellere sætte mig ned hvor jeg står… Jeg tog et engangskrus og klippede lidt af højden, det virkede fint. Bagefter hældte jeg det i en plastic pose smiley

• #5   7. okt 2011 Takker for rådene. Det lykkedes ikke for hverken mig eller dyrlægen at tage en prøve fra da Kia bare ikke vil tisse, heller ikke på kommando.

Må jo gøre meget ondt selv om hun ikke viser det, altså ud over at opsøge et blødt underlag.

Dyrlægen fandt at Kia havde let feber og let ømhed ved blæren så Kia har fået en injektion med antibiotika som skulle holde i 14 dage (hun kan ikke tåle tbl.) og smertestillende som injektion til 2 dage.
    Hvis ikke hun i løbet af weekenden stopper med at drikke som en sindsyg skal hun ses mandag.

Hvis hun stopper skal hun ses d. 24.

Blødningen fra munden er pga. svamp i mundvigene pga. urinvejsinfektionen er hendes i forvejen skod immunforsvar svækket så hun har udviklet svamp der.

Men over 1000 kr. Så tror jeg er oppe på 14.000 kr i år for dyrlægeregninger ...

Hurra for forsikringer

• #6   7. okt 2011 Har bedt om at få lavet et panel af blodprøver når antibiotikaen er ude af hendes krop og hun er habituel.

Infektionstal, tal der beskriver hendes immunforsvarsstyrke, levertal, nyretal etc.

Det vil komme til at koste omkring 900 kr. men tror det vil hjælpe i det lange løb at have et udgangspunkt såfremt hun med alderen udvikler noget så man kan tjekke hvorvidt blodprøverne er skæve i forhold til hvordan hun er habituelt ...

Andre der har gjort dette?

• #7   7. okt 2011 Lyder super. Rigtig god bedring med hende smiley
    Nej men vi har også blodprøver nok at sammenligne med. 2 brækkede ben, flere gange blærebetændelse, halsbetændelse, ødelagte poter, og en sterilesering gør at jeg får jule kort fra 3 forskellige dyrlæger smiley

• #8   7. okt 2011 Takker :o)

Hold da op !!
    Det er godt nok noget af en omgang I har været igennem. Pyh ha.

• #9   7. okt 2011 Jep - i know, men med en hund der tror den kan flyve fra anden sal, så er man rigtig glad for ens sygeforsikring smiley tror efterhånden at Zena har været under kniven en 6-7 gange. Der er ikke noget at sige til at hun ikke er så glad for dr. dyr smiley

• #10   7. okt 2011 Hold da op altså. Noget af en brat opvågen at hun ikke kan flyve ...

Det er godt nok mange gange under kniven. Har hun taget skade af narkosen?

Kia har været under 2 gange og næsten boet der her i år men alle de gange vi har været der og hun elsker dyrlægen :o)

• #11   7. okt 2011 Ja knoglen i benet var helt knust, og hun brækkede benet igen da de fjernede skinnen helt første gang. Det endte med at de måtte fjerne et helt stykke af knoglen, sætte en skinne på langs knoglen inde i benet og to pinde ud gennem benet og en skinne uden på benet. Vi fik også en masse problemer med betændelse der hvor skinnen sad ud af musklen, og gene i hoften fra den pind der var langs knoglen. Da vi fik hende opereret sidste gang fik vi at vide at hvis det ikke holdt denne gang var der ikke mere de kunne gøre simpelthen fordi de ikke havde mere knogle de kunne sætte skruer i. Heldigvis holdt det, og selvom vi undervejs overvejede aflivning et par gange, så er vi i dag ikke i tvivl om at vi gjorde det rigtige.
    I dag er hun er en glad og velfungerende hund smiley Men hun reagere ret voldsomt på narkose, og er rigtig bange når hun vågner op af den. Jeg har dog ikke planer om at hun skal mere under kniven. Vi ved at vi kan risikere at benet brækker igen en dag, men vi kan ikke leve i frygt for noget der måske ikke sker. Vi tager hensyn til at hun ikke skal tumle for meget, men omvendt skal hun også have lov til at være hund…

• #12   7. okt 2011 Kender det med at overveje aflivning .. Det gør såå ondt at se ens hund lide ...

Jeg går også ind for at en hund skal have lov at være hund om det så forkorter deres liv lidt ..
    Men små hensyn er helt i orden jo :o)

• #13   7. okt 2011 Ja jeg ville være sikker på at vi ikke holdte hunden i live bare for vores egen skyld end for dens…
    Hi hi var lige inde og luer lidt på din beskrivelse af dig selv, og blev derfor inspireret til lige at finde ud af hvad mit kinesiske stjernetegn er – det er så rotten! Øv hvor nedtur er det lige…?!

• #14   7. okt 2011 mht til at få taget urin prøve, hvis det bliver aktuelt igen... så gå tur med hende, eller ud i haven hvad I nu plejer, og når hun så tisser så hav en SUPPE-SKE ved hånden, den har jo lidt skaft og er nemmere at få ind under hunden idet den tisser, hav så et engnagsbæger i nærheden til at hælde over i....

• #15   7. okt 2011 Hold da op Hanne. Det lyder rigtig smart !! Det skal prøves :o)

• #16   7. okt 2011 Skal have en ny prøve med om 14 dage :o)

• #17   7. okt 2011 ha ha, ja selv på en lavbenet skotte hvalp kan det lade sig gøre på den måde.......

• #18   7. okt 2011 Super trick. Det må gives videre :o)

Kommentér på:
Renlig hund tisser på blødt underlag = infektion?

Annonce