538 visninger
|
Oprettet:
Jeres mest usædvanlige sag {{forumTopicSubject}}
Jeg kom for sjov til at tænke på, hvad det er den mest usædvanlige opgave/ adfærdsproblem, som folk har kontaktet jer for?
Ikke den sværeste eller mest håbløse, selvom jeg da også gerne vil høre om dem, men bare den mest usædvanlige.
Jeg blev kaldt ud til en klient i fredags, fordi at hunden ikke ville gå gennem stuen.
Det vinder prisen hos mig med min beskedne erfaring indtil videre.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Men jeg synes alligevel, at jeg har fået stillet en lidt usædvanlig opgave i forhold til det, jeg synes er det jeg skal i en hundeklub.
Nemlig hjælpe en hundefører til at træne en hund, der var så halefikseret, at den faktisk ikke havde noget pels på halen...
Der hvor jeg kommer fra, er det en meget usædvanlig opgave. Og hamrende svær!
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 767
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Nej, det synes jeg egentlig ikke.
Som jeg også sagde til føreren, så synes jeg jo det var en opgave for en prof i adfærd.
Det er klart, at vi trænere kunne have en vinkel specielt på træningspladsen, og den vinkel sammen med hans eget arbejde med hunden hjemme gjorde, at hunden da fik hårene tilbage på halen ;o)
Men helt godt tror jeg nu aldrig det bliver med den hund. Den gik fra at være ekstremt understimuleret til at være ekstremt overstimuleret (Det var en genbrugshund). De følte de var nødt til at stimulere den for at få dens opmærksomhed væk fra halen, hvilket resulterede i en meget stresset hund, der i den grad var forstyrret af sin omverden.
Og halenfikseringen lignede en blanding af selvstimulans og overspringshandlinger ved det mindste krav.
En kompliceret sag - men hatten af for, at han ville forsøge sig.
okt 2007
Beanmor: Hæ hæ. Det gjorde min kærestes kat også en overgang. Træls problem.
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.940
Oftest er de specielle problemer svære at arbejde med, synes jeg, pga fører. Det kræver virkelig tålmodighed og pædagogiske evner nogle gange.
dec 2007
Følger: 51 Følgere: 48 Emner: 502 Svar: 3.230
den underligste opgave: at hjælpe min veninde med at lære hende yorkie ikk at spirnge med hovedet ind i en lukket dør.. den var bange for lukkede døre..
det sværeste: at hjælpe min hund af med seperationsangst sammen med en adfærdsbehandler... hård omgang
aug 2007
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.097
Indendørs - alene hjemme - i løb, da hun stressede på trods af anden hund. Den anden hund havde lort i pelsen. De bløde klatter lå overalt....i løbsretning. SÅ bange for mænd at hun fløj over 2 m hegn og bare løøøøøb - ja det er jo nemt at regne ud, men svært at behandle.
Hunden fik fred.
okt 2007
Eller ville.
jeg er i hvertfald glad for de pædagogtimer jeg har fået på skolen, selvom jeg har meget at lære endnu på den konto
Jeres mest usædvanlige sag
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside