{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.937 visninger | Oprettet:

Boerboel,Boxer eller rottweiler ejere? {{forumTopicSubject}}

Eller nogen der har kendskab til disse racer...

Min søster og kæreste overvejer at anskaffe sig en af disse racer. De har en søn på 3år, bor i stort hus med stor have i skønne grønne omgivelser. De har ikke haft hund før selv, men min søster (og jeg) er vokset op med hund hjemmefra.

Er der nogle der vil være behjælplige med at fortælle om disse racer, godt og skidt, for og imod så jeg evt. kan hjælpe dem med at komme tættere på at træffe det rigtige valg af hund til sommer?
Håber jeg meget smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Boerboel,Boxer eller rottweiler ejere?
  • #1   14. jan 2009 De har selvfølgelig læst en masse på nettet osv. men det er altid rart at høre fra folk som evt. er ejere af en sådan race, og om de evt. vil anbefale den som førstegangs hund, hvad de kræver osv.

• #2   14. jan 2009 CHINE: Super! Tak for det, hvad er det hun ved/kan? smiley

• #3   14. jan 2009 min fyr og hans storebror har hver deres renracet rottweiler. storebroren har lige fået en bette søn som er lidt over et år nu. hunden har aldrig rigtig været van til små børn men han er ligeglad men og sønen kravler rundt på ham. min fyr´s hund elsker børn med der er svært at sige hvordan hunden vil blive når den bliver ældre. men hvis min fyr og mig skal have hund sammen vil vi begge gerne have en rottweiler da vi synes meget godt om denne race. smiley men man skal vælge med omtanke hvis man vælger rottweileren da hannerne især kan være meget dominerende men igen alt efter hvordan hunden er.

• #4   14. jan 2009 CHINE: Perfekt!!! Det lyder bare rigtig rigtig godt smiley

• #5   14. jan 2009 Okay, vil du fortælle mig hvorfor ikke?

• #6   14. jan 2009 CHINE: Ja tak, har set din invitation smiley

Tror ikke lige det er den rette hund for dem så, med en bette mand på 3år osv. Har skrevet til Jonna M, glæder mig meget og håber at høre fra hende smiley

• #7   14. jan 2009 Ha ha ha, det vil jeg sige videre smiley

• #8   15. jan 2009 Sådan skal det være smiley Hvad sker der lige for dine profil billeder? hehe smiley

• #9   15. jan 2009 Ahh pjat, sådan en høj hellig onsdag aften? smiley
    Nej nu er sku pludselig blevet torsdag..
    Føj da som tiden flyver når man sidder her smiley

• #11   15. jan 2009 Det er nemlig det det er smiley
    Nu vil jeg sige godnat og tak forhjælpen....

HÅBER DER ER MANGE BOELBOER, BOXER OG ROTTWEILER EJERE DER VIL SKRIVE OG FORTÆLLE MIG OM DERES HUNDE OG RACEN smiley

• #12   15. jan 2009 Søren:
    Ups! Det lyder trist, synd i skulle af med sådan en dejlig hund.

Krævede den mere opdragelse og motion end andre store hunde gør? Var den voldsom ved børnene?

• #13   15. jan 2009 Vi har en boxer - Asta - og det er min families første hund smiley Hun har været nem at opdrage og har en dejlig personlighed - hun elsker alle mennesker, både voksne og børn smiley

Det gode ved bokseren er deres personlighed - jeg har aldrig mødt en aggresiv bokser - de er som et stort legebarn hele livet smiley Dyrlægen sagde til os at boxere var børn fra de blev født til de dør xD De er også lærenemme og elsker at lege smiley De er kort pelset så de kræver meget sjælendt noget pelspleje

Minuserne er at de godt kan virke voldsomme pga. deres glæde - og så snorker og prutter de meget smiley

Asta har aldrig haft noget imod børn - min mindste søster var 4 da vi fik hende, og der har aldrig været problemer smiley

Jeg ville uden tvivl anbefale boxeren som en god førstegangshund smiley

• #14   15. jan 2009 Kristine:
    Det var virkelig noget man kunne bruge til noget smiley
    (Ikke fordi de andre ikke er det).

Savler de meget?

• #16   15. jan 2009 Søren:
    Det er bare for tidligt at skulle skille sig af med sådan en dejlig hund efter 8år smiley
    Den lyder jo bare perfekt!
    Den med at de prutter... Mon ikke de overlever det? smiley Altså min søster og kæresten, det tror jeg de gør smiley

• #18   15. jan 2009 selvfølgelig kan man have en rotte som første gangs se mine.
    man skal bare have den fornødne viden & god træning af professionel som jeg får.

mine elsker alle har aldrig bidt nogen er kun et ½år kan allerede gå unden snor kommer når man kalder osv.

Roweileren er oprindeligt en hyrde hund som blev skabt nede i en by i tyskland der hedder rotweil(byen er der stadig).
    hvor de blev brugt til at ligge ude på markerne om natten til at passe på deres får,kvæg osv.

de skal ha en bestemt hånd ja...
    de er og vil altid blive det vi gør dem til!'

hvis de er agrasive eller på anden måde til fare er der kun EN MAN KAM TAKKE = MENNESKET!

• #20   15. jan 2009 Lene H:

Mange tak for det...
    Jeg ikke klar over om de bor i nærheden af en boxer klub, men det kunne de jo undersøge.
    Tak for de gode råd, jeg vil gerne kontakte dig hvis de (min søster & kæresten) har spørgsmål ang. boxer smiley

• #21   15. jan 2009 De bor i Østjylland smiley

• #22   15. jan 2009 Morten:

Ja jeg har også hørt mange negative ting om rottweiler, har talt med min søster om det folk har skrevet til mig osv. Tror de sys det er for stor en "mundfuld" med en rottweiler...
    Men tak for dit gode svar smiley

• #23   15. jan 2009 Min søster og hendes kæreste har nu beslutet at valget står mellem en Boerboel eller en boxer.

VIL MEGET GERNE HØRE FRA BOERBOEL EJERE, DER VIL FORTÆLLE OM DERES DEJLIGE RACER smiley

• #24   15. jan 2009 Hej....
    Vi har en Boxer "Bertha". Det er en dejlig familie hund den er altid glad både for børn og ander hunde..Så en Boxer ville være et godt vald som førstegangs køb...... Hilsen Bertha og Anette...
    Håber at de finder en godt og dejlig hund...

• #25   15. jan 2009 Jeg synes ikke boxeren savler meget - Asta gør det kun hvis der er meget lækre godbidder smiley

Ligeledes har det aldrig været et problem at lade Asta være alene hjemme - det handler jo bare om træning og opdragelse smiley

Jeg så der var en der anbefalede at få en hvalp efter Gaio - det bakker jeg helt klart op om - han er kendt for at avle smukke og godt temperameret hunde smiley Asta er også efter ham smiley

• #26   15. jan 2009 Janni: boxer må IKKE have underbid - ej heller saksebid - de SKAL have underbid

Jeg bil ikke anbefale en boerboel, som førstegangs hund.

Boxer kender jeg rigtig godt, da jeg opdrætter dem og hvis man finder den rigtig opdrætter, og den rigtig hvalp i samråd med opdrætter, så er det en super førstegangs hund og børnehund - vel at mærke hvis man passer til boxerens specielle temperament ;O)

• #27   15. jan 2009 platugler: Hvorfor vil du ikke anbefale en Boerboel som førstegangs hund?

• #28   17. jan 2009 Ronni: det er en race som kræver en meget god indsigt og jeg har desværre mødt et par eksemplar, hvor de er blevet solgt til uerfarende hjem og hvor det er gået helt galt.

• #29   18. jan 2009 Tusind tak for hjælpen Ronni & Lena (søster) og alle jer andre!!

Vi har nu fundet ud af hvilken race der passer bedst til vores familie og i går havde vi den dejligeste Boerboel med hjem - Rathmann´s Anan.
    Vi er ikke i tvivl om at vi har truffet det rigtige valg ang. race.
    Det rolige sind lyser ud af ham og han er alllerede blevet gode
    venner med vores 3 årige søn som krammer og kysser ham.

Tak for jeres meninger og gode råd smiley
    og et ekstra kram til dig søs og Ronni smiley

• #30   19. jan 2009 Jeg vil lige komme med et indslag.

Kan varmt anbefale en Rottweiler.

rottweilere er en god race, Jeg har selv haft rottweiler indtil for 3 år siden, med den rigtige opdragelse er det den rette familiehund.. smiley

Alle hunde kan blive familiehunde, også for begyndere, hvis bare man ikke fejl-indlærer dem smiley

Kan anbefale dig/ din familie at læse denne artikel: http://da.wikipedia.org/wiki/Rottweiler

Kommentér på:
Boerboel,Boxer eller rottweiler ejere?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce