Australian Shepherd gruppe

Australian Shepherd gruppe

Medlemmer: 57
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
1.417 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Shampoo og lign. Shampoo og lign.

Jeg er så småt ved at løbe tør for shampoo, så jeg skal til at lede efter noget andet og tænkte at dette måtte være stedet at spørge :o) Det jeg har nu, Ring 5 et-eller-andet er det vist, er sådan set udmærket til Chivas' pels, den er rimelig taknemmelig og nem at have med at gøre, men Cody og Gaia er en lidt anden sag...

Cody har en del 'bølger' i pelsen og nr han har været i bad med den shampoo jeg har nu, bliver det totalt ustyrlige, jeg kan børste og fønne i et væk, men fem minutter efter ligner han en puddle hen over ryggen, hans pels bliver simplethen alt for let og flyvsk af den shampoo og det sjove er at selv om pelsen 'danser rundt' hen over ryggen på ham, så falder den total sammen på bagdelen, så selv om jeg klipper bredt hen over stumphalen, så falder pelsen helt sammen så man næsten ikke kan se bagdelen (det lyse) hvilket jo får ham til at se alt for smal ud bagfra :o( Så jeg har brug for en shampoo (og evt. andre vidunder middler ;o) ) der ligsom giver lidt mere 'tyngde' til hans pels, så den ikke bliver så flyvsk og er lidt nemmere at 'sætte'.

Hvad Gaia angår er hendes pels egentlig også rimelig nem at have med at gøre, men hun har bare ikke så meget af den.. Hun har en begrænset mængde underuld men tilgengæld har hun nogle temmelig lange, ligsom lidt stride dækhår, så der har jeg brug for noget der kan 'blødgøre' de stride hår lidt uden at de bliver for flyvske og samtidig noget der gerne kan hjælpe med at give lidt mere fylde :o)

Håber der er nogen der har nogle gode shampoo/pelspleje råd oppe i ærmet :o)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Shampoo og lign.
  • #1   8. feb 2009 Jeg ved ikke om du allerede har prøvet den, men jeg bruger KW's minkolieshampoo til Reiki 8anden race godt nok, men pelstypen er jo den samme).
    Jeg har prøvet andre shampoo'er men oplever osse at pelsen så bliver underlig flyvsk, og han får nogen spøjse bølger på det meste af bagkroppen.
    Men efter at have skiftet til denne shampoo fungerer det rigtig godt. Pelsen føles helt anderledes efter bad, og efter en gang føn er den osse helt regerlig.

• #2   8. feb 2009 Tak Michelle, jeg vil prøve at se på det, det er nemlig rigtig træls med de ustyrlige 'krøller' :o)

Flere råd modtages også gerne :o)

• #3   8. feb 2009 Har også tænkt mig at prøve den shampoo fra KW næste gang. Ellers er jeg virkelig glad for min blower, den får styr på hvivler og bølger. Synes også Aslans pels er blevet noget blødere efter jeg er begyndt at bruge blower, og så synes jeg sku han bliver så pæn.. (-;

En lille sidegevindst er også at vi ikke har sand og hundehår liggende i hjørnerne mere (-;

• #4   8. feb 2009 Mette det er godt med dig og din blower ;o)) Jeg er sikker på de er fantastiske, men med to gange arbeldsløshed i huset lige pt. er der godt nok ikke luft på budgette til at bruge flere tusind på den slags lige nu.. :o(
    Meeen, det kommer vel en dag *GG* Men lige nu må jeg nøjes med shampoo og lign. vidundermiddler :o)

• #5   8. feb 2009

Anne - Hvordan gør du når du skal lægge toplinjen ned på cody?

Først og fremmest kan jeg helt klart anbefale Plush Puppy og Chris Christensen.
    Til begge røde hunde bruger jeg Chris Christensen volume shampoo og black and black hvilket er super effektivt til at give fylde og god farve.
    Til cody skal du bruge noget helt specielt til hans bagdel som skal puttes i stykke for stykke, mens han bliver blowet. Jeg kan desværre ikke huske navnet, men synes du skal spørge Bitta, hun har nemlig helt tjek på det med at lægge en krøllet bagdel ned.

Vil som udgangspunkt sige at en god vask (min 2 gange på en snavset hund) og at man bruger både blower og føntørrer er næsten et must for at lægge grundlaget til en pels på en aussie der skal udstilles eller blot være lækker.

• #6   8. feb 2009 Bliver altså nødt til at erklære mig enig med Mette, en blower er fuldstændigt uunværlig hvis man skal lave en aussie pels, ville ikke ane hvordan jeg skulle gøre det uden.
    Jo jeg kan huske dengang jeg stod med to hårtørrere og var ved at gå ud af mit gode skind over hvor lang tid det tog og hvor dårligt resultatet blev.
    Ved godt de er dyre, men prøv at høre ad hos www.kellys.dk jeg tror hun har nogle ok priser på blowere, hun har ihvertfald tilbud på dem en gang i mellem eller hør evt. om hun har nogle brugte udgaver liggende..

• #7   8. feb 2009 Jep ved det godt.. men den er altså fantatisk, mit liv er blevet bedre og lykkeligere!! .. (-: 1100,- special price for you my friend... (-: ha ha

Aslan har ikke krøller men har noglet meget lidt klædelige hvivler på skulderne.. ha ha

• #8   8. feb 2009 Host host mine blowere er ligeså gode som Kellys (tror vi bruger samme leverandør), men en del billigere (-:

• #9   8. feb 2009 Naja -
    Jamen det er sjovt nok, for selve bagdelen, lige over halen fik jeg faktisk lagt ned og det er jo ellers det mest beværlige sted på alle hundene... Men hen over hele ryggen der danser pelsen rundt :o(

Når han har været i bad bliver han først lige børstet igennem med en almindelig børste (stål med gummidutter) og så ellers fønnet og børstet med Mason Pearson børste med hårende henover rygggen til han er tør, så lægger jeg hårdt opvredene, lune 'supersuger' klude henover ryggen på mens jeg ordner resten af pelsen og slutter så af med at rede ham henover ryggen med kam til aller sidst. Men med den shampoo jeg har nu hjælper det altså lige lidt -eller også gør jeg det bare total forkert...?

Jeg har faktisk haft noget Chris Christensen på et tidspunkt, sådan en start pakke med 'Clean start' men der skulle jo 4 forskellige ting i pelsen i løbet af et bad, det syntes jeg måske er lidt meget - jeg tænker at der er vel grænser for hvad pelsen har godt af?? Men så vidt jeg husker blev resultatet vist udmærket :o)
    Jeg har i hvert fald noget Ice on Ice spray fra Chris Christensen, det er super til Chivas' pels, når jeg lige syntes hans trænger til et lille pift, men ikke nødvendigvis behøver at komme i bad -selvfølgelig bare til hverdag, når han skal udstilles kommer han naturligvis i bad, men dér slutter jeg så også lige af med Ice on Ice :o)

• #10   8. feb 2009 He he Mette, jeg skal nok komme når jeg vinder i lotto :o))

• #11   8. feb 2009 Mette- jeg fik min til 800, kan du slå det? smiley

Anne - lige en sidste ting, det er FORBUDT at børste i pelsen, jo mere man børster jo værre bliver problemet med krøllerne og jo mere flyvsk bliver pelsen. Det eneste jeg reder ud, er når jeg tager en bredtandet kam og forsigtigt reder hver en centimeter af pelsen ud, specielt i bukserne.
    Du skal derimod bruge et fugtigt håndklæde og lægge over lænden og så tørre med hårtørreren..

• #12   8. feb 2009 Tillykke med de to små forresten... uh hun laver altså lækre hvalpe hende Shelly.. har du set Stiders hvalpe?

Når jeg får den næste sending hjem kan jeg sende dig en til låns hvis det er? Så kan du jo se om du i det hele taget synes om at bruge en??

• #13   8. feb 2009 Mette -
    Jo tak, de ser ud til at være faldet ret heldigt ud :o) Og jo, jeg har set Striders hvalpe, man bliver jo helt skruk :o))

Ihh, det må du da MEGET gerne, det var da et super tilbud!! :o)

• #14   8. feb 2009 Naja -
    Skal jeg tørre oven på håndklædet, eller hvad?? - Ja, nu spørg jeg nok dum, men jeg kan altså ikke lige se det for mig :o)

• #15   8. feb 2009 Ja, du lægger håndklædet på lænden og så tørrer du oven på håndklædet i korte intervaller af gangen.

• #16   8. feb 2009 Naja - så er det helt sikkert ikke samme kvalitet som mine.. (-; ha ha

Nå ikke mere reklame herfra.. (-;

• #17   8. feb 2009 Anne. Jeg får nye hjem om en måneds tid, skal nok huske dig. (-:

• #18   8. feb 2009 Mette -
    Det vil være super! :o)

• #19   8. feb 2009 Mette - det er præcis den samme, har lige tjekket din hjemmeside.. Men lad os bare lade den være, jeg fik også en særligt god pris på den da hun havde tilbud...

• #20   8. feb 2009 Ha ha det var også for sjov.. Ja jeg er ret sikker på at det er den samme..

• #21   8. feb 2009 Ja det er det smiley Vi kan ihvertfald blive enig om at en blower er helt uundværlig til en aussie pels og til at holde huset nogenlunde pelsfrit smiley Så det er da et super tilbud du kan give Anne, er sikker på at hun bliver hooket så snart der kommer sådan en inden for dørene smiley

• #22   8. feb 2009 Shhh Naja ikke fortælle at man bliver afhængig af dem når man først har haft en... (-:

• #23   8. feb 2009 Hihi, så skal jeg vist ikke fortælle at jeg netop har anskaffet mig nr. 2, så har man lidt forskelligt at vælge mellem i styrke smiley
    Men afhængig - uden tvivl smiley

• #24   8. feb 2009 He he, det er jeg da slet ikke i tvivl om :o) Men jeg vover pelsen -eller måske snare pengepungen *GG* Og siger helt sikkert ja tak til at prøve og få en til låns! :o)

• #25   8. feb 2009 Har 2 forskellige slags. Den ene er på stativ på hjul, og er med trinløs justering af luft, ? Den kan du få over med det samme? Den anden har 3 trin, og den er lidt kraftigere synes jeg, men den er midlertidig udsolgt? Du bestemmer selv? Det skal kun koste dig portoen (-;
    Begge er med kold og varm luft.

• #26   8. feb 2009 Ihh men dog alle de ting man pludselig skal tage stilling til ;o))
    Jamen jeg må da prøve den bedste, så må I experter fortælle hvilken der er bedst, det ved jeg jo ikke *GG*

• #27   8. feb 2009 Jeg foretrækker den lille der ikke er på stativ, da den er meget handy, har god blæsestyrke og er super nem og let at håndtere. Men det er nok meget en smagssag, har kun prøvet den på stativ få gange og synes den er uhandy..

• #28   8. feb 2009 Den store model giver dig jo en "ekstra arm" da der er et fast rør med til den. Men jeg bruger også den lille mest, da den er bedst til at puste maven og benene tørre når vi har været på stranden.

• #29   8. feb 2009 Ja, jeg ville nok falde over sådan noget stativhalløj :o) Så mon ikke jeg må have lidt tålmodighed og så vente og prøve den anden :o))

• #30   8. feb 2009 Jo det tror jeg er fornuftigt nok... så må du altså lige sende mig før og efter billeder at de dejlige hunde.. Er ret sikker på at Cody´s krøller bliver rettet flot ud! (-;

• #31   8. feb 2009 Det skal jeg nok :o) Når jeg altså lige husker og få købt nogle batterier til kameraet - og selvfølgelig noget godt shampoo :o))

• #32   9. feb 2009 Hej med jer allesammen

Synes lige jeg vil præsentere mig. (mest for jydernes skyld hehe)

Mit navn er Christina, jeg har 2 dejlige aussier. (2004 søster til Aslan ;o)+2006)
    Vi hyrder, udstiller, træner Rally mm.
    Har taget Basis og adfærds kursus i DKK og er i gang med eksamineret hundemassør uddannelse, den bedste beslutning jeg nogen sinde har truffet! Jeg er vild med det.

Jeg har job i fotobranchen, men der ud over har jeg også firma ( www.kellys.dk ), hvor jeg sælger tilbehør/udstyr til hunde. Blowere, løbebånd, hundebadekar, allergivenlige ben mm.

Synes lige jeg vil bidrage med lidt oplysning omkring blowerne.
    De er på 2400W, og er kraftigere end den engelske model: Mutneys
    De kan ses live på Fredericia udstillingen (også selv om de købes hos Aslans mor *SSSSSS*). Begge modeller er med.

Glæder mig til årets første udstilling!!!

Krams til Alle - 2 og 4benede

• #33   9. feb 2009 Kan kun på det varmeste anbefale Christinas blowere - har en og elsker den!

Den kan nærmest blæse en hund af bordet hvis man skruer helt op ; )

Og det er fedt med både kold og varm luft - den er perfekt!

Kommentér på:
Shampoo og lign.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce