Shampoo og lign. Shampoo og lign.
Jeg er så småt ved at løbe tør for shampoo, så jeg skal til at lede efter noget andet og tænkte at dette måtte være stedet at spørge :o) Det jeg har nu, Ring 5 et-eller-andet er det vist, er sådan set udmærket til Chivas' pels, den er rimelig taknemmelig og nem at have med at gøre, men Cody og Gaia er en lidt anden sag...
Cody har en del 'bølger' i pelsen og nr han har været i bad med den shampoo jeg har nu, bliver det totalt ustyrlige, jeg kan børste og fønne i et væk, men fem minutter efter ligner han en puddle hen over ryggen, hans pels bliver simplethen alt for let og flyvsk af den shampoo og det sjove er at selv om pelsen 'danser rundt' hen over ryggen på ham, så falder den total sammen på bagdelen, så selv om jeg klipper bredt hen over stumphalen, så falder pelsen helt sammen så man næsten ikke kan se bagdelen (det lyse) hvilket jo får ham til at se alt for smal ud bagfra :o( Så jeg har brug for en shampoo (og evt. andre vidunder middler ;o) ) der ligsom giver lidt mere 'tyngde' til hans pels, så den ikke bliver så flyvsk og er lidt nemmere at 'sætte'.
Hvad Gaia angår er hendes pels egentlig også rimelig nem at have med at gøre, men hun har bare ikke så meget af den.. Hun har en begrænset mængde underuld men tilgengæld har hun nogle temmelig lange, ligsom lidt stride dækhår, så der har jeg brug for noget der kan 'blødgøre' de stride hår lidt uden at de bliver for flyvske og samtidig noget der gerne kan hjælpe med at give lidt mere fylde :o)
Håber der er nogen der har nogle gode shampoo/pelspleje råd oppe i ærmet :o)
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.954
Jeg har prøvet andre shampoo'er men oplever osse at pelsen så bliver underlig flyvsk, og han får nogen spøjse bølger på det meste af bagkroppen.
Men efter at have skiftet til denne shampoo fungerer det rigtig godt. Pelsen føles helt anderledes efter bad, og efter en gang føn er den osse helt regerlig.
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.528
Flere råd modtages også gerne :o)
aug 2007
Følger: 29 Følgere: 21 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 99 Svar: 2.073
En lille sidegevindst er også at vi ikke har sand og hundehår liggende i hjørnerne mere (-;
jul 2007
Meeen, det kommer vel en dag *GG* Men lige nu må jeg nøjes med shampoo og lign. vidundermiddler :o)
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 1.341
Anne - Hvordan gør du når du skal lægge toplinjen ned på cody?
Først og fremmest kan jeg helt klart anbefale Plush Puppy og Chris Christensen.
Til begge røde hunde bruger jeg Chris Christensen volume shampoo og black and black hvilket er super effektivt til at give fylde og god farve.
Til cody skal du bruge noget helt specielt til hans bagdel som skal puttes i stykke for stykke, mens han bliver blowet. Jeg kan desværre ikke huske navnet, men synes du skal spørge Bitta, hun har nemlig helt tjek på det med at lægge en krøllet bagdel ned.
Vil som udgangspunkt sige at en god vask (min 2 gange på en snavset hund) og at man bruger både blower og føntørrer er næsten et must for at lægge grundlaget til en pels på en aussie der skal udstilles eller blot være lækker.
jun 2008
Jo jeg kan huske dengang jeg stod med to hårtørrere og var ved at gå ud af mit gode skind over hvor lang tid det tog og hvor dårligt resultatet blev.
Ved godt de er dyre, men prøv at høre ad hos www.kellys.dk jeg tror hun har nogle ok priser på blowere, hun har ihvertfald tilbud på dem en gang i mellem eller hør evt. om hun har nogle brugte udgaver liggende..
aug 2007
Aslan har ikke krøller men har noglet meget lidt klædelige hvivler på skulderne.. ha ha
aug 2007
jul 2007
Jamen det er sjovt nok, for selve bagdelen, lige over halen fik jeg faktisk lagt ned og det er jo ellers det mest beværlige sted på alle hundene... Men hen over hele ryggen der danser pelsen rundt :o(
Når han har været i bad bliver han først lige børstet igennem med en almindelig børste (stål med gummidutter) og så ellers fønnet og børstet med Mason Pearson børste med hårende henover rygggen til han er tør, så lægger jeg hårdt opvredene, lune 'supersuger' klude henover ryggen på mens jeg ordner resten af pelsen og slutter så af med at rede ham henover ryggen med kam til aller sidst. Men med den shampoo jeg har nu hjælper det altså lige lidt -eller også gør jeg det bare total forkert...?
Jeg har faktisk haft noget Chris Christensen på et tidspunkt, sådan en start pakke med 'Clean start' men der skulle jo 4 forskellige ting i pelsen i løbet af et bad, det syntes jeg måske er lidt meget - jeg tænker at der er vel grænser for hvad pelsen har godt af?? Men så vidt jeg husker blev resultatet vist udmærket :o)
Jeg har i hvert fald noget Ice on Ice spray fra Chris Christensen, det er super til Chivas' pels, når jeg lige syntes hans trænger til et lille pift, men ikke nødvendigvis behøver at komme i bad -selvfølgelig bare til hverdag, når han skal udstilles kommer han naturligvis i bad, men dér slutter jeg så også lige af med Ice on Ice :o)
jul 2007
jun 2008
Anne - lige en sidste ting, det er FORBUDT at børste i pelsen, jo mere man børster jo værre bliver problemet med krøllerne og jo mere flyvsk bliver pelsen. Det eneste jeg reder ud, er når jeg tager en bredtandet kam og forsigtigt reder hver en centimeter af pelsen ud, specielt i bukserne.
Du skal derimod bruge et fugtigt håndklæde og lægge over lænden og så tørre med hårtørreren..
aug 2007
Når jeg får den næste sending hjem kan jeg sende dig en til låns hvis det er? Så kan du jo se om du i det hele taget synes om at bruge en??
jul 2007
Jo tak, de ser ud til at være faldet ret heldigt ud :o) Og jo, jeg har set Striders hvalpe, man bliver jo helt skruk :o))
Ihh, det må du da MEGET gerne, det var da et super tilbud!! :o)
jul 2007
Skal jeg tørre oven på håndklædet, eller hvad?? - Ja, nu spørg jeg nok dum, men jeg kan altså ikke lige se det for mig :o)
jun 2008
aug 2007
Nå ikke mere reklame herfra.. (-;
aug 2007
jul 2007
Det vil være super! :o)
jun 2008
aug 2007
jun 2008
aug 2007
jun 2008
Men afhængig - uden tvivl
jul 2007
aug 2007
Begge er med kold og varm luft.
jul 2007
Jamen jeg må da prøve den bedste, så må I experter fortælle hvilken der er bedst, det ved jeg jo ikke *GG*
jun 2008
aug 2007
jul 2007
aug 2007
jul 2007
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Svar: 22
Synes lige jeg vil præsentere mig. (mest for jydernes skyld hehe)
Mit navn er Christina, jeg har 2 dejlige aussier. (2004 søster til Aslan ;o)+2006)
Vi hyrder, udstiller, træner Rally mm.
Har taget Basis og adfærds kursus i DKK og er i gang med eksamineret hundemassør uddannelse, den bedste beslutning jeg nogen sinde har truffet! Jeg er vild med det.
Jeg har job i fotobranchen, men der ud over har jeg også firma ( www.kellys.dk ), hvor jeg sælger tilbehør/udstyr til hunde. Blowere, løbebånd, hundebadekar, allergivenlige ben mm.
Synes lige jeg vil bidrage med lidt oplysning omkring blowerne.
De er på 2400W, og er kraftigere end den engelske model: Mutneys
De kan ses live på Fredericia udstillingen (også selv om de købes hos Aslans mor *SSSSSS*). Begge modeller er med.
Glæder mig til årets første udstilling!!!
Krams til Alle - 2 og 4benede
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.968
Den kan nærmest blæse en hund af bordet hvis man skruer helt op ; )
Og det er fedt med både kold og varm luft - den er perfekt!
Shampoo og lign.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside