1.225 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Svar
Hvilken line når i træner? Hvilken line når i træner?
Jeg ville bare lige høre hvilken line folk bruger når de træner med deres hunde?
Gerne et link til den slags line i snakker om. Jeg er nemlig på udkig efter en god line til at træne med.
På forhånd tak
Trine
0 synes godt om
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.286
1. til Baloo.........lang læder line der kan sættes i forskellige længder.
2. til Freddy en rund læderline 120 lang uden noget på.
de går begge i seler.
apr 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 45 Svar: 298
Nogen årsag til at du bruger seler frem for alm halsbånd? Jeg har aldrig bare haft halsbånd til vores gamle hund, men overvejer at anskaffe en sele til Ziggy.
apr 2006
men til indkald bruger jeg ingenting, kun en der holder hunden og så kalder jeg.
jeg synes det virker mere behageligt for hunden at have sele på end et halsbånd..........de kloge siger også det er bedst for hundens nakke at undgå halsbånd.
jeg bruger kun halsbånd når de er til agility.
apr 2006
Jeg sidder og leder efter sådan en line på nette, synes ikke lige jeg kan finde nogle.
du har ikke en side du ved hvor man kan købe sådan en line..:-)
Ang seler, så synes jeg det er meget svært hvilken str man skal have. Og den eneste butik jeg har fundet omkring mig som lige sælger seler, var ikke gode til at vejlede mig, den sidste jeg kom hjem med var for lille...
apr 2006
ang. sels har jeg taget hunden med..........har du ikke en MAXI zoo i nærheden, de har gode seler.........og der kan du tage hunden med ind.
apr 2006
Vi har kun farmland, petworld og "dyr og fritid"... Men det skader jo ikke at spørge om man lige må tage hende med ind eller om man lige må tage selen med ud og prøve på hende...
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 109
Vi havde også besvær med hende, da vi skulle finde en sele... Men de fleste dyrebutikker må man godt tage sit dyr med ind.. Så det gjorde vi.. Men dog uden held...
Vi har en sele der hedder hurtta.. super god sele..
(link fjernet)
der står også så du kan måle hvilken størrelse du skal have..
apr 2006
Tak for dit svar. Vil da lige kigge ved mypets. Synes også det er en kanon god service man får der inde så ville ikke have noget imod at handle med dem.
Men det er jo lidt svært med seler, for som hun vokser så vokser hun vel hurtig ud af den??
jun 2007
apr 2006
Nej det er nemlig det. Men har det også sådan at jeg tænker på at købe en nu som hun kan passe i noget tid og så købe en hun ville kunne passe derefter eller hvad man kan sige... Så dyre er de jo heller ikke..
jun 2007
apr 2006
Kender det alt for godt. Det gælder alle mine dyr...:-) Og nu har jeg så en halv zoo så min mor mener sku tit jeg er total tosset. Men for søren ens dyr skal jo have det godt..:-)
dec 2007
Følger: 44 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 706
Til de 'aldmindelige' gåture, en 8.m lang flexi eller en 20 m. lang sporline hvor han dejligt kan løbe..(Da Mowgli desværre ikke er så god til små hanhunde fortiden, og man er ligeså uheldig atboi en by med RIGTIG mange små arrige hunde, derfor er han i snor når han luftes)!
dec 2007
Følger: 44 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 706
Har den samme Hurtta sele (som desværre er blevet for lille) og han går også helt perfekt i den..Desværre er den ikke så god når jeg er til træning med ham..
jul 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Hunde: 5 Emner: 35 Svar: 745
Hold linen i venstre hånd og når du holder der er skal linen hænge uden at stramme. Det er praktisk hvis linen er så lang at den kan hænges over den venstre skuldre -under højre arm og kopples fast.
Til en Border Collie er det fint med ca 130 cm line, til et alm klikhalsbånd.
Til træning udgår jeg for at den skal lære sig gå på plads og derfor alm halsbånd.
Til tur er har jeg sele eller alm halsbånd.
jul 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Hunde: 5 Emner: 35 Svar: 745
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 58 Hunde: 8 Emner: 398 Svar: 2.780
Jo mindre snoren fylder jo bedre
Hvilken line når i træner?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside