Border Collie

Border Collie

Medlemmer: 217
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
En bizar politihændelse i Lubbock, Texas: To mænd blev standset af ridende betjente, da en af betjentene formentlig for sjov bemærkede, at hans hest kunne lugte narkotika. Øjeblikkeligt satte den ene mistænkte i løb.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af opvaskemaskine 450 kr.
  • Utæt afløb ved køkkenvask 1.000 kr.
  • Opsætning af håndvask på badeværelse 2.000 kr.
  • Vinduespolering for 6 vinduer 600 kr.
  • Ikea skab 680 kr.
  • Tørretumbleren tørre ikke tøjet optimalt. 560 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken line når i træner?
  • #1   21. feb 2009 jeg bruger 2 forskellige........
    1. til Baloo.........lang læder line der kan sættes i forskellige længder.
    2. til Freddy en rund læderline 120 lang uden noget på.

de går begge i seler.

• #2   21. feb 2009 Hvad når du træner indkald osv bruger du også bare dem der?

Nogen årsag til at du bruger seler frem for alm halsbånd? Jeg har aldrig bare haft halsbånd til vores gamle hund, men overvejer at anskaffe en sele til Ziggy.

• #3   21. feb 2009 til træning har jeg en 10 m lang line.......

men til indkald bruger jeg ingenting, kun en der holder hunden og så kalder jeg.

jeg synes det virker mere behageligt for hunden at have sele på end et halsbånd..........de kloge siger også det er bedst for hundens nakke at undgå halsbånd.
    jeg bruger kun halsbånd når de er til agility.

• #4   21. feb 2009 Når jeg træner indkald i haven bruger jeg heller ikke noget. Men da jeg gerne vil træne hende nede på et åbent græsareal vil jeg jo gerne have en line til det. Da hun jo ikke helt lystre endnu så hun skal ikke lige bare slippes løs, og vil nok også komme til at træne mest alene....

Jeg sidder og leder efter sådan en line på nette, synes ikke lige jeg kan finde nogle.
    du har ikke en side du ved hvor man kan købe sådan en line..:-)

Ang seler, så synes jeg det er meget svært hvilken str man skal have. Og den eneste butik jeg har fundet omkring mig som lige sælger seler, var ikke gode til at vejlede mig, den sidste jeg kom hjem med var for lille...

• #5   21. feb 2009 jeg finder lige et link til dig om line....

ang. sels har jeg taget hunden med..........har du ikke en MAXI zoo i nærheden, de har gode seler.........og der kan du tage hunden med ind.

• #6   21. feb 2009 Hmm vi har ikke lige en maxi zoo, men jeg må lige have hunden i bilen og kører derind. Og så ind og spørge om jeg må tage hende med ind og finde en sele til hende.
    Vi har kun farmland, petworld og "dyr og fritid"... Men det skader jo ikke at spørge om man lige må tage hende med ind eller om man lige må tage selen med ud og prøve på hende...

• #7   21. feb 2009 vi bruger også en læderline, som man kan gøre længere og mindre... Og vi bruge også sele.. det er en rigtig god ide.. Fantastisk opfindelse.. Bonnie går ikke særlig godt med halsbånd, der trækker hun en del.. Men hvorimod når vi kommer sele på hende, så er hun hel perfekt..
    Vi havde også besvær med hende, da vi skulle finde en sele... Men de fleste dyrebutikker må man godt tage sit dyr med ind.. Så det gjorde vi.. Men dog uden held...

Vi har en sele der hedder hurtta.. super god sele..

(link fjernet)

der står også så du kan måle hvilken størrelse du skal have..

• #8   21. feb 2009 Mette:
    Tak for dit svar. Vil da lige kigge ved mypets. Synes også det er en kanon god service man får der inde så ville ikke have noget imod at handle med dem.

Men det er jo lidt svært med seler, for som hun vokser så vokser hun vel hurtig ud af den??

• #9   21. feb 2009 ja det kan du måske have ret i.. Men mange seler kan jo godt udvide sig.. Men måske du skulle vente med at købe en sele til at hun er vokset lidt... havde ikke lige tænkt over at hun stadig er hvalp..

• #10   21. feb 2009 Mette
    Nej det er nemlig det. Men har det også sådan at jeg tænker på at købe en nu som hun kan passe i noget tid og så købe en hun ville kunne passe derefter eller hvad man kan sige... Så dyre er de jo heller ikke..

• #11   21. feb 2009 nej præcis.. men god fornøjelse... jeg kan gå helt amok inde i sådan en butik.. smiler

• #12   21. feb 2009 Mette:
    Kender det alt for godt. Det gælder alle mine dyr...:-) Og nu har jeg så en halv zoo så min mor mener sku tit jeg er total tosset. Men for søren ens dyr skal jo have det godt..:-)

• #13   21. feb 2009 Jeg bruger en lang læderline som kan indstilles til træning, den er dejlig behagelig og skærer ikke i fingrene.
    Til de 'aldmindelige' gåture, en 8.m lang flexi eller en 20 m. lang sporline hvor han dejligt kan løbe..(Da Mowgli desværre ikke er så god til små hanhunde fortiden, og man er ligeså uheldig atboi en by med RIGTIG mange små arrige hunde, derfor er han i snor når han luftes)!

• #14   21. feb 2009 Mette:
    Har den samme Hurtta sele (som desværre er blevet for lille) og han går også helt perfekt i den..Desværre er den ikke så god når jeg er til træning med ham..

• #15   21. feb 2009 Hvis det er til alm lineføring så skal det ikke være en masse onødvændig dobbelte liner som hunden risikerer at faste i.
    Hold linen i venstre hånd og når du holder der er skal linen hænge uden at stramme. Det er praktisk hvis linen er så lang at den kan hænges over den venstre skuldre -under højre arm og kopples fast.
    Til en Border Collie er det fint med ca 130 cm line, til et alm klikhalsbånd.
    Til træning udgår jeg for at den skal lære sig gå på plads og derfor alm halsbånd.
    Til tur er har jeg sele eller alm halsbånd.

• #16   21. feb 2009 hvis det er til træning på sted som du vil være tryg...så køb en flagstangline ...kan du købe på 30 meter. Den er tynd og hunden fornimmer ikke at den har snor på. Lav en masse knuder på linen som du kan træde på hvis du mærker at nu er du på vej at miste din hunde interesse. Den slæber bare løst efter din hund, og du kan selv vælge hvor lang den skal være.

• #17   22. feb 2009 *GG* lige for tiden bruger jeg en lille grøn nylon snor med karabinhage i den kan foldes sammen og være i lommen! Det samme kan kæderne, de fylder heller ikke en dyt.
    Jo mindre snoren fylder jo bedre smiley

Kommentér på:
Hvilken line når i træner?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce