{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.649 visninger | Oprettet:

Kan han lære at accepter en kat(lang) {{forumTopicSubject}}

Jeg er så heldig så jeg har fundet verdens sødeste fyr smiley er så lykkelig...
MEN han har en kat på knapt et år, som kun er indekat, han ved ikke at man skal være forsigtigt med en hund og dens tænder..
Tyson jagter normalt katte fordi de løber, og jeg tør ikke ta hajm med op til ham af frygt for han æder hans kat.
Men hvis vi en dag skal flytte sammen hvad så?, så skal en af os måske vælge og skal af med vores kæle dyr..piv piv

Kan man lære en hund at acceptere en kat, er bange for at Snyd(katten) kommer for tæt på Tyson også vender røven til ham, også haps så knækker han ryggen på missen, ville hade mig selv rigtigt meget hvis det skete..
Har haft ham med derop 1 gang, og snyd kom lidt for tæt på tyson syntes jeg, uden at vise respekt for et større dyr..
Nogen som har en ide til hvordan man kan gøre det, lære dem at være i samme rum... ville ønske snyd gad give ham en på næsen, eller nej jeg ved det ikke..
Tyson vejer 40 kg ca og er en mega bulderbasse, så bare han pote kunne knækken den mis:-(
Håber nogen kan hjælpe mig med noget forhåentligt smarte ting man kan gøre...smiler
Knus maria


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan han lære at accepter en kat(lang)
  • #1   21. feb 2009 Min hund og min kat kan IKKE sammen. Katten udløser hyrdeinstinktet ved at løbe. Når katten går er der ingen problemer men det har katten ikke fattet endnu selv om de har boet sammen i næsten 1½ år.

    Dog har hunden aldrig bidt katten. For i samme sekund som katten stopper og vender sig om og hvæser af hunden står hunden glad og logrer og venter på at legen skal fortsætte.

    Jeg forsøger at undgå disse scenarier og går imellem i samme øjeblik jagten begynder hvis jeg når det så det er ikke så tit det bliver nødvendigt for katten at hvæse af hunden ...

    Hunden og katten er ALTID adskilt når jeg ikke er hjemme. De kan vælge at være sammen på kattens præmisser (de er adskilt af en børnelåge)men jeg holder altid øje med dem og sørger altid for at der er en lukket låge/dør imellem den når jeg ikke er hjemme ...

    Kia kunne selvf. hoppe over lågen men ved at det er forbudt uden tilladelse og lågen er nok til at undertrykke instinktet i det øjeblik det tændes så hun ikke fortsætter jagten over denne ...

    Ved ikke hvad du kan gøre. Jeg arbejder stadig på at lære Kia at katten er no go men det hyrdeinstinkt der kan jeg bare ikke undertryke endnu ...

    Min kat hvæser men siger ikke ordentlig fra. Havde hun gjort det som lille tror jeg ikke vi havde samme problem ...

    Lige nu ligger hunden og sover i køkkenet (bag lågen ... Hunden må ikke være i stuen) og katten ligger i en lænestol i stuen, den bevæger sig som regel ikke ud i køkkenet når hunden er inde ...

    Men deres forhold er også lidt ambivalent for hvis hunden kommer til skade er katten der med det samme med en hjælpende pote og hvis katten har brug for hjælp (er lukket inde i et skab/bag en dør eller andet så fortæller Kia mig det og går selv ind i sit bur og ligger sig så jeg kan løfte katten ind i stuen forbi Kia uden at hun kommer for tæt på katten så katten ikke har noget at være nervøs for ... I samme øjeblik katten sættes på gulvet og begynder at løbe skynder Kia sig ud af buret og bjæffer af katten ... Aner ikke helt hvad de to har gang i ...


  • #2   21. feb 2009 jeg har 2 amstaff's, hvor den store har medvirket som fødselshjælper til 11killinger.
    jeg havde Gucci, fandt så en kæreste som havde en døv kastereret hankat, som ikke kunne med hunde, vi flyttede sammen efter lidt tid og hund og kat lærte hurtigt at indfinde sig med hinanden.
    de var ikke perlevenner, men kunne fungerer sammen.
    kæresten "faldt" over et par hunkatte, som selvfølgelig endte med at blive gravide og få 11killinger, efter at været på tur.
    Gucci var med til alle killingernes fødsler og fungeredesom fødselshjælper, og hvis missemødrene ikke ville slikke killingerne ordentligt rene osv, overtog Gucci jobbet.
    så jeg vil mene at det godt kan lade sig gøre at få dem til at fungerer indbyrdes, det er ikke sikkert at de blir supervenner, men accept af hinanden


  • #3   22. feb 2009 Hvad med en mundkurv, ville det være syndt?? for det jeg frygter mest er at han er hurtiger end katten, og får han først fat, tror jeg det siger knæk på katten...

    Indtil videre har det ikke været noget problem for kæresten kommer bare hos mig, men Tyson og mig er IGEN nødtil at flytte hjem til mine de gamle, pga noget personligt, og der gider jeg ikke lige hygge med kæresten..hehe


  • #4   22. feb 2009 Lær gerne din hund de mest basale signaler, som du kan få brug for her: ja-nej, sit, dæk, dygtig, fri.

    Lav en række opstillede sessioner med Tyson og katten inden de hilser rigtig på hinanden.

    Hold hunden i snor, når du er hos katten. Det er sikkerhedslinjen for at der ikke sker katten noget og for at Tyson ikke for succes med sin jagtadfærd.

    Sid hos Tyson, der KIGGER på katten. Ros ham og giv ham godbidder SÅ LÆNGE HAN UDVISER HELT ROLIG ADFÆRD. Klikkertræning er glimrende i denne forbindelse.
    Hver gang Tyson udviser det mindske udfald, rastløs adfærd, piveri eller lign. mod katten, stopper du ham (få ham evt. lidt længere væk fra katten). Træn nogle af de almindelige øvelser med ham (så han ikke får en godbid umiddelbart efter et udfald mod katten), og fortsæt som før.

    Fortsæt træningen til katten kan gå tæt forbi Tyson (der stadig ser på den og forholder sig til den), uden at han reagerer det mindste.

    Start forfra uden snor på til I ender på samme afslappede niveau.

    Lad aldrig hund og kat være alene sammen uden opsyn det første maneget lange stykke tid. Uheld kan ske.

    Vedligehold træningen: synet af kat + rolig adfærd = behageligt



Kommentér på:
Kan han lære at accepter en kat(lang)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce