18. aug 2008 Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 7 Emner: 47 Svar: 509
Victor på springtur fra hundeskov Victor på springtur fra hundeskov
I dag var jeg for første gang på tur i Grund hundeskov, sikke en dejlig skov. Jeg mødtes med Tove og hendes to dejlige gravhunde kl. 10.30 som aftalt.
Vi gik et par runder i skoven og nød det dejlige sted. Pludselig siger Tove, der er en af mine hunde forsvundet, vi kalder og efter en del tid og frem og tilbage langs hegnet finder vi ud af at den er på den anden side af hegnet. Vi gå lidt langs med hegnet og får hindes hund ind igen, men så har Victor set fidusen og pludselig er han på den forkerte side og jeg kan godt sige jer, det er frustrerende at være på hver sin side af hegnet uden at kunne få fat i sin hund.
Til al held er det den dag jeg har besluttet at afprøve min nye GPS så jeg ved hele tiden i hvilken retning han er, jeg går i retning af ham og finder ham, men hvad siger Victor, " hej mor nå er du der, ja men så kan jeg jo godt tage en tur mere" og så stak han af igen og jeg kunne se at han hurtigt var 5-600 m borte, så jeg opgav og vi tog en kop kaffe, Han kom ikke nærmere, så vi måtté af sted efter ham. Heldigvis havde jeg GPS´en så vi kunne gå den direkte retnig efter ham, efter ca. 10 - 15 min. havde vi kontakt og han besluttede sig for at han nu godt ville lade sig fange. Det positive ved hele historien er, at jeg fik afprøvet min nye hunde GPS.
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.244
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 7 Emner: 47 Svar: 509
GPSèn virker på den måde, at hunden har et halsbånd på med en sender, på samme måde som man kan se det i dyreudsendelser hvor zoologer kan følge vilde dyr, jeg har så en modtager der ligne r en workie, hvor jeg kan se hvor hunden opholder sig, den bruge især til jagt og drevtræning. Man kan lægge kort ind i den over de større danske skove, men så langt er jeg endnu ikke nået. Hvis man har kort ser man samtlige skovstier der hvor man er, samt hundens posision. Man kan bag efter lægge det hele ind på computeren når man kommer hjem og se hvordan hunden har gået rundt i sit drev.
Den hedder Garmin astro nordic. Jeg har købt den i Sverige.
aug 2008
aug 2008
aug 2008
nov 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 77
Oliver er bedre til det.
Jeg har også tilbragt lang tid i naturen, bare med at vente på det passer damen at komme hen til mig.
Heldgvis kan jeg grine af det , når vi kommer hjem.
Men man er da bange for de bliver væk eller kørt over. Sådan gps er da godt hvis hunden er med på jagt og forsvinder.
aug 2008
http://www.jakto.se/
aug 2008
Du skal være opmærksom på at halsbånd delen er for stor og tung til en dværggravhund.
aug 2008
(link fjernet)
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 7 Emner: 344 Svar: 2.085
Vi kigger netop på pejl eller andet til Dina.
hvad ville i vælge? en gps model eller radiopejl?
hvad er fordele og ulemper?
dina er en standart gravhund.
aug 2008
Prøv at undersøge de to link jeg har sat ind, der er stor prisforskel, så det er jo også noget at forholde dig til, der er mange flere muligheder i GPSén. Jeg tror ikke der er så mange der har en.
aug 2008
Victor på springtur fra hundeskov
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside