{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad må de få og ikke få
  • #2   19. mar 2009 takker.. så tror jeg at jeg skal have købt noget..

• #3   19. mar 2009 Den side virker ikke meget professionelt i hvertfald.
    Og det passer ikke det de skriver, hunden må gerne fåå chokolade, det er bare begrænset hvor meget den må påå .

Chokolade
    Det er ikke selve chokoladen, der er farlig for hunde, men theobromine, der er en bestanddel af chokoladen.
    Theobromine giver forskellige reaktioner hos forskellige hunde. Hunde med helbredsproblemer, især epilepsi, er mere påvirkelige af theobromine, end sunde hunde.
    Theobromine kan fremprovokere anfald hos hunde med epilepsi, eller anlæg herfor.
    Ydermere kan theobromine give uregelmæssig hjerterytme, specielt hvis hunden bliver ophidset. Dette kan så medføre en blodprop i hjertet, som hunden kan dø af.
    Theobromine kan også irritere mave-tarmkanalen. Der kan komme blødninger, og i nogle tilfælde kan hunden dø i løbet af få dage.
    Theobromine er tilstede i forskellig slags chokolade:
    Mælkechokolade: 44-66mg/oz(28,35g)
    Mørk chokolade: 450mg/28,35g
    koge/bitter og pulverchokolade varierer fra 150-600mg/28,35g
    Hvor meget chokolade, en hund kan overleve, afhænger til dels af dens vægt og andre ukendte omstændigheder. Der er ikke meldt om dødsfald hos hunde, der har indtaget mindre end 200mg theobromine/kg hund
    Hundens størrelse har stor betydning i denne sammenhæng. Jo mindre den er, jo mere påvirkelig er den over en bestemt dosis, end en større hund er. Derfor er de toksiske doser angivet som mg/Kg.
    Theobromine er 14 - 20 timer om at blive udskilt af kroppen. Udskilles gennem leveren.
    Skulle hunden have forgrebet sig på en stor mængde chokolade, bør man inden to timer prøve at få den til at kaste op. Er den synligt påvirket eller bevidsthedssløret, skal den straks til dyrlæge.
    Er der ingen alvorlige symptomer, kan man give hunden aktivt trækul eller brændt toast. Dette vil danne en kemisk forbindelse, så theobrominen elimineres og udskilles med afføringen.

• #4   19. mar 2009 Men som jeg har skrevet i en anden gruppe der havde det samme indlæg, der er forskelle på hunde, som der er på mennesker.

• #5   19. mar 2009 Hunde må IKKE få chokolade. Giftstoffer ophobes i nyrer og lever samt der er en masse andre gener forbundet med chokolade. Hvorfor tage chancen?

Hunden må gerne få tun, torskerogn etc. :o)

• #6   19. mar 2009 Kradsebørsten, har du læst det jeg har sendt, den er professorer, der har skrevet det, der forsker i hunde.

• #7   19. mar 2009 Camilla: Dyrehospitalerne fraråder at man giver sin hund chokolade. Hvorfor give den gift?

Hvorfor ikke give hunden et godt ben i stedet eller et stykke frugt. Hvorfor give den chokolade? Kan slet slet ikke se formålet ...

• #8   19. mar 2009 Siger ikke at man skal give den det, giver heller ikke bella det, men er ikke ved at dø hvis jeg taber et lille stykke chokolade som hun så spiser. for ved der ikke sker noget med hende.
    Og det her er folk der forsker i hunde, der har skrevet det. Og de ved nok hvad de siger.
    MEN ! der er så selvfølgelig forskel på hunde, så det er ikke alle der kan tåle det. Så siger slet ikke at man Skal give sin hund chokolade.
    Giver hende det ikke bare, men taber jeg det sker der jo ingenting.
    Giver tit bella frugt, men hun får også et stykke slik i ny og næ -

Kommentér på:
hvad må de få og ikke få

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce