{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
747 visninger | Oprettet:

videresalg af hund??? {{forumTopicSubject}}

Jeg solgte sidste år en lille papillon. Jeg skrev kontrakt på ham, hvori jeg blandt andet skrev at hunden ikke måtte sælges videre eller aflives uden min viden og accept.
Jeg har nu fundet ud af at den er blevet solgt videre. Har dog ikke snakket med hende jeg solgte hunden til endnu, men ved af andre veje at den er solgt.
Jeg har aldrig været ude for det før, og spørger derfor om hvad jeg skal/kan gøre ved det...?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  videresalg af hund???
  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.097
    #1   27. mar 2009 Jeg tror ik der er noget at gøre - desværre...

Hvis du i kontrakten havde skrevet, at det vil koste x antal kr i bod, ikke at overholde det punkt med vidersalg, så var der måske en chance. Dem du solgte til, de havde nok tænkt sig om en ekstra gang, før de bare vidersolgte hunden, hvis det betød at du kunne hale dem i retten, og at de skulle betale feks. 10.000 til dig.
    De nye ejere har købt hunden i god tro, så der er heller ik noget at gøre

• #2   28. mar 2009 Jeg ved ikke om reglerne for det gælder det samme som for heste, men det skulle være underligt, hvis de ikke gjorde.

Har du skrevet i kontrakten, at de ikke måtte sælge hunden videre uden skriftlig accept fra dig eller, at de var de eneste der måtte eje den, og ville de ikke have den mere, så skulle den returneres til dig?

Hvis du ikke har gjort en af de ting - eller skrevet som Anne siger, at der skal være en bøde ved videresalg - så tror jeg desværre ikke, at en advokat ville røre sagen med en ildtang smiley

Har du derimod skrevet noget med pris, eller en af de andre ting - så er det noget helt andet. Du har en ret sikker sag, som - hvis du virkelig er sikker på, at du gider, at bruge så lang tid og penge på det - du godt kan vinde. Men advokat osv. koster, men du kunne jo evt. kontakte den nye ejer, fortælle dem om situationen.. Og så tage den derfra. Det kan være, at du kan overtale dem til at sælge dig hunden, hvis de engang vil af med den igen.

Kommentér på:
videresalg af hund???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce