{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
644 visninger | Oprettet:

Forsvunden hunde ?? Hvor bliver de af. {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Min mand og jeg mistede i feb. 2005 vores to dejlige hunde og har trods intensiv eftersøgning aldrig fundet dem igen. Ej heller har vi fået vished om hvad der kan være hændt dem.
Desværre oplever vi fortsat at flere store hunde forsvinder på mystsik vis uden at deres ejer får vished.
I vores egen forsøg på at finde vores hunde er er vi gjort opmærksom på mulige skræmmende årsager til især store hundes forsvinden.:


1.)Der er personer, som bevist stjæler hunde, med henblik på videresalg for at tjene penge.

2.)Fra jæger oplyses det at de er bekendt med at nogle jæger skyder løsgående hunde som løber rundt på deres jagtterritorium, hvorefter de graver dem ned.

3.)Hunde bliver kørt ned, og føreren af bilen køre vider uden at stoppe for evt. at undersøge dyret eller tage kontakt til evt. hundeejer (navneskilt), Falck eller politiet.

4.)Store hunde bliver stjålet og brugt som trænings-objekter til kamphunde.

5.)Hunde bliver stjålet, og først leveret tilbage når hunde-ejeren udlover en tilstrækkelig stor dusør for at få hunden tilbage.

6.)Hunde kan finde på, at jager rådyr for at stille deres sult imangel på mad– men ifølge oplysninger fra schweisserhundefører – sker der oftest det, at rådyr under en sådan flugt fra en hund vender om og løber frontalt ind i hunde, så hunden i langt de fleste tilfælde således ender med at brækker nakken og dør.

7.)Hunde bliver stjålet og taget med over grænsen.

Har nogen af jer derude kendskab til andre mulige årsager - så skriv dem her, så vi kan hjælpe hinanden


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsvunden hunde ?? Hvor bliver de af.
  • #1   19. nov 2005 Jeg har ikke kendskab til andre mulige årsager, men har dog hørt flg.:

    Har hørt flere historier om hunde der forsvinder udenfor en bestemt Føtex her i Århus hvor jeg bor... De fleste hunde er jo søde og følger gerne med fremmede mennesker! Så pas på jeres hunde! :o(


  • #2   19. nov 2005 Årh jeg har så tit tænkt på jer - det er frygteligt!

    Jeg ved ikke hvad der kan være sket - folk beholder vel ikke bare to store fremmede hunde???

    Har i udlovet dusør på dem?

    Jeg håber så meget i finder dem og jeg føler virkelig med jer!

    En ting er at miste en hund - men at miste to og så samtidigt ikke vide om de stadig er i live, det er frygteligt!!



  • #3   19. nov 2005 Har jer også i mine tanker.

    Vi troede også, da Mille var hvalp, at hun var løbet væk, og i de 4 timer der gik, før vi fandt hende, har jeg aldrig været så forvirret, nervøs og mangle flere ord der ikke kan beskrives.

    Jeg føler virkelig med jer!

    Sikke nogle skrækkelige ting der kan ske. Jeg skal i hvert fald passe godt på min Mille nu. At nogle kan finde på at gøre nogle af de ting du skriver. Føj!


  • #4   19. nov 2005 tragisk!!! Kan du sove om natten!! -håber de klarer den og vender tilbage igen.

  • #5   20. nov 2005 Hej til jer alle.

    Det er dejligt at høre fra jer. Vi har ingen tro på at vi får vores hunde tilbage i live - men vi har fortsat et håb om at vi kan finde ud af hvad der er sket dem.
    De havde trods alt begge halsbånd med navn og tl. nr. og var henholdsvis øretatovert og chippet. - ´Så nogen må da for pokker side inde med en viden.

    Vores fornemmeste opgaver lige nu er, at gøre andre opmærksom på, hvad der i værste fald kan ske med vores hunde her i landet - så vi på den måde kan medvirke til, at det forhåbentligt ikke sker for jer andre.

    Hilsen fra os begge.


Kommentér på:
Forsvunden hunde ?? Hvor bliver de af.

Annonce