{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
736 visninger | Oprettet:

luksus fælden. {{forumTopicSubject}}

jeg sidder og ser afsnittet fra tidliger på ugen, med et par som har 50.500 kr udbetalt hver eneste måned.. Det er edder dælme mange penge, de har et forbrug på over 63.000 kr om måneden.. De har så også et hus og en lejlighed til salg, men jeg er dybt rystet over man kan formøble SÅ mange penge væk, hver eneste måned.. Hvis vi havde så mange penge, ville vi måske købe ny bil, men vi ville da stadig have i hvert fald 25.000 kr til os selv hver måned.. Hvad med jer andre, ville det kunne lykkedes for jer at bruge alle de penge?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  luksus fælden.
  • #1   28. mar 2009 Jo flere penge man har mellem hænderne, jo flere bruger man jo ofte også..

• #2   28. mar 2009 Jeg tror jeg virkelig sku anstrenge mig... jeg sidder osse hver gang og er rystet over, hvordan voksne mennesker bare bruger løs uden at ane hvor meget de bruger og til hvad... Måske kommer det af at jeg som alenemor til 2 altid har skullet vende hver 25-øre for at få det til at hænge sammen... de tider er heldigvis forbi nu :o)

• #3   28. mar 2009 ja det er rigtig nok.. Vi bor et dejligt sted, som vi kan købe, vi er dog begge to uden uddannelse, min kæreste er dog igang, og jeg skal igang efter sommer.. Vi ville ikke flytte herfra med mindre det er til en gård på landet, og den ville vi næsten kunne købe kontant pga vi købte vores andel super billigt.. Så lige meget hvordan vi vender og drejer det, ja så forstår jeg overhoved ikke hvordan man kan bruge så mange penge hver måned.. Jo hvis man bor midt i kbh eller anden storby hvor ejendoms skatter osv er hovedrystende høje.. Men okay, det er også fordi jeg ikke har planer om at flytte i villa måske..

• #4   28. mar 2009 jeg syntes vi skylder mange penge væk og har lånt helt vildt, hehe og vi skylder måske syv hundrede tudsen væk.. I vores hus vel og mærke..

• #5   28. mar 2009 ja programmet er først rigtig igang nu, så man har kun set at de snakker med dem, og ikke hvad de må gøre endnu.

• #6   28. mar 2009 hold op hvor virker hun kold

• #7   28. mar 2009 ja, det kan jeg høre nu.. Ej det er jo helt godnat.. Hmm for de overhoved styr på noget som helst?

• #8   28. mar 2009 jeg ser det også :). jeg synes også det er fuldstændig
    vanvittigt! det var da bedre at spare nogle penge sammen
    til fx ferie . Hun er skræklig hende damen, hun kan virkelig
    ikke se hvor galt det er. jeg forstår heller ikke hvorfor de ikke
    sælger den lejlighed, de har jo et stort hus, som er dyrt nok
    i forevejen.

• #9   28. mar 2009 Nynne H-

Ikke låne penge før man er 25 år, det ville jeg så ha´ været ked af da jeg købte min første bolig, da jeg var 19 år

• #10   28. mar 2009 nynne, se der er vi dybt uenige om unge kun klatter deres penge væk når de låner dem.. Jeg var selv 21 da min kæreste og mig lånte penge til vores andels hus og forbedringer.. Vi skyldes ikke penge andre steder en banken, og kan bestemt ikke se at unge ikke kan finde ud af at passe på.. Man kan jo se ganske tydeligt i det her program her at der er ældre mennesker som bestemt heller ikke kan finde ud af at passe på deres penge.. Det kommer ganske enkelt ud på alm økonomisk sans, og på ikke at leve over evne..

• #11   28. mar 2009 vi sidder hårdt i det nu, det er dog fordi min kæreste er under uddannelse, og måske skal søge fleks job i stedet.. Men det er alt sammen noget vi viste da vi købte huset og vi kan se det kun er for en periode,

• #12   28. mar 2009 Mama-

Giver dig ret, synes nu nok det er flest ældre man har set.
    Mange er også kommet i problemer efter boligmarked slog bremserne i

• #13   28. mar 2009 Nu har jeg ikke set det, men kan nogle fortælle mig hvilke jobs de havde?? Den må da ha været fine jobs med den indtægt?

• #14   28. mar 2009 Jeg så kun det allersidste, hvor alle deres ´millioner´ blev smækket på bordet og en pæn sjat blev lagt i en opsparingspulje...HVAD er problemet ?
    For mig at se, svømmer de i penge og jeg blev dybt forarget over, at de fremtidigt i 2 år både får grønt og kød leveret gratis til døren...HALLOO...vi har fattige mennesker I DK. og mange grupper med kroniske sygdomme, som ikke har råd til den rette medicin eller ordentligt mad på bordet !
    Ja undskyld, men jeg er gal...håber noget i programmet gør dette til skamme ? ? smiley

• #15   28. mar 2009 Jeg så det så i tirsdags, og hold da op de var da bare ikke for kvikke, med den indtægt de har burde det snildt kunne løbe rundt selv om de har to huslejer i øjeblikket.. Syntes også at det er dybt uansvarligt at klatte en arv på 600.000 væk på "indretning" (Så fedt var deres hus squ heller ikke..) når man har så meget gæld man kunne have bragt ned med de penge i stedet for, men det er jo heldigvis deres hovdepine.

Er dog ganske enig med Sakki & Sus, med hensyn til de to års levering af frugt, grønt og kød, det kunne squ også pisse mig lidt af, helt ærligt, efter det nye budget havde de 4000kr. om mdr. til mad osv. PLUS en opsparing!! Så de burde squ godt kunne klare sig, uden gratis frugt, grønt og kød... :o(
    Normaltvis syntes jeg at det er nogle ok gaver de giver i luksusfælden når folk retter op på deres økonomi, men lige det der syntes jeg nu er at pisse lidt på andre hvis jeg skal være helt ærlig...

• #16   28. mar 2009 sus, det er lidt sjovt du skriver du blev gal over det, jeg sad og hoppede rundt i min sofa og var helt harm over det, de tjener en formue, de har det dobbelte af hvad vi har udbetalt, og har de ikke råd til hus og lejlighed så må deres lort sku ryge på tvang.. Det kan ikke være rigtig at der er folk som ikke har råd til mad, eller råd til deres medicin og så for sådan 2 kød og grønt fordi de har sat sig for dyrt.. Ej jeg bliver helt gal igen kan jeg mærke

• #17   29. mar 2009 nynne, nu er det jo sådan at du ikke bare for et dankort uden loft, du kan så aftale en kassekredit med din bank.. Forhåbenlig har de fleste på 18 år nogen forældre som kan rådgive dig, og ellers så skal man jo sjovt nok snakke med sin bank rådgiver om de mener man har økonomi til at låne penge.. Så jeg kan slet slet ikke sætte mig ind i din tanke gang ang, men okay er også et par år ældre og har aldrig haft behov for at låne uhæmmet i banken, fordi jeg har tid nok til at skabe mig det liv jeg gerne vil have..

• #18   29. mar 2009 Det anede mig, at intet kunne retfærdiggøre denne luxusgode - de var bare ikke værdigt trængende ØVS og ja, det er sgu da at pisse på andre !

• #19   29. mar 2009 nynne, så er det jo også fordi din bror har en vildt dårlig bankrådgiver ellers er han bare super dum til penge, ked af at sige det sådan..

men de fleste banker ringer lige så snart du har trukket dit kort mere over en du må for at få en løsning på problemet.
    sådan har det været for alle jeg kender der har haft dankrot og mig selv når jeg har haft en lille overtræk, og her snakker vi max 200 kr

Kommentér på:
luksus fælden.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce