{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.497 visninger | Oprettet:

Misbrug af FCI varemærke i DHL & DRC? {{forumTopicSubject}}

De to hundeforeninger DHL og DRC, skriver på deres hjemmesider
-"at de er anerkendte hundeklubber som har et samarbejde med den internationale organisation Federación Canina Internacional, FCI. er en sammen-slutning af forskellige klubber over hele verden."

Der kan sikkert være nogle sagesløse hvalpekøbere der tror at når de bruger et logo med FCI og skriver som ovenfor nævnt, så er det en anerkendt klub der er medlem af FCI.

Derfor håber jeg at alle advarer mod de to klubber, samt at FCI sørger for at deres varemærke ikke misbruges, og derfor må DKK vel også være interesseret i at advare mod det nye påfund fra de to små klubber.

Håber nogle har nogle kommentarer til dette emne:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Misbrug af FCI varemærke i DHL & DRC?
  • #2   31. mar 2009 Det tyder joh bare på at de et eller andet sted gerne vil "ind i varmen"

• #3   31. mar 2009 Har ringet til DKK og de tager det op med DKK direktøren ;O)

Meget misvisende for folk der ikke er inde i de forskellige ting og som gerne vil have en FCI / DKK reg hund.

• #4   31. mar 2009 Øv noget fusk... godt du har set det... og godt info er sendt til DKK!!

• #5   31. mar 2009 Jeg fik i December skrevet til "vores" FCI omkring den anden FCI - der er en sag kørende:

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=282138

• #6   31. mar 2009 sikke noget svineri.
    hvor mange tænker over hvad FCI står for. jeg siger altid til folk, de skal sørge for der står FCI på stamtavlen, men jeg fortæller dem da ikke hvad bogstaverne står for.
    det er åbenbart ikke nok længere

• #7   31. mar 2009 Når man ser på hvem der er med i kopi FCI klubben her fra landet, så syntes jeg man skal bemærke sig at her fra Danmark er følgende klubber med:

Dansk Schæferklub, DHL, DRC, CKC og DRU

Så i alle disse klubber kan hvalpekøbere få købe en hund med FCI stambog, det syntes jeg virkelig der er god grund til at advare mod både på hjemmesiden i DKK og alle andre steder.

Og så er det jo noget specielt at DRU, DHL og DHL som stambogførende klubber nu er i samme hovedforbund som CKC - gad vide hvilken af klubberne der skal repræsentere Danmark hvis man vedtager der kun kan være en klub tilknyttet kopiklubben FCI i hvert land?

Nå men tak for de mange indlæg der er kommet på kort tid, og jeg håber både DKK og FCI følger op, for når man ser det logo som kopi FCI klubben har så er det næsten et plagiat af FCI logoet, det er da for besynderligt til at være sandt!

• #8   31. mar 2009 Heidi:
    Jo, og derfor er der da heller ingen der anerkender CKC stambøgerne, så også derfor kan det da undre at Dansk Schæferhundeklub, DHL, DRU og DRC vil være i samme hovedforbund som også har CKC!

Men måske er bagtanken at de gamle UCI klubber ved det nye medlemsskab håber at kunne skabe en fælles sammenslutning, så klubberne udenfor FCI samles i kopiklubben FCI, og så kan jeg godt forstå forvirringen bliver total for nye sagesløse hundekøbere!

• #9   31. mar 2009 Jeg kan altså ikke finde noget på DRU's hjemmeside om denne FCI. Hvor står det henne?

• #10   31. mar 2009 På det her link fra kopiklubben kan du finde oversigten over de klubber der er med i kopiklubben FCI, og på den side er link med logo til både
    DRU, DHL, DRC, Schæferhundeklubben, CKC og ACE samt et hav af andre klubber.

http://www.webfci.org/

Så hvis DRU - eller andre ikke er med i FCI kopiklubben - så må de de straks sørge for at de ikke bliver misbrugt af den FCI klub, og meddele at de ønsker at blive slettet og selvfølgelig også på hjemmesiden oplyse at de er blevet misbrugt at FCI organisationen.

• #11   31. mar 2009 Det var ikke min mening at "råbe"..... ;o)

Der er den <b>rigtige FCI</b> - Fédération Cynologique Internationale der har <b>blåt logo</b>

Også er der "wanna bee'n" F.C.I. Federacion Canina Internacionale

LÆG MÆRKE TIL STAVEMÅDEN af de 2 organisationer...

Wanna bee'n findes KUN på spansk - og hvor smart er det så lige at DRU er medlem af en organisation de ikke læser og forstår sproget på ???

JA - jeg HAR rettet henvendelse til dem og spurgt om nogen i bestyrelsen læser og forstå spansk - men nej det gør de sørme ikke, men det syntes deres formand ikke er et problem. Det er så LATTERLIGT !!!!!
    for mig at "se" er det bevidst bondefangeri - for hvad pokker er det for en organisation, der syntes det er fedt at kopiere en KONKURRENDE organisations Logo og navn ??? Det ER sgu da lysende klart fordi man VIL have folk forveklser dem......

• #12   31. mar 2009 Hj Smydi
    Jeg er helt enig i at DRU, DHL, ACE, DRC og DHL snigløber sund fornuft, ved at de nu er i samme familie som CKC.

Den sandhed bryder bestyrelsen sig ikke om at kommentere, hvorfor mon ikke?

• #13   31. mar 2009 Frank

Hvis jeg må stoppe dig der. Vi skal passe på med at spekulere for meget over ting vi ikke kan vide uden at spørge.
    Vi er klart nok allesammen frustreret over det her, men det må ikke blive til en tilsviningstråd (det du har skrevet er helt fint indtil videre)

• #14   31. mar 2009 Hej søster
    Jeg er bestemt ikke ude på at svine andre til, jeghar selv Hvide Schæfere, men jeg syntes ret skal være ret og rimelig, og at være "kopist" for egen vindings skyld er jeg ikke glad for, så derfor er jeg lidt født skeptisk i forhold til kopi klubber, uanset hvem og hvor det er!

• #15   31. mar 2009 Frank

Det har du også al mulig ret til. Hvis alle bare holder tonen som den er nu er der intet problem. Du må undskylde at jeg møntede den på dig - det var egentlig ment som en generel henstilling (jeg fik bare en fornemmelse af at dit spørgsmål kunne få nogle svar som ville beskrive nogle mennesker på en mindre pæn måde).

• #16   1. apr 2009 Hej søster og alle andre her på tråden:
    Jeg er 100% enig i at det fuldendte ikke findes, og hvis jeg har skrevet nogle linier som virker beskæmmende for andre, så er det ikke min hensigt, jeg syntes blot at det er ærgeligt der laves plagiater, uden at skrive kilde angivelse, og at ris og ros skal gives til de der fortjener det.

Så I må alle have en god påske med jeres hunde og øvrige familie, hvor der er plads til alles forskellighed.

Mange hilsner
    Frank

• #17   1. apr 2009 Nej nej Frank, du har skam ikke skrevet noget slemt.
    Jeg er bare overforsigtig smiley

• #18   1. apr 2009 Hej godnat Søster
    Tak for dine gode indspark fra hjørnestolpen, jeg er rigtig glade for de "gule flag", for selvfølgelig skal vi være tæt på 100% seriøse og objektive når vi taler om os selv og andre, og her er det fint med en blinkende lampe som du sendte.

At jeg så syntes man skal respektere og anerkende hinandens logo og navn, er noget helt andet, men det syntes jeg stadig er fair, og de der ikke gør det bør rådgives så de finder ud af at acceptere historien og de aner andre har.

Du må have en god (nat) morgen og mange hilsner fra

Frank og Rolf

Kommentér på:
Misbrug af FCI varemærke i DHL & DRC?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce