{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.282 visninger | Oprettet:

Ved ikke lige helt... {{forumTopicSubject}}

Jeg er først for nyligt blevet aktiv bruger af HG, selvom jeg oprettede min hund for noget siden.
Mine hunde er DRU hunde, tilfældigt at den første blev købt med DRU tavle og så var det bare en selvfølge at de andre også blev købt med DRU tavle.

Jeg kigger lidt hanhunde annoncer og deltager lidt i fora her på HG, men jeg er lidt rystet over den tone der er fra medlemmer af en anden klub når de skriver om DRU. Det gælder især nogle kommentarer jeg faldt over i dag i en annonce.

Er det bare praksis herinde? At man nedgør andres klubber og hunde?

Og syntes i DRU folk at det er ok at klubben bliver angrebet på den måde?
Ikke fordi at jeg tror man kan gøre så meget ved det, men jeg kunne da godt tænke mig at høre andre meninger omkring det...

Mette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ved ikke lige helt...
  • #1   2. apr 2009 Det var netop din annonce jeg var inde på Nynne smiley syntes det var vildt upassende at hun fyrede sådan noget af....

  • #2   2. apr 2009 Desværre er det hvad der sker herinde, jeg kan simpelthen ikke fortælle dig hvad der sker i bøtten på folk, det er jo nærmest at sammeligne det med religion...

    Nogen herinde er enda gået så langt at ment at man burde neuttralisere alle ikke DKK-hunde- og det måtte kun være tilladt at avle på en DKK hund.

    Jeg kan blot grine og undre mig over om folk tænker på hunden eller er det ussel mammom de tænker på!

    Jeg er selv opdrætter i DRU - af den helt fantastiske race boxer


  • #3   2. apr 2009 Nynne
    Har du meldt denne person til en HA


  • #4   2. apr 2009 helt enig det er ik okay at skrive sådan om DRU
    har selv lige lagt depositum for en hvalp med DRU og er ik småting jeg har måtte høre for det smiley
    men jeg står ved mit valg!!!


  • #5   2. apr 2009 *citron måne* JA! religion var da en god beskrivelse *gg* selvom jeg måske ville have lagt ud med noget ala "seriøst mindreværd" for det lader det da til at de pågældende personer har?

    Det kan godt være at det ikke køre så hurtigt i den øverste etage lige nu, men jeg kan ikke se hvorfor man har behov for at føre sig sådan frem på andres bekostning? Og hvad får man ud af at være nedladende og ondskabsfuld?

    Nynne, meld hende hvis hun bliver ved...

    Mette



  • #6   2. apr 2009 jeg tror jeg er oppe på omkring 30 "brokke" beskeder over mit valg... men jeg står ved og er dybt forelsket i min lille hvap der skal flytte ind 8 maj...
    har læst rigtig rigtig meget og jeg har slet ik fortrudt mit valg og kommer heller ik til det... men er da ik sjovt at blive beskyldt for alt muligt bare fordi jeg vælger en DRU hund frem for DKK... var bare ærlig og stod frem med dem, da jeg var på deres lukkede forum, så de kunne slette mig hvis jeg ik længere var ønsket derinde... men jeg er vist inde i varmen så længe de kan hagle mig ned hehe smiley

    Glæder mig til at stifte mere bekendtskab med DRU ;o)


  • #7   3. apr 2009 Jeg har hunde i DRU og DDH--- jeg har som sådan været tilfreds på mange områder med dru, men synes nu der burde være nogen flere restrektioner indenfor avl, netop for at få de gode og sunde hunde frem. Så vidt jeg kan se er der kun 5 racer af hunde der har en eller anden form for restrektioner. Og jeg tror/håber at mange andre end mig mener det langt fra er nok.
    Kom der flere restrektioner indenfor flere racer, så tror jeg at dru kunne nå meget længere. Det er jo netop en stor klub, og som en skriver tidligere, så er der utrolig mange medlemmer i dru, stod alle sammen, og bad om flere krav indenfor flere racer, så stod vi langt bedre med vores fremtidige hunde.
    Jeg ved, som mange andre, at rigtig mange i dru gør et stort stykke arbejde i avl, udstilling osv - men desværre er der også nogen der sniger sig udenom, og springer over hvor gærdet er lavest, og bare avler løs (som der sikkert er i langt de fleste klubber). Og det er jo netop de mange, der gør at arbejdet for alle de seriøse avlere bliver endnu sværere, og det der gør at dru aldrig vinder ordenlig indtag.
    Efter min mening er der bare en smule for lad holdning fra klubbens side netop i forhold til diverse restrektioner osv.. Jeg ville gerne have at de gjorde noget mere for at skabe et sundt alvsprogram for alle racer.
    Jeg kunne aldrig drømme om at melde mig i dkk, for så snobbede, griske osv det virker der er det bestemt ikke noget for mig, eller for mine hunde.
    Jeg har tit svært ved at lade være at reagere på nogen af de indlæg der kommer fra den anden klub, men vælger at sige at det må være deres problem, og at mine hunde som sådan er langt mere sunde og dejlige end de dkkhunde jeg til dato har mødt. Jeg tror også på at langt de fleste opdrættere i de små klubber er mere menneskelige end f.eks. dkk. At de på en eller anden måde har et andet forhold til dyrene end dkk'erne, Jeg ved ikke om det måske bare er mig der har fået den opfattelse gennem tiden, netop fordi der jo er så stærk en hetz på ddh, dru, dhl og hvad de nu ellers hedder de små klubber.
    Synd at se der så tit er nogen der skal jordes - bare fordi deres klub ikke hedder det andre mener den burde hedde. Stærkt du står fast Mette.. smiley


  • #8   3. apr 2009 Ja træd forsigtig, når der ikke er DKK bog. De mener nærmest vi selv laver de bøger, er i DDH og er tilfreds med et, har været DKK;er og er ikke smidt ud, da jeg købte min første Hvide schæfer , var det en DHL hund, viste faktisk ikke der var andre klubber.

  • #9   3. apr 2009 Gitte Aina: Jeg er enig med dig i at der burde komme flere avlsrestriktioner i DRU. Men jeg syntes nu alligevel at DRU har nogle rigtigt gode repræsentanter inden for den race jeg er faldet for, og nogen mener endda at vi har bedre hunde end DKK smiley Jeg må tilstå at jeg har sneget mig bag "fjendens" linier og været tilskuer til nogle DKK udstillinger hehe
    Der er brodne kar allesteder, og på det punkt kunne jeg også godt ønske at der var en lidt anden politik inden for de forskellige avlsforbund.

    Jeg ville heller ikke melde mig i DKK..aldrig nogensinde! Med den holdning medlemmerne har er jeg da bange for hvordan bestyrelse osv er? Jeg kan ikke se det positive i at nedgøre andre klubbers hunde og medlemmer, for i sidste ende må det jo vende sig mod en selv.
    De mennesker jeg har snakket med på udstillinger og i forbindelse med køb af hvalpe i DRU, har været utroligt søde og hjælpsomme. Jeg tror alle har nogle dårlige oplevelser, men generelt er jeg glad for DRU.

    Mette C: Dejligt at du holder ud smiley tager hatten af for folk der ikke lader sig skræmme til at ændre holdning. Håber at du får mange gode år med lille vaps smiley

    Mette


  • #10   3. apr 2009 Hvor har jeg taget den debat mange gange og desværre tabt den gang på gang over for DKK.
    Jeg har selv en langhåret schæfer - købte den med DKK stambog fordi vi ville bruge hende i politihundeforeningen... Sidder så en dag og tænker at vi måske skulle have en endnu... Falder tilfældig over en annonce med langhåret schæfer der har satmbog...hmm det lød jo underligt da det i DKK bliver betrægtet som fejl??? Har siden udstillet i DDH med gode resultater og er vildt tilfreds med min klub...kort sagt har vi det enormt hyggeligt i vores klub - og her skal også lige nævnes vores special klub KFDS som også er seriøst og hyggeligt.
    Har siden købt to små hunde - den ene med DDH satmbog den anden med ACH stambog fra tyskland.
    uanset om det hedder DKK - DRU - DHL eller DDH så har vi jo alle det tilfælles at vi interessere os i vores hunde og gerne gør det ekstra for at lave nogle skønne hunde....


  • Dorthe L
    Dorthe L Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Hunde: 3 Svar: 1
    #11   3. apr 2009 Jeg har mine hunde i DDH og er stolt af det. Jeg har valgt at vende det til noget positivt, de små klubber må være en noget større konkurrent til DKK, ind de nogensinde vil indrømme, hvorfor skal de ellers have så stort et behov for at kritiser de små klubber ??

  • #12   3. apr 2009 Gitte Aina og Mette K: tak for jeres kommentarer til mig smiley må indrømme at deres snobberi og lyst til at hagle mig ned kun gør mig endnu mere sikker i mit valg!!!

    **Stine** dejligt med en DKK der ik absolut skal gøre sig selv bedre end alle andre smiley


  • #13   3. apr 2009 Jeg mener bestemt også at de små klubber kan tilbyde deres medlemmer noget langt mere positivt end de store. Derfor har jeg også mine hunde (nogen af dem) i DDH, og jeg har aldrig været så glad for en klub som den.
    I starten havde vi kun DRu, men som tiden gik og jeg selv blev mere opmærksom på ting ang. avl osv - så mente jeg at DRU desværre ikke er skrappe nok, og derfor valgte vi at flytte hundene over i en klub hvor der bestemt er restrektioner osv. For når det er så svært at råbe en klub op omkring de manglende ting, så ville jeg hellere flytte til et sted hvor jeg mener der er de krav og grænser som jeg mener er nødvendigt for at hundene bliver avlet som sunde og raske hunde.
    Mette K- jeg er helt enig med dig i at der er nogen sunde og gode rep. indenfor cavalieren i dru, men jeg tror bare ikke det vinder indpas i almindelighed hos folk, hvis der ikke kommer nogen krav/restrektioner. Kender mange med Cavalier der har meget smukke og sunde hunde i dru, og det var jo osse min egen force med cavalier. Men igen - der er ikke nok der knokler for at vi kan få racen frem på det positive som det jo gerne skulle være
    Jeg har haft mange positive oplevelser i DRU, men har nu fået langt flere i DDH end DRU har givet mig. Men dermed ikke være sagt at DRU er komplet uansvarlige, for jeg ved med sikkerhed at der er mange opdrættere, både store og små, der virkelig kæmper for selv at sørge for at have nogen krav for deres hunde.
    STine - nej heldigvis findes der også en masse som dig, desværre er det bare de andre der lægges mest mærke til, netop fordi de er så hårde i deres domme ang. andre klubber. Jeg synes det er fedt vi er så mange med forskellige meninger om klubber, men ikke så fedt at der er nogen der gør hvad de kan for at give dem der ik har den (efter deres mening) rette stambog, en over næsen..
    Dk er et frit land, og dermed et land med masser af valgmuligheder. Kan vi nu alle knokle lidt for at vores hunde bliver de bedste/sundeste , uanset hvad ens klub hedder, så ville vi virkelig nå langt tror jeg..
    Undskyld det blev så langt.. smiley


  • #14   3. apr 2009 Tak Nynne H: Jeg valgte at stå frem med mit valg da jeg jo har taget en beslutning som JEG er glad for og så er jeg iøvrigt ligeglad med hvad andre tænker... men når det er sagt er det da ik sjovt.... troede ligesom man var her for at vise sin hund frem og dele sin fælles interesse for hunde men det lader til at være langt mere "bandekrig" end interesse for de dejlige dyr der optager folk *suk*
    jeg syntes personligt at blandingshunde er lige så søde som alle andre hunde men har valgt en med stamtavle da jeg gerne ville have en raceren hund og har fundet den klub jeg tror passer bedst til MIG.
    har haft kontakt med DKK kenneler men fik langt bedre respons og kontakt med dem fra DRU og det sætter jeg pris på!!!
    Det er for mig ik vigtigt at kunne "prale" af en DKK hund... men at få en sund og dejlig hund smiley skulle den blive syg tager jeg den derfra, for uanset hvor den kommer fra er der risiko for at det kan ske... det samme som vi mennesker kan lave handicappede børn.. skal vi også godkendes til avl eller hva *G*
    Skulle jeg kommer dertil hvor jeg af sygdom må sige farvel til min hund så VED jeg at jeg har givet den et godt liv så længe den levede... og det er det der betyder noget for mig... jeg kan jo ik lave om på den er født alligevel *S*

    bare lidt tanker fra mig!!


  • #15   3. apr 2009 Dejligt at høre fra DDk også smiley jeg er glad for at høre at ikke alle i DKK er sådan som dem jeg har oplevet smiley Der er jo personer der ser tingene i sort/hvid på begge sider, og det er nok desværre dem jeg er stødt på.

    Jeg syntes det er trist at der er sådan en stemning klubberne imellem, for man kunne jo få meget ud af at arbejde lidt sammen.
    Ved godt at det er utopi at tro at det sker for DRU og DKK. smiley

    Nynne:
    Jeg blev lidt forundret over din udmelding omkring hunde og økonomi? Jeg mener ikke det er et økonomisk spørgsmål overhovedet at købe hund! Jeg betaler glad og fro for "kvalitet" og jeg vil hellere end gerne give ekstra for en hund der opfylder mine kriterier omkring den race jeg nu har.
    Jeg passer på mine hunde, og har til dato ikke mistet nogen af dem, men samtidigt er de en del af familien og er med i stalden, i marken osv osv. Og jeg kan ikke bruge til noget at skulle rende rundt og være bange for de kommer til skade eller bliver kørt ned...man må jo bruge sin sunde fornuft smiley

    Du har fortalt hvor du købte Balou, og jeg er ikke begejstret for det sted...men der er et par steder mere som jeg heller aldrig kunne drømme om at købe hund, og ikke vil anbefale til nogen.

    Gitte:
    Desværre er der vist en indædt modstand mod at få nogle restriktioner omkring avl på cavalier i DRU. Jeg kan godt se hvem sådan nogle restriktioner rammer, og det er vist dem som jeg personligt mener det skal ramme. For der er nogen der ikke tænker så langt ud over deres egen pengepung...desværre.
    Det man kan gøre er jo at have sit på det rene med diverse undersøgelser osv af ens egne hunde, og håber på at købere kan se, og forstår, hvad det er vi prøver at signalere.
    Jeg ville da også gerne have at der var mere fokus på brugsegenskaber, ikke fordi det er så relevant med cavalieren, men jeg ville da nyde at kunne vise mine hunde frem i den forbindelse, da jeg går meget op i træning og lydighed med dem.
    Min opfattelse af medlemmernes engagement i DRU er, at det vist er en hård kerne der køre klubben og ellers er mange bare passive. Men det er svært at være ny i en klub og man stikker jo lige fingeren i jorden inden man bruser frem med noget.

    Mette


  • #16   3. apr 2009 Siri: jeg mener bestemt at cavalierene skal testes for diverse ting.. tror ik jeg fik skrevet det ordentligt... det jeg mente var at de DKK fol kejg har talt med mener at køber man andre steder end dem er hundene syge.. der deler jeg ik mening... men mener langt fra man bare skal avle løs smiley kan godt se den kunne misforstås

  • #17   3. apr 2009 og vil gerne tilføje at jeg ik "bare" har valgt at købe en billigt hund, syntes den koster rigeligt hehe.. men det giver jeg gerne for at få det jeg vil ha!! og det rigtige foder skal han klart også ha!!!
    bare lige en sidebemærkning


  • #18   3. apr 2009 Er det Line L som har skrevet til dig ??


  • #19   3. apr 2009 Gitte: er spørgsmålet til mig ;o)

  • #20   3. apr 2009 Nej til Nynne og Mette... ;o)



  • #21   3. apr 2009 Har nemlig en DKKér på min venneliste og synes nu ikke det var så fedt hun skrev; At hun ikke fatter ,at folk køber DRU hunde, så måtte lige sende en sød besked tilbage, for ved jeg feks langt over tjekker mine hunde mere end DKK forlanger......

  • #22   3. apr 2009 Ja, det er Line L der har skrevet smiley

  • #23   3. apr 2009 Hmmm meget sørgeligt at nogen mennesker kan være så ukompetente, uhaaaa da

  • #24   3. apr 2009 ja det er trist hehe. Hun må kede sig gevaldigt....

  • #25   3. apr 2009 Nej tror jeg nu ikke, men bare at folk handler i DKK.....hmmmmm hun ved så bare ikke hun skræmmer folk væk istedet for....

  • #26   4. apr 2009 Det der også er problemet er , at DRU folk ikke altid bakker op, når der er en diskution igang, måske er man kennel og ikke vil blive "populær" på denne måde....Men synes klart at de og andre som er underlagt DKK burde sige lidt mere og bakke hinanden op, for lang os fleste gør fakstisk et kæmpe job for vores hunde... ;o)

  • #27   4. apr 2009 Mette C - nej nej, det var egentlig bare en opfordring til alle mennesker, så vi fælles kan gøre det bedste for hundene smiley


  • #28   5. apr 2009 Uha fik da lige klart tilbagemelding fra hende DKKéren...

Kommentér på:
Ved ikke lige helt...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce