{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

Regler som alle burde overholde! {{forumTopicSubject}}

Jeg tillader mig og kopiere dette indlæg og lægge det herind i gruppen da jeg syntes vi alle burde overholde disse regler.


De almindelige ansvars regler for hundehold.

1. Hav altid din hund i snor, hvor det er påbudt, eller hvor det er nødvendigt for sikkerheden, også selv om det kun er de 20 meter ud til bilen, eller fordi du lige skal ind til naboen.

2. Hav kort line på din hund, hvis det er i et befærdet område, hvor der er andre mennesker eller hunde, der passerer tæt forbi, det viser at du respekterer andre.

3. Passerer du en fremmed hund, så træk din hund til dig, og hold kort line, du kan ikke gå ud fra at de kan lide hinanden, og du kan ikke gå ud fra at ejeren ønsker kontakt.

4. Ved du din hund er afvisende eller aggressiv, når den er i snor, så gør folk opmærksom på dette i god tid hvis de er på vej hen Til jer med deres hund.
hold eventuelt en hånd op som stop, og kommer de alligevel nærmere, så råb højt og fortæl dem som det er inden hundene når hinanden.

5. Hvis din hund skal møder en fremmed hund, der godt vil hilse, og du er det mindste i tvivl, om din hund er rolig om tryk ved situationen, så undlad Kontakten.
Tag aldrig chancen for at det nok skal gå godt.

6. Hvis du ikke er 100 procent sikker på at din hund kommer når du kalder, når den ser en anden hund, et menneske, en kat eller et andet dyr.
så slip den aldrig uden for indhegnede områder, hvor løse hunde er tilladt, og kun når du er alene, eller sammen med andre hunde den kender godt.

7. Er du uerfaren hundeejer, eller står du med et problem med din hund du ikke kan tackle, så søg hjælp i en klub, eller hos nogen der ved hvad de har med at gøre. Der skal arbejdes med tingene inden de sker, når skaden er sket er det for sent.

8. Hvis din hund er aggressiv når den møder en anden hund, så fortæl den at det er forkert, også selv om den anden hund der provokerende, der er ingen vindere
i en hundekamp, og ingen hund har endnu vundet over den sidste sprøjte hos dyrlægen.

9. Hvis du er i et område hvor løse hunde er tilladt, og omgivelserne er til løse hunde, så orienter dig til alle sider inden du slipper din hund, og vær til stadighed opmærksom på din hunds reaktioner mens den er løs, den vil kunne lugte at der er andre hunde eller dyr på vej længe før du ser det.

10. Er din hund løs må du kunne overskue området til alle sider.
når du til et sted hvor dette ikke er muligt skal hunden i snor med det samme, til du igen kan overskue området, også selv om din hund er verdens mest lydige hund.

11. Er hunden på dit private område, så hold området forsvarligt indhegnet, hvis den er løs. Turen ud gennem hullet i en hæk, kan være dens sidste oplevelse.

12. kommer du fordi en fremmede have, og der står en vred, hund, så gå videre, lad være med at blive stående, så din hund kan svare igen og vise hvor farlig den er.
de fleste hunde vil passe på deres område, og du må respektere at der bor en fremmed hund.

13. møder du nogen der ikke kan lide hunde, eller bare din hund, så respekter det, og hold dig fra kontakt, du elsker din hund, det må være nok

14. Viser din hund tegn på sygdom, hoster den, eller har dårligmave og kaster op, så undlad kontakt indtil dyr har talt med en dyrlæge.
Hvis den har en virus og de mødtes, kunne det blive min der blev syg hund næste gang.

15. Saml din hunds efterladnes skaber op de spreder sygdomme og sviner, det er ikke sejt at været et svin.

16. Få din hund registreret, loven kræver det, og hvis hunden bliver stjålet, eller løber væk, er det vejen tilbage.

Jeg vil over holde disse enkle regler for dig, for at du kan beholde din hund. Vil du overholde dem for mig?

Mike høhling. april 2009

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Regler som alle burde overholde!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce