{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

skovflåtter hvad sker det ??? {{forumTopicSubject}}

hej jeg har en lille chi der har fået en skovflåt i pelse ,men den var for lille til at tage den ,så kom til at trykke den flad og 3 gang røg kroppen af og nu har vi kæmpet for, at få den ud, men nu kan vi ikke få den ud over hoved, men den burde være død, men hvad sker det hvis den ikke er død, åhhh hader sådan nogen og går sku lidt i panik over, at vi ikke få den helt ud græd håber nogen kan hjælpe mig kh sanne

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skovflåtter hvad sker det ???
  • #1   28. apr 2009 Man kan købe sådan nogle smarte plastic-flåttænger i hundebutikker og så vidt jeg husker også i Matas.
    Skynd dig at købe sådan en, så kan du fjerne flåten i et snuptag med det redskab.

• #2   28. apr 2009 Nååå, nu er jeg med, du har fjernet hovedet men ikke benene på flåten, ikke sandt?
    Hmm, er der så ikke noget med at man "bare" skal holde øje med om der kommer infektion? (Altså rødme, ømhed og hævelse)

Andre der ved mere?

• #3   28. apr 2009 jeg har sådan en der er bedre end den på billede og den er super smart den jeg har ,men problemet var at min store datter, hun plejer at være skide dygtig til at fjerne dem, men den var for lille og hun kom til at gøre den flad også skulle jeg prøve og kom til at rygge kroppen af den ,derefter prøvede vi med en pincet, men der fik vi det mest af bene væk ,om selve hoved af den sider inden i min chi, jeg har bare hørt, at hvis man ikke får dem hel ud ,,så kan de gå i blodårene og lukke det blodkar også kan hunde få en blodprop i den åre ,men ved ikke om det passer ,men stort set hele flåten er ødelagt ,da vi kæmpede med at få den ud ,så det er maks den del de suger sig fast med ,der har sat inde under huden ,der lever ,men bene er væk og kroppen ,den der knop der sidder ud for huden, skidt med en infektion det kan behandles ,men det kan karet ikke hvis den lukkes og vi jo ikke mise min højt elsket hund tunsinde tak for svaret kh sanne

• #4   28. apr 2009 er det en tæge eller en skovflåte?

for sjov flåte kan godt give en grim infektion - pgr. af dens lange "tænder" som går langt inde i det bid den har taget?

• #5   28. apr 2009 sjov - skov

sorry smiley

• #6   28. apr 2009 Du skal rense det "resten" med bakteriedærbende væske, så kommer der nok en lille bule, men ellers tror jeg nok, at det skal blive ok.. Fremover kan du putte lidt smør på inden du fjerner den med en tægefjerner, så plejer de at komme hele ud!!

• #7   28. apr 2009 Jeg har også prøvet at 'kæben' blev siddende fra en tæge på Enzo. Jeg fjernede hvad jeg kunne med en pincet og rensede med klorhexidin og holdt godt øje med det. Der kom en lille bitte bule som Jeanette siger, men den forsvandt efter et par dage og det blev helt fint igen.

Har dog hørt at man ikke må komme smør/olie eller lign. på, da tægen så 'brækker' sig i såret og der er større risiko for at den så overfører noget uheldigt..?

• #8   28. apr 2009 Ohh det kan godt være Alexandra har ret mht smør, fordi det er faktisk længe siden, at jeg selv har skulle fjerne en (7-9-13) og det kunne da godt give mening, at der kommer mere bakteri, hvis tægen ligefrem "brækker" sig pga smør... Så lad hellere vær med det før du evt. har spr. en dyrlæge (jeg havde bare hørt noget med, at de blev døsige af smør og derfor var lettere at fjerne?!)

Kommentér på:
skovflåtter hvad sker det ???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce