{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.271 visninger | Oprettet:

Hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej beagle ejere har virkelig brug for et rigtig godt råd eller høre jeres oplevelser med racen, Sif er ca 6 mdr gammel og vi har nogle ting vi er lidt i tvivl om..
Burde hun være renlig?? ( for det er hun bestemt ikke hun er i dagtimerne alene hjemme i ca 7 timer og har været det ca 3 uger efter vi fik hende, hun var renlig i en periode på 3 uger da hun var 4 mdr gammel men så er det ellers gået tilbage igen, enda et par gange om natten også)
Hun sover ikke hele natten for tiden, hun kommer og skraber på vores dør om natten for at få vores opmærksomhed og det kan vi bruge en halvtime på inden hun er rolig igen,så vågner hun igen kl 05.30 og vil igen have opmærksomhed kærsten tager så den konsekvens, vi sys bare det er meget træls at hun ikke kan finde ro.. ???
Gøen i haven og inde er nu en kæmpe kamp, vi prøver alt men intet hjælper nogle gode råd ??
Håber der er nogle gode råd til os så vi kan arbejde mere med hende for det er ikke nemt for tiden..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp
  • #1   29. apr 2009 vi går en tur morgen eftermiddag aften den første og sidste er lang ca 45 min, vi har en grund på 1000 m2 som er indhegnet så hun kan rende ude så meget hun har lyst til og det er meget men vi sys ikke det er så fedt når hun gøer så naboer bliver irriteret over os/den ville selv sys det var træls med sådan en nabo.. det er meget sjælent det er stort der kommer for tiden men det sker ca 1 gang i ugen når vi er hjemme er der intet kun nat...

• #2   30. apr 2009 Den burde for længst have været renlig.. Men som andre skriver, kan det være kedsomhed.. I skal igang med renlighedstræningen forfra og så skal i have stimuleret/aktiveret hunden noget mere.. I kan finde en masse gode tips og råd til begge dele på min hjemmeside www.zilaiya.dk under ekstra til dig..

Mht. den gøer, så er der mange der siger Beaglen er en gøende race.. Vores gøer også en del, men mest hvis der kommer nogen eller de får øje på vildt.. Det er jo ikke jagthunde for ingenting.. Men vil i have hende til at lade være, skal der igen træning til.. Distraher hende og ligeså snart hun holder op med at gø, roser i hende.. Husk også at rose hende i situationer hvor hun normaltvis ville gø, men ikke gør det..

• #3   30. apr 2009 Jeg vil foreslå i lader hende ARBEJDE...!!
    Som Rikke nævner evt Spor/schweiss? Og har i ikke mod på det så er der mange muligheder.... Man KAN IKKE køre en beagle træt ved at gå løbe med ham/hende... den kommer plot i form og ønsker mere motion... Måden ag stimulere hende/ham på er som sagt at lade dem arbejde... Her kan bla. nævnes indhegnede hundeskove, hvpr de kan løbe frit og burge SNUDEN.. og der er rigtig mange spændede dufte sådan en sted.. 1-2 timer der og vores Sofus er færdig.... Og de elsker altså at bruge deres næse, som de er skabt til... "pølsetræer" er også en sjov beagle leg... Du går simpelthen i skoven tager msåke 10 grene af op til en meters højde med masser af side grene på... Så lukker du hunden inde så den ikke kan se dig, går ud i haven (eller i en hundeskov eller hvor i nu syntes) "planter" de træer rundt på hele området og på hver træ sætter du så f.eks. 10 SMÅ stykker pølse... når du har sat 10 stykker pølse på 10 træer rundt i hele haven hende hunden og bruger "søg", kender den ikke den komando er det bestemt på tide en beagle får lært det... De elsker den slags lege, og den bruger hovedet og bliver trætte af det... Og der er altså masser af ting man kan lege på den måde... Brug fantasien..Alt hvad der får den til at bruge snuden er godt, og beagle er jo madglade, og det bør man udnytte... De skal have belønning når de gør det... og 1 pølse kan sagtens skæres i 30 stykker!

• #4   30. apr 2009 Nu ved jeg ikke hvor du bor... Men næste beagle træf for hg'ere er ude ved Århus.... Der kunne det også være en mulighed at møde op... En beagle elsker jo at være i flok...Og jeg tror alle dem som har været med på vores "møder" kan skriver under på de ALLE har en MEGET træt beagle bagefter....OG det er altså bare godt for dem!

• #6   30. apr 2009 Nina>> nu har Sofus sovet i sengen fra dag 1...Så det kan da godt være det har haft indflydelse....Det skal jeg ikke kunne sige... Men han er altså usansynlig renlig... Tror ikke han har tisset inde siden han var 3.5 mdr og han laver ALDRIG i sin egen have, kun på gåture og der bakker han altid ind i en hæk, og hvis nogen kigger på han rejser han sig og går igen, så når han sætter sig skal vi skynde os og kigge væk.....(sjove hund)....

og ja Hjerne og snude hænger sammen på en beagle, og det SKAL aktiveres for at få en god beagle...Det er vi HELT enige om... Så længe Sofus er i en snor så kan vi gå uendeligt uden han bliver træt.... Han skal være fri i en skov hvor han kan snuse og lege med andre hunde osv osv.... Sådan ER beagle bare... Og vi elsker den jo for det...!

• #8   30. apr 2009 min beagle gøer også, hvis der fx. kommer nogle gående nede på vejen eller den om aftenen ser pinsvinet på naboens græsplæne eller noget andet..

Han er ikke helt renlig, det sker at han tisser om natten, 1 til 2 gange om ugen, og jeg går gerne minimum 45 min med ham efter kl 22.00 om aftenen, hver aften..
    Basse krasser kun på dørene hvis han tideliger på dagen har fået lov at komme ind på et af værelserne eller har natten før sovet på mit værelse..
    og han står op ca. kl. 5.15 om morgenen, ihvertfald hvis han sover på mit værelse

• #9   30. apr 2009 Mange tak for alle jeres indlæg, det er dejligt at der er mange som vil give os gode råd, og det er vi taknemlig for.
    Inden vi købte vores beagle var vi klar over hvilket ansvar vi gik ind til, og hvad denne race kræver. VI går mange ture, og lader hende arbejde med næsen, og sørger for at den er godt luftet inde den skal være alene hjemme. Vi går til hundetræning med hende, og bruge også hundeskov ofte. Vi er meget sammen med hende når vi er hjemme, og hun får vores opmærksomhed. Dog er vi meget modstander af at have hund i sengen, og hun har fra dag 1 været vant til ikke at sove med os. Vi kan ikke se hvordan vil skal træne hendes renlighed forfra, da det hun er når hun er alene hjemme hun gør noget, og en sjældent gang om natten. Når hun er sammen med os er hun helt renlig, og vi ser hende derfor ikke gøre noget, og når hun gør noget uden for, så får hun også en masse ros. Når hun gøer i haven forsøger vi at kalde hende til os, med det er meget svært at få hendes opmærksomhed. godbider kan ind i mellem ikke engang gøre det.

• #10   3. maj 2009 Vores Abby er ikke glad for at være alene hjemme, men hun gør dog aldrig noget inde. Men nu har hun fået lov til at sidde og kigge ud af vinduet når vi ikke er hjemme, hun må ikke når bi er hjemme og det ved hun) jeg tømmer simpelthen vindueskarmen inden vi går, så får hun det meste af dagen til at gå med at sidde og kigge ud...
    Hun var også renlig meget tidligt, men det har altså også stor betydning hvordan den er blevet præget hos opdrætteren.
    Men tror også på det er en god ide at sætte kurven ind i soveværelset om natten, så hun kan "mærke"/høre at I er der.

Kommentér på:
Hjælp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce