{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.063 visninger | Oprettet:

Pris på en han til parring ? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en Dværgpinscher tæve på næsten 2 år.
Har tænkt på at få hvalpe på hende når hun er blevet ældre.
Minimum 3 år.
Hun skal selvfølgelig være klar, færdig udviklet både mentalt og fysisk og det skal selvfølgelig passe ind i familiens tid.
Hun skal også tjekkes for alt hos dyrelægen inden.
Hun har ikke tavle.

Vil bare høre lidt om hvad folk tar for en parring og om hand hundene bliver tjekket for alt inden de bliver tilbudt til parring.
Er det okay at en hanhund med tavle får hvalpe med en uden ?

Håber at få nogle seriøse svar.

Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på en han til parring ?
  • #1   6. maj 2009 er ikke helt sikker på hvad du mener med det første du skriver..

    forstår det sådan at en hund med tavle IKKE må pare en hund uden ? :S

    For mig gør det ikke noget om den hanhund som skal pare min Hope til den tid, om den har tavle eller ej.
    Skal ikke bruge min / mine hunde til udstilling m.m.
    Og efter min mening er en dværgpinscher uden tavle lige så go som en med.. forskeller er bare at jeg ikke kan bevise den er 100% ægte !


  • #2   6. maj 2009 Det er da ligeså meget okay at en hund uden tavle får hvalpe med en hund med tavle..
    -Der er bar nogle mennesker der går så meget op i det der, efter min mening er det vigtigeste at hundene er sunde og raske!!!

    Det samme som vores egne børn, det er vel også ligemeget om den kommende svigesøn/datter er dansk statsborger eller ej, bar de børn de laver sammen er sunde og raske. det er vel vores allesammens største ønske ?!

    Da jeg havde Snoopy blev han lånt ud til parring, og lavede de fineste hvalpe, han er uden tavle og tog 1000kr for det, der var så det lige kunne dække dyrlæge regning for tjek mm.
    -Men det er meget forskelligt fra person til person, nogle tager et beløb for parring, andre tager for pr hvalp der kommer ud af det.



  • #3   6. maj 2009 enig smiley
    jeg går ikke op i tavle overhoved.
    bare mine hunde er sunde, raske og har det godt.


  • #4   7. maj 2009 nu får jeg sikkert en på lampen ..

    under omstændighederne her i dk når det gælder dperen ..synes jeg det er ok at lave nogle "andre" dpere uden tavle ..hvis det er det der skal til ..

    men at man ber om 6000kr for en dpere uden tavle synes jeg er riiiiiimlig meget...men sådan er det jo hvis der er stor efterspørgelse..men synes det ville være surt hvis vores dpere begyndte at blive populære feks som chi "en og folk så troede det ibund og grund er noget af den samme "slags"form for hund...
    for det er det ikke ...den kræver meeeget mere ..og så ser man måske senere at disse folk vil af med dem ...og det er syndt for dem hvis mange skulle opleve af få nye ejere..

    men hvis du vil avle så ja tjek begge div arvlige sygdomme ..og hannen synes jeg mindst skal være 3 år ...da de jo er lidt tilbage i det mht sind..hehe


  • #5   7. maj 2009 Nu sidder jeg med en dp med tavle og jeg har gjort meget ud af, at hun skulle være fin og dejlig og MED tavle!
    Jeg har før haft hund uden tavle og det villle jeg egentlig aldrig gøre igen.
    Jeg vil gerne vide præcist, hvordan hendes forhistorie og sygdomshistorie er!

    ligeledes hvis man kigger på hvordan DK går amok med muskelhunde og at der afleveres sååå mange flere hunde på internater m.v. end tidligere år, ville jeg aldrig avle eller kunne stå inden for avl, uden at vide at der var styr på alt ved hunden!

    Der er også det i det, at man jo ikke kan vide sig sikker med hvalpe som ikk har tavle... du kan være heldig at få en super hund, men du kan også være uheldig, at få en som virker rask og hvo man til sidst ender med sorg og ærgelige erfaringer.

    Det gælder jo egentlig for alle racer!
    jeg syntes bare, at muskelhundene er gode eksempler på, hvordan det kan gå galt når man avler til højre og venstre, uanset hvor dejlige og sunde og raske mor og far er!


  • #6   7. maj 2009 PS
    Det er jo bare min mening og selvfølgelig kan andre side med en anden mening...
    og det er jo også ok.
    Jeg syntes bare det er super ærgeligt, at man ikke går ind for at hjælpe dyrene ved at på bedst måde at beskytte dem ved ordenlig avl.


  • #7   7. maj 2009 det eneste jeg vile sige er at når du nu er fornuftig nok til at tjekke din hunds helbred osv inden en evt parring, så der ikke bliver lavet syge hvalpe, så ville det smarteste da også være hvis du fandt en hanhund der også var gennemtjekket :O)

  • #8   7. maj 2009 Leduce V:
    Begge hunde vil jeg have skal være mindste 3 år og de skal selvfølgelig begge tjekkes for alt inden. Jeg vil også gå meget op i at fortælle at de IKKE er som en chihuahua.. for det er de IKKE.. langt fra.
    Folk som er intra i en Dværgpinscher skal vide hvad de går ind til. smiley

    --------------------------------------------------------

    missClotte R:
    Hvis begge er tjekket for ALT er der jo også styr på det, man skal jo ikke bare avle for at avle..
    og bare fordi man avler på en DP med tavle er der jo ikke større chance for at den får raske hvalpe end en uden tavle.. når den også er tjekket for ALT.
    Og ordenlig avl er jo netop også når man tjekker dem for ALT og de begge er klar fysisk og psykisk.

    -------------------------------------------

    Ond Dræberhund forklædt som lille sort Ninja! :

    Jeg kunne ALDRIG finde på at parre min hund med en der ikke var tjekket for ALT.. aldrig. smiley
    Vil selvfølgelig gøre mit for at hvalpene er sunde og raske smiley

    ----------------------------------------------------------

    Britta - Hvil i fred min pige. :

    For det første, kan jeg ikke se alt jeg indirekte skal kaldes en useriøs avler. are fordi jeg ikke har tavle på min hund.
    Jeg er skam seriøs..Jeg får ikke hvalpe for at tjene penge.
    Og kan ikke se hvorfor min DP ikke skal kaldes en DP når det er det.
    Nej jeg kan ikke bevise hvem der er forældre og bedsteforældre osv. men læs racestandarderne over DP og så passer hun.
    Ja undskyld jeg spørg, men hvad vil du så kalde en DP uden tavle ? en blanding ? eller ?.





  • #9   7. maj 2009 Britta - Hvil i fred min pige. .

    Jeg tager det for en debat smiley og man kan sige den er godt igang smiley
    Men ville ALDRIG kalde Hope en blanging.. men siger tilgængæld heller ikke hun er ægte.. for kan jeg jo ikke bevise med en tavle smiley
    Vil også mene jeg er seriøs og vil ikke kalde mig en avler..
    Er heller ikke meningen jeg vil ha hvalpe på hende hele tiden..
    Min hund passer på racestandarden på DV, hun er en dejlig hund og vil gerne engang på sigt ha en af hendes hvalpe også.
    Og er sikker på at hendes hvalpe vil være lige så dejlige som hvalpe med tavle..
    Folk der køber uden tavle ved jo også godt at de ikke kan være 100% sikre på den er helt ren.

    Men kunne stadig godt tænke mig at få nogle svar på det som hele indlæget går ud på !!


  • #10   7. maj 2009 Emily Louise S

    tak for de pæne ord og er helt enig smiley
    hvalpene til den tid vil få den bedste start i livet smiley Er jeg slet ikke i tvivl om. Og ny familie vil blive valgt med meget stor omhu.
    igen tak for de rosende ord smiley


  • #11   7. maj 2009 tak for svar.
    ang dit spørgsmål er det lidt svært at svare på.
    Hvis det endelig var skulle det jo også være med en lille hunderace.
    Kan heller ikke lige forrestille mig hvordan hvalpene ville blive hvis det var en blanding af eks. chihuahua og DP ? :S tænker både på udseende og være måde.. da de jo har 2 meget forskellige måder at være på..
    Har også tænkt lidt på at få lavet en kontrakt ved en advokat på hvalpene. så hvis du skal vidre sælges til ny familie har jeg første ret til at købe dem tilbage eller være med i at godkende en ny familie.. men bare en tanke.


  • #12   7. maj 2009 så hvis du = de smiley

  • #13   7. maj 2009 har også tænkt lidt på og få dem chippet, vaksineret, give ormekur, dyrelægetjek osv. inden de skal vidre ud i livet..

    Nu er der selvfølgelig lang tid til.. der skal lige gå over 1 år endnu.
    men er rart at gøre sig nogle overvejelser inden man får hvalpe smiley
    er jo heller ikke fordi det er billigt


  • #14   7. maj 2009 aner det ikke. kommer også an på om jeg får dem chippet inden de skal ud i verden..


  • #15   7. maj 2009 ved det stadig ikke.. aner heller ikke hvad prisen for en flok til være..
    og der er sååå lang tid ´til hun skal ha hvalpe...


Kommentér på:
Pris på en han til parring ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce