{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.969 visninger | Oprettet:

Hjælp! Hævet hals!? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jazz blev idag passet af min mor, som havde taget ham med i kolonihaven. Og pludselig ringer hun og spørg om Jazz normalt har sådan en "klump" på halsen.
Jeg svarer selvfølgelig nej og kører derud.

Da jeg kommer kan jeg se at hans hals er voldsomt hævet op, og når man mærker på den er der ligesom en stor knude inden under huden. Det er på str. med et hønseæg.

Han har haft en tære siddende der og det er lige der hvor tæren har siddet at knuden er. Den har siddet der i nogle dage desværre.

Jeg har lavet et galleri på min profil med billeder af halsen, så gå ind og gik og skriv endelig hvis i har en forklaring!
Jeg har netop taget hans temperatur som var 37,8. Han virker fuldstændig normalt, hopper og leger som han plejer, og han er ikke synderlig besværet af dem. Hvis den ikke er faldet i morgen tager jeg naturligvis til dyrlægen med ham.

- Nathja.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Hævet hals!?
  • #1   10. maj 2009 Det er lidt svært at se p billederne (sort hund), men hvis du ved, der har siddet er skovflåt (for det er vel deet du mener) på det sted er de bare hurtigst muligt til vagtdyrlægen og få konstateret, om det er en infektion eller evt. smitte med borelia.
    Håber det kun er noget infektion eller hævelse efter insektbid/stik. God bedring og held og lykke smiley


  • #2   10. maj 2009 Hej.

    Jeg har ikke set sådan noget før, men man skal vist passe på med de tæger, jeg syndes du skal opsøge dyrlæge.
    Tægerne kan overføre noget som hedder borilla eller noget i den retning, og det er vist ikke at spøge med.


  • #4   11. maj 2009 tror ikke at jeg ville tvivle tror jeg havde ringet til doktor dyr med det samme


  • #6   11. maj 2009 Hej alle.
    Da vi stod op i morges var hævelsen faldet rigtig meget, og han havde stadig ikke feber. Så valgte at vente med dyrlægen og se om det blev værre.
    Da jeg kom hjem fra job var den faldet endnu mere og han har stadig ikke feber. Han har det som han plejer, har stadig fræk som en slagter hund og hævelsen fortsætter med at falde.

    - Nathja.


  • #7   11. maj 2009 Dejligt at høre. Så tyder det jo heldigvis ikke på noget alvorligt. Fortsat god bedring med ham .-)

  • #8   12. maj 2009 Donna har lige været udsat for det samme hun hun var hævet fra underkæben og ned langs struben, det var også på størrelse med et æg og det er altså voldsomt på sådan en lille hund, jeg kørte til dyrlæge med det samme og han mente at hun havde fået et slag, højst sansynlig fra en af de andre hunde, så hun fik smertestillende og pincillin og 2 dage efter var hævelsen væk.. Men man får sku da et helt chok..

Kommentér på:
Hjælp! Hævet hals!?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce